کد خبر 628512
تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۸

یک مقام مذهبی ارتدوکس روسیه با اعلام اینکه بخشش یا کاهش مجازات کاربر بازی پوکمون گو در یک کلیسا را به دستگاه قضایی روسیه ارائه نمی کند، خواستار جلوگیری از نقض قانون در این زمینه شد.

 به گزارش مشرق، اسقف ونیامین راینیکوف دبیر شورای کلیسایی ارتدوکس شهر یکاترینبورگ گفت: کلیسا از دادگاه درخواست کاهش مجازات روسلام سوکولوفسکی که بازی پوکمون گو را در «کلیسای قدیسان- واقع بر خون» استفاده کرده، ارائه نمی کند.

وی افزود: قصد نداریم با ارائه چنین درخواستی نیکوکار محسوب شویم به دادگاه فشار وارد کنیم.

کلیسای «قدیسان- واقع بر خون» 12 سال پس از فروپاشی شوروی (2003) در محل قتل نیکلای دوم آخرین تزار روسیه و خانواده اش در یکاترینبورگ ساخته شده است.

اعدام تزار و خانواده اش 16 جولای 1918 توسط عوامل بلشویک انجام شد و پس از فروپاشی نیز جزو قدیسان کلیسای ارتدوکس روسیه شناخته شدند.

اسقف راینیکوف گفت: خواهان تربیت جوان خاطی هستیم و برای ما مهم نیست از چه راهی به دست می آید. عمل سوکولوفسکی بی شرمانه است و به قتلگاه افراد بی گناه و محلی که به خدا اختصاص یافته و همچنین اهمیت دردناکی برای تاریخ روسیه دارد، توهین کرده است.

روسلان سوکولوفسکی 22 ساله که به ممنوعیت بازی پوکمون گو در اماکن مذهبی روسیه معترض است، ماه گذشته به نشانه اعتراض ویدیویی ضبط کرد و روی یوتیوب قرار داد که در صورت اثبات جرم به پنج سال زندان محکوم می شود.

بر اساس قوانین روسیه اگر فردی در امکان مقدس پوکمون گو بازی کند، 500 هزار روبل (28 میلیون تومان) جریمه می شود.

کاربر پوکمون گو با فعال کردن دوربین و مکان یاب گوشی همراه، غول های مجازی را در محیط پیرامون خود یافته و آنها را برای بالا بردن امتیاز خود شکار می کند.

این ویژگی سبب شده برخی کاربران برای شکار غول ها وارد حریم خصوصی دیگران شده و حتی در اماکن عمومی مبادرت به این کار کنند.

با این حال سوکولوفسکی که کانال یوتیوب او بیش از 250 هزار مشترک دارد، در اعتراض به این قانون ویدیوی جدید ضبط کرد که نشان می داد وی ضمن ورود به کلیسای قدیسان شهر مرکزی یکاترینبورگ (Yekaterinburg)، سعی می کند پوکمونی را که نزدیک محراب کلیسا قرار دارد، شکار کند.

این ویدیو که تاکنون بیش از 700 هزار بار مشاهده شده، مدرکی علیه این جوان روس شد تا شنبه این هفته (13 شهریور) به اتهام توهین به مقدسات دستگیر شود و دو ماه در بازداشت بماند تا زمان دادگاه برسد.

قوانین حرمت اماکن مذهبی سه سال پیش و زمانی که گروهی از دختران آوازخوان در کلیسای جامع مسیحی منجی برنامه ای را در قالب موسیقی با اشعار دربرگیرنده محتوای مخالفت با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه اجرا کردند، سخت تر شده است که می تواند برای متخلفان تا پنج سال زندان نیز در پی داشته باشد.

این سه دختر عضو گروهی به نام «پوسی ریوت» به اتهام توهین به اماکن مذهبی و عقاید مومنان در دادگاه محکوم شده و حدود دو سال زندانی شدند.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس