کد خبر 628588
تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۳

سخنگوی جنبش انصارالله تاکید کرد که دیدار هیئت صنعا با نماینده سازمان ملل در امور یمن به درخواست عمان صورت گرفته است.

 به گزارش مشرق، به نقل از المیادین، محمد عبدالسلام سخنگوی جنبش انصارالله گفت که دیدار بین هیئت صنعا و اسماعیل ولد الشیخ نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن در مسقط به درخواست دولت عمان صورت گرفت.

بر اساس این گزارش، هیئت صنعا در دیدار با ولد الشیخ تاکید کرد که هرگونه توافق آینده شامل منصب ریاست‌جمهوری خواهد بود.

بر اساس این گزارش، هیئت صنعا در این دیدار بار دیگر مراتب اعتراض خود را نسبت به کشتار وحشیانه مردم یمن از سوی متجاوزان در تعدادی از استانهای یمن به نماینده سازمان ملل اعلام کرد.

این هیئت همچنین ادامه تشدید رویکردهای نظامی عربستان و کشتار روزانه و برنامه‌ریزی شده غیر نظامیان در سایه سکوت ننگین بین‌المللی را محکوم کرد.

برخی منابع به المیادین گفتند که ولد الشیخ آتش‌بس 72 ساعته را به هیئت صنعا پیشنهاد داده است.

ولد الشیخ همچنین تاکید کرد که توافق بر خلاف آنچه در کویت مطرح شد کامل و فراگیر است و مشتمل بر همه موضوعات که در رأس آن موضوع ریاست‌جمهوری خواهد بود.

ولد الشیخ در این دیدار همچنین وعده داد که برای رفع تحریم هوایی یمن تلاش کند.

عربستان سعودی ضمن ائتلاف با برخی کشورهای عربی منطقه از ششم فروردین 94 حملات گسترده علیه یمن را کلید زد تا از این طریق بتواند «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن را به قدرت بازگرداند.

بر اثر این حملات، تاکنون هزاران یمنی از جمله زنان و کودکان کشته و یا زخمی شده و ده‌ها هزار نفر نیز آواره و 80 درصد تأسیسات زیربنایی، خدماتی و درمانی این کشور ویران شده است.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس