نایب رئیس‌ مجلس درباره پولشویی گسترده در سیستم بانکی کشور ادعاهایی مطرح کرده است که در مجامع بین‌المللی می‌تواند علیه ایران مورد استفاده قرار گیرد.

سرویس اقتصاد مشرق - در روزهای اخیر انتقادات نسبت به توافق دولت یازدهم با گروه ویژه اقدام مالی FATF بالا گرفته و بسیاری از کارشناسان، نمایندگان مجلس و حتی چهره‌های نزدیک به دولت همچون علی اکبر ولایتی اجرای این توافق را خلاف مصالح نظام خوانده‌اند.
 
توافق بانک مرکزی و وزارت اقتصاد کشورمان با FATF به اواخر بهار امسال برمی‌گردد، اما دولتی‌ها با محرمانه کردن مفاد این توافق تلاش کردند افکار عمومی در داخل از جزئیات آن مطلع نشوند.
 
با این حال، همانطور که از همان ابتدا کارشناسان هشدار داده بودند، با اقدامات اخیر دو بانک ملت و سپه در خودتحریمی نهادهای وابسته به سپاه، مشخص شد اجرای خواسته‌های نامشروع FATF از سوی دولت در حال پیگیری است.
 
نکته تلخ آن است که در صورت اجرای کامل FATF علاوه بر سپاه، افراد و نهادهایی چون وزارت دفاع، وزارت اطلاعات، صنایع هوایی، صنایع موشکی، دانشگاه مالک اشتر و ده‌ها نهاد که توسط آمریکا و سازمان ملل تحریم شده‌اند، باید در داخل کشور از سوی بانک‌های داخلی تحریم شوند!
 
در واقع در این توافق متعهد شده‌ایم که هر شخص حقیقی و حقوقی که در قطعنامه‌های سازمان ملل یا قوانین آمریکا‌، در لیست تحریم قرار دارد، در ساز و کار مالی داخلی هم مورد تحریم قرار دهیم.
 
به نظر می‌رسد توافق با FATF عملاً امنیت و اقتصاد کشور را هدف گرفته است و در تلاش است خواست دشمنان در از بین بردن توان دفاعی کشور را محقق کنند.

* واکنش متناقض حامیان دولت
 
در حالی که خیانت‌بار بودن توافق با FATF کاملا فاش شده، حامیان دولت در روزهای اخیر مواضع متناقضی درباره آن گرفته‌اند. حامیان دولت تا آنجا که توانسته‌اند در رسانه‌های خود مسائل مربوط به FATF را سانسور کرده‌اند یا انتقادات از FATF را سیاسی‌کاری مخالفان دولت خوانده‌اند. با این حال در چند روز اخیر با برملا شدن بخش‌های تکان‌دهنده این توافق، حامیان دولت موضع دیگری اتخاذ کرده‌ و تلاش می‌کنند این توافق را همچون سایر ناکارآمدی‌های سه سال اخیر به دولت قبل ربط دهند.
 
در این میان، برخی چهره‌های حامی دولت و اصلاح‌طلبان، مواضع غیرقابل دفاعی اتخاذ کرده‌‌اند که مایه تاسف است.
 
مسعود پزشکیان نایب رئیس اول مجلس از جمله این افراد است که برای دفاع از توافق با FATF، ادعا کرده است ایران مبتلا به پولشویی گسترده است.
 
پزشکیان در گفتگو با خبرگزاری فارس ضمن آن که اعتراف کرده از FATF سر درنمی‌آورد و از این توافق خبری ندارد، برای توجیه کلیت این توافق مدعی شده است:‌ «اقتصاد کشور که فعلاً فلج است. سیستم بانکی ایران شفاف نیست و خیلی راحت پول‌شویی در سیستم بانکی ایران انجام می‌شود، اگر می‌خواهیم به بانک‌های جهانی وصل شویم، در ابتدا باید تکلیف پول‌شویی خودمان را حل کنیم، کسی در خارج از کشور نمی‌تواند 10 هزار دلار به راحتی در بانک سپرده‌گذاری کند، او باید بگوید از کجا این پول را آورده است، اما اگر در کشور ما فردی 10 میلیارد دلار در بانکی سپرده‌گذاری کند، نه تنها از او نمی‌پرسند از کجا این پول را آورده است، بلکه سود بیشتری هم به او می‌دهند، بالاخره تکلیف بانک‌های کشور باید مشخص شود. ما امروز دنبال رانت‌خوار، زمین‌خوار و رشوه‌بگیر می‌گردیم، اما وقتی که مسیر گردش پول در کشور ما معلوم نباشد، هر چقدر هم اداره، وزارتخانه و سیستم راه‌اندازی کنیم، باز هم این مشکل حل نمی‌شود.»
 
این نماینده اصلاح‌طلب در ادامه ادعاهای عجیبش افزوده است: «در ابتدا باید مسیر چرخش پول در کشور ما شفاف شود تا بتوانیم از فساد، رانت‌خواری، رشوه، زمین‌خواری، دلالی و قاچاق جلوگیری کنیم، بانک‌های کشور ما شفاف نیستند، این مشکل اصلی کشور ماست و یکی از دلایلی هم که بانک‌های ایران نتوانستند طبق برجام با بانک‌های خارجی وصل شوند، این است که بانک‌های خارجی می‌گویند در بانک‌های شما به راحتی پولشویی انجام می‌شود که البته حرف درستی است.
 
ما ابتدا باید این مشکل را در داخل کشور خودمان حل کنیم که هر کسی می‌تواند به راحتی در بانک‌های ایران سپرده‌گذاری کرده و سود دریافت کند، مسیر پول در حال گردش در بانک‌ها باید روشن شود، وگرنه بقیه حرف‌ها در این زمینه سیاسی‌کاری است. باید در ابتدا مسیر پول در گردش در بانک‌های کشور شفاف باشد، اما بعداً اگر خواستیم پولی را برای کمک به فلسطین بفرستیم، ارسال کنیم، اما باید مسیر پولی که در بانک‌ها می‌چرخد، شفاف باشد.»
 
ادعاهای پزشکیان در جایگاه نایب رئیس اول مجلس، قطعا عواقب ناگواری برای کشورمان در عرصه بین‌المللی دارد.
 
در طول سال‌های اخیر تمام تلاش دستگاه‌های مسئول در امر نظارت بر پولشویی این بوده که ادعای غربی‌ها درباره انجام پولشویی گسترده در ایران را واهی و غلط نشان دهند. مسئولان اقتصادی کشور نیز در هر اجلاس بین‌المللی حضور پیدا کرده‌اند تلاش فراوان به خرج داده‌اند تا واهی بودن ادعای غربی‌ها درباره پولشویی در ایران را آشکار کنند. برای رفع بهانه‌تراشی غربی‌ها، کشورمان در یک دهه اخیر دو قانون مهم مبارزه با پولشویی و مبارزه با تامین مالی تروریسم را مطابق با قانون اساسی به تصویب رسانده است.
 
حال در میانه این فعالیت‌ها، این که یک مقام ارشد در قوه مقننه کشورمان اتهام دشمنان انقلاب اسلامی درباره پولشویی گسترده در ایران را تکرار و البته با شدت و حدت بیشتری بیان کند، مایه تأمل و تأسف است.
 
ادعای عجیب پزشکیان برای توجیه FATF: پولشویی گسترده در سیستم بانکی ایران انجام می‌شودالیزابت رزنبرگ دبیر بخش انرژی و اقتصاد در اندیشکده مرکز امنیت جدید آمریکا در سخنانی در کمیته بانکداری سنا همین اتهام [مطرح شده از سوی جناب پزشکیان] را مطرح کرده بود:
 
«تحریم‌های باقیمانده علیه ایران، به علت فعالیت های تروریستی و موشکی اش، در کنار نگرانی های احتیاطی درباره سابقه فساد، نبود شفافیت و فضای مانور شرکت های خارجی در نظام مالی ایران، برای آنهایی که در فکر تعامل بازرگانی با ایران هستند، بازدارنده اند؛ اطلاعات مالکیت سودبر برای موسسات حقوقی ایران، به شدت دور از دسترس و غیرشفاف است، و به سازوکارهای  قانونی ایران برای شرکت های خارجی که در این کشور به فعالیت بازرگانی می پردازند، اطمینانی وجود ندارد.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 80
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 68
  • امیر ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
    0 0
  • یحیی ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
    0 0
    یه پیغام برای حاج قاسم سلیمانی " سردار برگرد که داعشی ها در کشور تنفوذ کرده اند ... "
  • سبزعلی ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
    0 0
    راست میگه100% موافقم
  • ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
    0 0
    این ذات اصلاح طلبی است. هر چه آن خسرو - یعنی کدخدا - بکند شیرین بود. واضح است که سپاه در خطر است. فعالیتهای سپاه چه اموذر اقتصادی دخلی و چه کمک به گرووهای مقاومت که در دنیا تروریستی نامیده می شوند مصداق پولشویی از نظر همان مجامع جهانی است! اصولا فساد و شفافیت بر اساس رابطه خوب با اسراییل تعریف می شوند. برای همین عربستان می تواند همه نوع حمایت از گرووهای پیکارجوی سنی - که اصلا هم تروریست نیستند! - بکند اما جزو شفافترین کشور ها و بدون هر نوع تحریم باشد! من واقعا نمی دانم آیا دلیل دیگری لازم است تا همه بفهمند اصلاح طلبان از فرقه رجوی به مراتب خطرناکتر و بدتر و هوشمندترند؟ روزی ابیراهیم اصفز زاده لعنت الله علیه می گفت ما از بمب اتمی برای حکومت خطرناکتریم. منتهی ما خندیدیم و این حرف را باور نکردیم.
  • ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
    0 0
    یک بار هم شده برای همیشه به مسائل فنی و فارغ از تعصب سیاسی کورکورانه نگاه کنید ..والا خدا رو هم خوش میاد !!!! من با اطمینان میگم اغلب افرادی که میان کامنت میزارن که این قرارداد "خیانت هست" یا " دست آورد بزرگ " ازشون بپرسی ۵ جمله در مورد این موافقتنامه نمیتونن صحبت کنن ..کل اطلاعتشون رو از ۲ تا سایت اینوری یا اونوری گرفتن !!!!
  • محمد ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
    0 0
    هموطن ساده دل عزیز عدم شفافیت بهانه ای بیش نیست وگرنه سالهای گذشته که بانک هاشون هیچ مشکلی برای ارتباط با ما نداشتند تازه رقابت هم می کردن. در ضمن تراکنش های داخلی ما چه ربطی به بیگانه داره این تحقیر یک ملت مستقل است. و متعارض با اصل قاعده نفی سبیل است که خدا به ما اجازه نداده کاری کنیم که کفار به ما از هر طریقی سلطه پیدا کنند.
  • ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
    0 0
    اصلاحات دم از ملی گرایی می زند و به ایران خیانت می کند...مرگ بر اصلاحات...در این مدت هیچ خیری از روحانی به جز تحقیر ندیدیم...
  • ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
    0 0
    با چی با این جملش که گفته از fatf سر در نمیاره ولی بازم داره دفاع میکنه !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • امیرحسین ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
    0 0
    یکی نیست بگه شما که می گی نمی دونم بی خود دفاع نکن ؛قرار بودبا برجام اوضاع بانک ها به روال اوایل احمدی نژاد و اصلاحات و سازندگی بر گرده کهftafهم نبود ولی مسول لغو تحریم ها در برجام جاسوس بود جاسوسسس انوقت توقع دارید برجام نتیجه بخش باشه دولت داره اشتباهش رو با اشتباه دیگه جبران می کنه
  • کریم آقا ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
    0 0
    من تعجب می کنم از مردم تبریز که اینچنین نماینده ای را برای چندمین بار متوالی روانه مجلس کردند !!!
  • ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
    0 0
    خجالت بکشید اجرای FATF به چه بهایی؟به بهای امنیت کشور؟
  • ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
    0 0
    با هزار تا بدبختی تازه داریم از تحریما در میایم الکی شلوغش نکین به جای این کارا باید تحریمیها مذاکره کنن تا از لیست بین الملل تحریما خارج شن یا برن بانک خوشون رو تاسیس کنن
  • ايراني ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
    0 0
    سلام. نمي دونم چرا ياد جلال شيرزاد نماينده جبهه مشاركت اصلاح طلب در مجلس ششم افتادم!!!!! نمي دونم... يهويي!!!
  • ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
    0 0
    حتما به زعم ایشان پولشویی همان است که غربی ها می گویند یعنی سپاه .وزارت اطلاعات و.....
  • حسین ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
    0 0
    برادر عزیز حالا که مرحمت فرمودید و از هر چه بد و بیراه بود برای خار و خفیف کردن هموطن و برادر مسلمان خودتان دریغ نکردید لااقل همان مقدار هم لطف میکردید و توضیح میدادید و استنباط میکردید که هم ما یک چیزی یاد میگرفتیم و هم وقت شریف جنابعالی و هموطنانمان با خواندن این بد و بیراهها به هدر نمیرفت. خداوند انشاالله همه ما را آدم کند.
  • ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
    0 0
    قضیه پولشویی که به نظر درست میاد و باید اصلاح بشه.
  • ۱۶:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
    0 0
    FATF یک پرتکل بینالملی است که تمام کشورهای دنیا بجز کره شمالی از اون پیروی میکند،حتی روسیه حتی چین و ... . اگر بانکی بخواد با بانکهای بینالمللی ارتباط داشته باشد باید این پرتکل رعایت کند. برای هیچ بانکی اجباری در اجرای این پرتکل وجود ندارد و میتواند FATF را اجرا نکند ولی دیگه نمیتونه وارد سیستم جهانی بشه. کسانی هم که دلشون میسوزه میتونن بانکهاشونو وارد این پرتکل نکنن،هیچ اجباری نیست.
  • ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
    0 0
    آیا شما قول می دهید که اگر احمدی نژاد یا جلیلی یا قالی باف یا هرکس دیگه ای که خودتون دوست دارید رییس جمهور بشه، همین طور جدی نقدش کنید که امروز دولت رو نقد می کنید؟ من که با سابقه ای که از شماها دارم باورم نمیشه،چون از نظر شما این افراد هستند که معیار حق هستند و نه حق معیار انسانها.
  • ابوالفضل ۱۷:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
    0 0
    از افساد طلبان که مفتخر به لقب پیاده نظام اسرائیل در ایران از دهان مبارک شیمون پرز هستند چیزی بیشتر از این انتظار نیس
  • محمدمهدی دریجانی ۱۷:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
    0 0
    ایم دو نائب رئیس همش دارن گل ب خودی میزنن که.........
  • ۱۷:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
    0 0
    اصلاح طلبان با اینکه یک اقلیت ناچیز در مجلس دارند باز هم ببین چقدر این لکه روی پیراهن سفید زشته
  • ۱۷:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
    0 0
    ﻣﺘﺎﺳﻔﺎﻧﻪ ﺷﺪﻡ اﺯ اﻳﻦ اﻳﻦ ﺁﻗﺎ ﻧﺎﻳﺐ ﺭﻳﻴﺲ ﻣﺠﻠﺲ اﺳﺖ
  • ۱۸:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
    0 0
    این اقا ایا محافظ سپاهی دارد؟ بهتر است حالا که سپاه با محدودیت برای انجام امورش مواجه شده بخشی از مسولیتهایش را واگذار کند مثلا حفاظت از این اقاون و کلا برجامیها را بروند خودشان بدانند
  • طاهره ۱۸:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
    0 0
    مافقط امیدمون به مقام معظم رهبریست آقا خودت به دادمابرس
  • ۱۹:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
    0 0
    اگر یادت باشد دولت سابق به خاطر کوروش تکفیر می شد و اجازه تغییر ساعت رسمی را هم نداشت. قطعا اگر جرات می کرد دست به چنین کاری بزند رسما عزل و اعدام می شد.
  • ناشناس ۱۹:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
    0 0
    مجلس ما رو باش،خوبه حاج قاسم سلیمانی مثه اینا نیست وگرنه تا حالا داعش پارمون کرده بود
  • ۱۹:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
    0 0
    دولت نمیخواد به شماها پول بده ... زور ؟؟
  • بچه دهاتي ۱۹:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
    0 0
    چه ربطي داشت عزيز دلم؟ مگه بحث نقد كردن اين دولت يا اون دولته؟ متن حرفهاي آقاي پزشكيان رو بخون ؛ حالا فرض كن گوينده اش احمدي نژاده! با حرف مشكل داري يا نداري؟ وطن دوستي شما كه بند به اين شخص و اون شخص يا اين حزب و اون حزب نيست برادر.
  • ۱۹:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
    0 0
    چی شد داداش تحریم ها کاغذ پاره بود ؟ به شماها که رسید بد شد نه ؟؟
  • ۱۹:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
    0 0
    من با جریان FATF کاری ندارم ولی این که گفته پولشویی توی ایران خیلی زیاده انصافا حرف حقیه
  • سعید ۱۹:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
    0 0
    دوستان چرا متوجه نیستید. پزشکیان روی سخنش به مردم داخل ایران است. خارجی ها خودشون این چیزها را تجویز کرده اند. امروز در مقطع بسیار حساسی قرار گرفته ایم. مردم ما بیش از هر زمانی احساس بی فردائی و یاس میکنند. روحانی از همان ابتدا تیشه به ریشه زده است. با این سردگمی و نا امیدی و بی اعتمادی مردم دشمن براحتی میتواند ثبات و امنیت ملی را بهم بریزد. حمله گسترده ای را که برای ما تدارک دیده اند واقعا همه جانبه می باشد. نباید دچار احساسات شد. باید با عزیمی ثابت جلوی تحریکات آنها گرفته شود. از همین حالا هر کسی که اقدامات تحریک آمیز میکند زا خائن بدانید و سعی کنید بدون جانبداری از کسی فقط او را رسوا کنید. به هوش باشید دشمن کاملا حساب شده عمل میکند. متاسفانه دولت قبلی هم کارهای تحریک آمیز و خلاف کم انجام نداده است! نگاهتان را به گذشته محدود نکنید! آینده در جلوی ماست. گذشته اگر "مالی" بود امروز وضع ما این نبود!
  • ۱۹:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
    0 0
    این همه مطلب سایت مشرق برای یک مشت کاغذ پاره تحریم ؟ تحریم خوب فقط برای مردم ؟
  • ۱۹:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
    0 0
    ما دل خوشي از دولت قبل نداريم ولي يادمان نمي رود كه امثال شماها چگونه گلوي خود را پاره كرده بوديد و به اون مي تاختيد اما در حال حاضر مثل كبك سرخودتون را زير برف قرار داده ايد و اشتباهات فاحش دولت را توجيح مي كنيد
  • ۱۹:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
    0 0
    چرا دروغ تحویل مردم می دهید ؟ fatf برای مبارزه با پولشویی ربطی به تحریم ها نداره
  • majid ۲۰:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
    0 0
    اونهایی که اسم بردی اهل خیانت به کشور و آرمانهای امام نیستند
  • پیغامی بجای امیر ۲۰:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
    0 0
    پس از FATF قرار است سراغ چه چیزی بروند و کشور چه تعهد دیگری در کدام مساله حیاتی باید بپذیرد؟ آمریکا دیگر چه چیزهایی می‌داند که ما نمی‌دانیم؟ ترسیم یک تصویر دقیق از «طرح بزرگ‌تر» بسیار حیاتی‌تر از این است که روی یک جنبه آن تمرکز کنیم. موضوعی که از این هم کلیدی‌تر است، آن است که بگویند هدف این «طرح بزرگ‌تر» چیست؟ آیا قرار است ایران به میزانی تضعیف شود که حمله نظامی به آن برای آمریکا امکانپذیر شود؟ یا قرار است زیرساخت مقاومت در منطقه چنان ضربه‌ای بخورد که چاره‌ای جز تن دادن به مذاکره با سعودی و آمریکا نداشته باشد؟ آیا ما با یک نقشه راه تحمیل«صلح با اسرائیل» مواجه هستیم؟ یا اینکه ایران خود به دست خویش آنقدر اطلاعات تقدیم دشمن بکند که به تعبیر «مایکل مورل»، جانشین سابق سیا «دیگر نیازی به جاسوسی از آن نباشد»؟
  • مرگ بر جنبش سبز ۲۰:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
    0 0
    جنبش سبز باید هم موافق این مطالب باشد.
  • ۲۰:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
    0 0
    اگر خیال کرده ای با سکوت و کوتاه آمدن در مقابل گرهاسی دنیا امنیت خودت را تامین می کنی سخت در اشتباهی. آنچه شما اقدامات تحریک آمیز می نامید همه شعارها ی انقلاب اسلامی است. تا این شعارها باشد از ما می ترسند. روزی که آن را نار گذاشتیم جیبوتی هم دیگر از ما نمی ترسد. شاه هم مگر تحریک آمیز عمل کرد که بحرین را هم مفت از دست داد؟
  • حسین ۲۰:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
    0 0
    این شخص که از بانک سر در نمیاورد چطور شدکارشناس پولشوئی؟! چطور به FATF که رسید هنگ کرد
  • احس ۲۰:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
    0 0
    همینکه اصرار دارید به قانون مبارزه با پولشویی بگید FAFT مشخصه چی به چیه!
  • ۲۰:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
    0 0
    راس میگه .اصلا تو سیستم بانکی ایران چرخش پول و اینکه از کجا آورده اید اجرا نمیشود .ولی در این بلاد های کفر چقدر دقیق اجرا میشود .البته این fatf یک موضوع با حجم بسیار گسترده است که در یک قسمت با نیاز های ما مغایرت دارد که نیاز به اصلاح و تکمیل دارد ولی در بسیاری از موارد می تواند موضوع فساد اقتصادی و قاچاق و پولشویی و ... را تا درصد بالایی حل کند .اینکه زود مخالفت کنیم صحیح نیست .باید به فکر چاره دیگر باشیم .چون یکی از واکسنهای اقتصاد ایران یکیش fatf میباشد
  • مرتضی ۲۱:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
    0 0
    سوال آیا کشورهای عربستان قطر که به صورت واضح بانک هایشان کارچاق کن تروریست ها هستند این قرارداد را امضا کرده اند چرا کسی به آنها گیر نمی دهد؟
  • ناشناس ۲۱:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
    0 0
    نگوئیم چرا اینو گفتی. ببینیم گفته هایش واقعیت دارد یا نه؟
  • Roohollah Zohrevand ۲۱:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
    0 0
    دفتر علامه جوادی آملی تصریح کرد: حضرت استاد (دام ظله) با توسعه مفهومی نسبت به کلمه دیاثت و دیوث فرمودند کسانی که راه نفوذ بیگانگان را در فضای اقتصادی و یا سیاسی به‌روی کشور می‌گشایند از غیرت اقتصادی و یا سیاسی برخوردار نبوده و دیوث هستند.
  • امیر ۲۱:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
    0 0
    ماچرا دربیرون از کشور دنبال تروریست ها هستیم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟ این همه خائن در داخل بدتر از داعش !!!!!!!!
  • مهدی از قم ۲۱:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
    0 0
    چرا اینقدر اراجیف سر هم میکنی؟؟؟؟؟بیشترین انتقادات به احمدی نژاد را همین مشرق میکرد.لطفا از چیزی خبر نداری نظر هم نده
  • scorpion ۲۱:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
    0 0
    خداییش کار ندارم ولی اگر خدای نکرده یه وقت دواعش به کشور سرازیر شدن و یا عربستان و اسرائل حمله کردن اونوقت کی حاضره جواب خونهای ریخته شده رو بده چرا کسی به این مسائل فکر نمیکنه؟
  • ۲۱:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
    0 0
    همه ی بانک ها که اینکارو نمیکنن یه چند تا بانک خاص اونم واسه دور زدن تحریم ها.وگرنه بقیه بانک ها کما فی سابقه پس فکر کردین نرمش قهرمانه چطوریه؟؟ باید یه کم امتیاز بدی تا امتیاز بگیری. من مطمئنم آخر این قضایا به جنگ منتهی میشه
  • ۲۱:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
    0 0
    آقای عزیز 1940، من هیچ مشکلی ندارم که حرف ناپسند و قرارداد نادرست و بد مورد انتقاد و حذف، واقع بشه. آرزومندم که هر جناحی خودش رو هم همین طور جدی مورد نوازش قرار بده. حالا کی گفته من از دولت روحانی راضیم؟ من می گم اگر همین جوری هم به نقد خودتون پرداخته بودید، وضعمون این طور نبود. بدبختی اینجاست که هرکی خودش رو معصوم و عاری از خطا می بینه. مشرق لطفا بچاپ که ربط حرفام برای عزیزان شهر و روستا روشن بشه.
  • موسوی ۲۲:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
    0 0
    مشکل امثال شما اینه که بدون اطلاع و آگاهی و از روی ظاهر یک چیز رو قبول یا رد میکنید. مثل آزادی! مثل قفل و کلید و این مزخرفات! مثل همین مبارزه با پولشویی! خب معلومه همه از پولشویی و فساد بدشون میاد. منتهی چرا خودمون اینکار رو نکنیم؟! چرا خودمون سازوکار بانکهامون رو درست نکنیم؟! چرا FATF ؟! یه ذره از شدت سطحی بینیتون کم کنید تو رو خدا. گند زدید به همه چی.
  • موسوی ۲۲:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
    0 0
    مشکل امثال شما اینه که بدون اطلاع و آگاهی و از روی ظاهر یک چیز رو قبول یا رد میکنید. مثل آزادی! مثل قفل و کلید و این مزخرفات! مثل همین مبارزه با پولشویی! خب معلومه همه از پولشویی و فساد بدشون میاد. منتهی چرا خودمون اینکار رو نکنیم؟! چرا خودمون سازوکار بانکهامون رو درست نکنیم؟! چرا FATF ؟! یه ذره از شدت سطحی بینیتون کم کنید تو رو خدا. گند زدید به همه چی.
  • ۲۲:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
    0 0
    وای بر شما اگر امریکا به ایران حمله کنه .از ظریف به راحتی نمی گذریم.
  • محمد ۲۲:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
    0 0
    مشرق سانسورچی سانسور نکن بازگویم بازجویم درد را حال وروز عده ای نامردرا عده ای اهل نفاق وکینه اند درتظاهرهای خوددیرینه اند شرم براین قوم پرم مکروعناد شرم براهل نفاق وکینه باد این منافق پیشگان پرفریب کارشان مکراست وتزویری عجیب جبهه اسلام با این ناکسان درتلاطم ها وگردابی گران
  • محمد ۲۲:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
    0 0
    100% منافقی
  • الف ۲۲:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
    0 0
    اصلا دوباره دارد مذاکرات هسته ای کلید می خورد. آن موقع-اوایل خبر یک شدن مسئله هسته‌ای- هم آمریکا مسئله را طرح کرد و اصلاح‌طلبانی در مجلس ششم باهاش هم موضع شدند و 12 سال مردم را درگیر ندانم کاریشان کردند.
  • ۲۲:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
    0 0
    خدا حفظ کند ایت الله جوادی..دیوث سیاسی یعنی چه
  • ایرانی الااصل ۲۲:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
    0 0
    اقای پزشکیان مانند علی مطهری در زمین دشمن بازی نکن که روز قیامت شهدا نگاهت می کنند این مقامها ماندنی نیست اگر ماندنی بود به تو نمی رسید
  • زغال ۲۲:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
    0 0
    مگر در زمان آقای احمدی نژاد هر روز یک جوک برای او نمی ساختید او سفینه آزمایشی پرتاپ کرد فضا گفتید وزنش کم است ولی آخر جرمش این بود که گفته بودم به هیچ جناج تعلق ندارم
  • محمد ۲۲:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
    0 0
    جمال کد خدا رو عشقه داخل هر چه می خواد بشه .کد خدا راضی باشه مشکلی نیست. این نتیجه افکار پوسیده کسانی است که خدا را ول کرده ودنبال کد خدا هستند وبه هر ذلتی تن داده اند
  • اسفندیار ۲۲:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
    0 0
    هیبت ز وجود او عیان است او نوکر منجی زمان است گر خاک عدو به سر بریزد یا موج شود به پای خیزد در رزم امید خلق محروم خوار است و ذلیل و ناتوان است در رزم امید خلق محروم معدوم شود به حق معصوم
  • حسین ۲۳:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
    0 0
    همه رو گمراه کرده اند و به جان همدیگر و الان به جان امنیت کشور انداخته اند. برای درست شدن وضع کشور باید کااااار کرد نه اینکه مدیران نجومی چند تابعیتی برای خودشون کیسه بدوزند. اف ای تی اف که سهله، همه استقلال کشور رو هم تقدیم بیگانه کنید یک پول سیاه بهتون نمیده. چشمه باید خودش بجوشه
  • مهدی ۲۳:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
    0 0
    جالبه جماعت اصلاح طلب گویا اصلا از منافع ملی و مباحث استراتژیک چیزی نمیدانند برای نمونه : روزی میگویند که چون صدام رودروی آمریکا قرار گرفته برویم کمک او روز دیگری میگویند ما سالها به جهان در قضیه هسته ای دروغ گفتیم و پنهان کاری داشتیم و همین باعث شد که پرونده ای علیه ایران بشود که تا الان گرفتار آن هستیم چندی پیش گفتند که چرا به روسیه برای بمباران داعش اجازه استفاده از پایگاه نوژه دادید ؟ امروز هم میگویند ما پولشویی میکنیم آقایان خدا کند که این حرف شما باعث پرونده ای جدید علیه ایران نشود . توصیه به قبیله اصلاحات : اگر خیر ندارید لااقل شر مرسانید
  • گمنام ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۶
    0 0
    دروغ می گه 100 % مخالفم
  • ناشناس ۰۰:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۶
    0 0
    در دولت های اصولگرا هرگز توافقات مغایر با منافع ملی صورت نمی گیرد .
  • ناشناس ۰۰:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۶
    0 0
    FATF بدتر از کاپیتولاسیون است .
  • ناشناس ۰۰:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۶
    0 0
    از مردم عزیز و انقلابی تبریز تعجب میکنم که همچنین نماینده ای را به مجلس فرستاده اند !
  • پريسا ۰۰:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۶
    0 0
    افرين ًاقاي سعيد جان كلام را شما گفتيد.
  • مهدی ۰۰:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۶
    0 0
    ⛔️ ادعای عجیب پزشکیان برای توجیه FATF: پولشویی گسترده در سیستم بانکی ایران انجام می‌شود ⭕️ جالبه جماعت اصلاح طلب گویا اصلا از منافع ملی و مباحث استراتژیک چیزی نمیدانند برای نمونه :
  • فدایی وطن ۰۰:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۶
    0 0
    اگر اصلاحاتیا جز این نظری داشتند باید مایه ی تعجب میبود .همراهی و همصدایی طیف سکولارفتنه گر با جریان ضد محور مقاومت هر روز بیشتر خودشونشون میده. هیهات که سردارسلیمانی رو تنها بزاریم هیهات.
  • مهدی ۰۰:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۶
    0 0
    ⛔️ ادعای عجیب پزشکیان برای توجیه FATF: پولشویی گسترده در سیستم بانکی ایران انجام می‌شود ⭕️ جالبه جماعت اصلاح طلب گویا اصلا از منافع ملی و مباحث استراتژیک چیزی نمیدانند برای نمونه :
  • علی ۰۰:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۶
    0 0
    چه کسانی امدن بر سر کار و چه می گویند انگار که همه خواب شان برده نکند خدائی نا کرده همه با هم سهم برداشتند که هیچ کسی حرفی نمی زند
  • ۰۱:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۶
    0 0
    ایرانی ها پولشویی میکنن؟؟؟؟ توهین و تحقیر ملت و امنیت کشور را به مخاطره انداختن پیشه ی همیشگی افسادطلبان است... خداییش این خارجی ها اینقدر پاک و قانونمند شدند که مرجع پول براشون مهمه....اونها کلا به این چیزها اعتقاد دارند؟؟؟!!!!!!! پزشکیان محض خاط خدا ساکت شو....تو کی هستی که ما رو متهم کنی اگه مردی برو 2 میلیارد دلار که کدخداتون بالا کشید پس بگیر....
  • ۰۲:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۶
    0 0
    چقدر یه عده ساده لوح هستند. آمریکا نگران قاچاق مواد مخدر و داعش نیست. نگران سپاهه. بفهمید حضرات حقوقدان. بفهمید.
  • ۰۲:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۶
    0 0
    به حسین خیر عزیزم. آیا این هم استنباط لازم دارد که کسی بگوید من سر در نمی آورم اما حمایت می کنم؟ این یعنی خود فروختگی. دیگر نقابتان کاملا افتاده. بیخود اسم خود را مسلمان نگذارید. وای اگر از پس امروز بود فردایی.
  • ناشناس ۰۴:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۶
    0 0
    اخرین نظر ها رو باید در اول جا بدید !!! تا ما از تازه ترین اونا مطلع بشیم
  • ۰۵:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۶
    0 0
    ناشناس با پرچم سوئد جناب پزشکیان هم معترف به ندانستن است و دفاع میکند درضمن آیا اگر از اول تا آخرش هم خوانده شود درنهایت چیزی غیر از خودتحریمی از آن برداشت میشود
  • ۰۵:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۶
    0 0
    اگر امثال عربستان هم امضایش کرده اند که این پروتکل دچار تناقض بنیادی است غیر از آن کدام یک از امضاکنندگان دچار خودتحریمی شده اند
  • مسافر ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۶
    0 0
    هر ده از این باغ بری میرسد، خود زنی و گاف های برجام نابرجام یکی پس از دیگری نمودار میشود
  • ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۶
    0 0
    احمدی نژاد: هرگز سندی که مغایر حقوق ملت ایران باشد را امضا نکردم.
  • ایرانی ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۶
    0 0
    مشرق خیلی رذلی ، متن من چه مشکلی داشت که غیر قابل انتشار دانستی ، معلومه این مطالبی را هم که انتشار می دهی کیلویی انتخاب می کنی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس