معاون پیشین فرمانده نیروی دریایی آمریکا پیش بینی کرد که وقوع یک نبرد دریایی خونین میان آمریکا و چین «حتمی» است.

به گزارش مشرق به نقل ازخبرگزاری اسپوتنیک، «سِز کراپسی» معاون پیشین فرمانده نیروی دریایی آمریکا در دوران ریاست جمهوری رونالد ریگان و جورج اچ. دبلیو. بوش پیش بینی کرد که وقوع یک نبرد دریایی خونین میان آمریکا و چین «حتمی» است.

این افسر بازنشسته نیروی دریایی آمریکا به نمایندگی از اعضای یک اتاق فکر وابسته به نومحافظه کاران- موسوم به «مؤسسه هادسون»- با نگارش سرمقاله ای جنجالی از دولت اوباما خواست تا علیه توسعه طلبی چین موضعی جنگ طلبانه تر اتخاذ نماید. وی پیش بینی کرد که جنگ آمریکا با چین حتمی خواهد بود و آمریکا باید تمام تدابیر لازم را برای محدود نمودن توان چین بکار گیرد.

کراپسی در این سرمقاله می نویسد: «وادار نمودن چین به تبعیت از قوانین بین المللی باید یکی از مؤلفه های کلیدی در سیاست خارجی رئیس جمهور آینده آمریکا باشد. در غیراینصورت،‌ ما ممکن است شاهد درگیری با نیروی دریایی رو به رشد [چین] باشیم؛ آنهم در شرایطی که نیروی دریایی ما از لحاظ شمار نیروها رو به کاهش است». وی در ادامه افزود که «دولت اوباما در کاهش احتمال وقوع [این درگیری] موفق عمل نکرده است».

کراپسی مدعی شد که چین برخلاف اظهارات رئیس جمهور خود در سال ۲۰۱۵ مبنی بر عدم تمایل پکن به میلیتاریزه نمودن دریای چین جنوبی، «به احداث آشیانه های هواپیما [در جزایر مورد مناقشه] ادامه داد که این امر نشان از قصد پکن برای استقرار هواپیماهای جنگنده در این جزایر دارد».

وی با اشاره به اظهارات «یانگ جایچی» وزیر خارجه پیشین چین که گفته بود «اینکه چین یک کشور بزرگ است و سایر کشورها [در مقایسه با آن] کوچک هستند، یک واقعیت است»، سیاست خارجی این کشور پهناور آسیایی را «توسعه طلبانه و امپریالیستی» خواند.

کراپسی در این سرمقاله می نویسد که چین یک مدل انحصاری از «استثناء گرایی» را تعقیب می کند که از استثناء گرایی آمریکا متمایز است و مبتنی بر «حاکمیت قانون» یا «پذیرش هنجارهای رفتار بین المللی» نبوده و در عوض، بر قدرت این کشور در نادیده انگاشتن قوانین بین المللی استوار است.

گفتنی است که با افزایش تنشها در دریای چین جنوبی، دست کم برخی از مقامات نظامی آمریکا بر این باورند که برای محدود نمودن پی آمدهای یک جنگ حتمی، تحریک و منزوی سازی چین بدون درگیری نظامی اقدامی عاقلانه خواهد بود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 23
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۴
    0 0
    به هیچ عنوان آمریکا وچین با هم درگیر جنگ نظامی نمی شوند این دو کشور به هر طریق ممکن با زحمت فراوان به این جایگاه جهانی رسیدند حالا بخاطر یک جنگ تمام رحمت هاشون را نابود می کنند این تحلیل ها برای کودکان ابتدایی می خورد
  • ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۴
    0 0
    دو کشوری که کسی هیچی نمیتونه بهشون بگه امریکا و چین و جدیدا سعودی هیچ ارگانی توانایی محکومیتشون رو نداره
  • ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۴
    0 0
    عشق سایت مشرق در کشتن و خونریزی
  • ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۴
    0 0
    مقاله چرند تیتر چرند
  • ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۴
    0 0
    "کراپسی در این سرمقاله می نویسد که چین یک مدل انحصاری از «استثناء گرایی» را تعقیب می کند که از استثناء گرایی آمریکا متمایز است و مبتنی بر «حاکمیت قانون» یا «پذیرش هنجارهای رفتار بین المللی» نبوده و در عوض، بر قدرت این کشور در نادیده انگاشتن قوانین بین المللی استوار است." اره ارواح شکمت .رژیم امریکا برخط قوانین بین المللی حرکت می کند . این ادم انقدر خشک مغز - و یا مزدور اگاه - است که حال انسان را بشدت برهم میزند . خدایا نعمت انصاف و خوب بودن را به همه ما عنایت بفرما . دعایی هرچند نشدنی ولی انقدر ارزشمند که بقول حافظ گرچه مرادش نه به کوشش دهند /هرقدر ای دل که توانی بکوش
  • شناس ناشناس ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۴
    0 0
    بلاخره نقشه هایی واسه کم کردن جمعیت جهان وجود داره.نوبت چین و هند و..... هم میشه.تو روایات ها داریم که نزدیک به دو سومه جمعیت جهان هنگام ظهور امام زمان ازمیان رفتند
  • محمد حسین ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۴
    0 0
    آمریکا میزنه چینو لتو پار میکنه چون هردو ارتش منظم دارن و ارتش منظم آمریکا قابلیت تولید سریع داره ولی چین بیشتر از روسیه تغذیه میکنه و تولیدات داخلیش همه مهندسی معکوس هست.تنها راه چین جنگ چریکی و نامنظم با آمریکاست.
  • ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۴
    0 0
    کاش درگیر شن اما دو قدرت معمولا با هم سرشاخ نمیشن چون جفتشون نابود میشن هر چی ابرقدرتها به جون هم بیفتن راه برای قدرت گرفتن بازتر میشه
  • ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۴
    0 0
    مااشالله آمریکا
  • ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۴
    0 0
    چین میپوکونه
  • ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۴
    0 0
    سعودی رو خوب اومدی _البته در سوسمار خوردن کلی خندیدیم دمت گرم ولی بحث جنگ بود ها !!!!!
  • محمود ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۴
    0 0
    کی میتونه جلوی چین وایسه یک میلیاردوسیصد ملیون نفر هرکی یه سنگ برت کنه امریکا پودرمیشه
  • ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۴
    0 0
    بچه ها چین جکی چان داره ها
  • ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۴
    0 0
    با چی ؟ سلاح های قراضه روسی ؟؟؟
  • ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۴
    0 0
    در دنیای سیاست غربی جوری باید حرف بزنی که خودتو برحق جلوه بدی برای مقبولیت در افکار عمومی این یارو هم دقیقا همین کارو کرده
  • ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۴
    0 0
    امریکا، اسراییل (کودک کش)، انگلیس، حاکمیت قانون، پذیرش هنجارهای رفتار بین المللی! جکهای جدیدی می‌شنویم. اولا: اکثر قانونهای ظلم مدارانه بین المللی را خود همین خوک خوارها نوشته و بر مردم تحمیل کرده اند. ثانیا: خودشون همین قانون ها را اگه به ضررشون باشه به راحتی نقض می کنند. همه مستضعفین به گوش: نظم نوین جهانی در حال شکل گیری است.
  • ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۴
    0 0
    امریکا یه دکمه پرتاب بمب اتم فشار بده یک میلیارد نفر چینی تبدیل به پودر میشن فقط یک دقیقه
  • ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۴
    0 0
    گوره پدره همشون .والا از چین و روسیه گرفته تا امریکا و انگلیس
  • ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۴
    0 0
    معمولا ملل بدبخت و ضعیف قربانی جدال ابرقدرتها میشن، مثلا تایوان و کره شمالی هر کدوم نقش نیابتی از یکی از این کشورها دارن.
  • بی سواط ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۴
    0 0
    به نظر من چین میپوکونه که هیچ کلا امریکا رو ذلیل میکنه دلیل جنگ ویتنام چیزی بیشتر از این لازم نیست بگم برای غرب پرستا
  • بی سواط ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۴
    0 0
    بعضی ها چنانمیگن امریکا بمب اتمی داره انگار چین نداره
  • سیدیازاج ۰۲:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
    0 0
    اقتصاد دنیا تاپایان سال 2022حرکت لاکپشتی خواهد داشت واین برای کشورهای پیشرفته وصنعتی یعنی سقوط ازقدرت در نظام بین الملل وبرای برون رفت از این چالش،این گونه کشورها باید: 1-بایکدیگر تعامل نمایند که در این صورت جهان به چند قطبی متعدد تبدیل میگردد وسازمانها ونهادهای بین المللی ماهیت خود را از دست میدهند که با توجه به وضعیت اقتصادی اشاره شده بطور کل این وضعیت مناسب نخواهد بود. 2- با یکدیگر توازن نمایند که وضعیت فعلی میباشد که با توجه به بدهی کلان امریکا حدودا(17000000000000)دلار میباشد امریکا قادر به ایجاد چنین وضعیتی نخواهد بود حتی اگر پشتیبانی اروپا هم با خود داشته باشد. 3-با یکدیگر تقابل نمایند که دراین وضعیت تبعات این اقدام ،اکثر کشورهای جهان را علی رغم میل باطنی شان درگیر جنگ خواهد کرد واین همان اقدامی است که چرخ اقتصاد جهان را به حرکت در خواهد اورد بنابراین اظهارات این افسر بازنشسته امریکایی هر جند درظاهر امر یک عملیات روانی به نظر میرسد اما در اینده احتمالا متصور خواهد بود وشروع عملیات ان هم ابتدا از دریااز نوع شناسایی بارزم خواهد بود چرا که امریکا از دو دهه اخیر به این طرف اطلاعات دقیقی از توان نظامی چین ندارد وهمین علت یکی از مواردی است که امریکارا در حمله نظامی به چین دچار مردد نموده است و مزیتهای چین در این نبرد شامل #عمق استراتزیک کشور#ازدیاد جمعیت#ارتش 8000000نفری#وازهم مهمتر تاسیسات زیر اقیانوسی.
  • امیر علی ۰۳:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
    0 0
    همیشه هر وقت بین ابر قدرت ها اختلافی پیش بیاد ابتدا سعی میشه مذاکره بشه و بر حسب قدرت هر کدومشون منافعی بهمدیگه برسونن مثل الان امریکا و روسیه در سوریه اما وقتی دیگه نشه به هر طریقی کار حل بشه قطعا جنگ میشه .. فکر نکنیم چون چین هم بمب اتمی داره پس جنگ نمیشه .. مگه الان امریکا نمیدونه که روسیه و چین بمب اتم دارند پس چرا باز جدید ترشو میسازه ؟ چون دیگه در این شرایط وقتی بمب اتم قرار باشه سر نوشت جنگ رو تعیین کنه پس حتما استفاده میشه اونم در حد بالا .. اونجا دیگه نگاه نمیکنن کره زمین نابود میشه یا نه .. اینقد بهم میزنن تا بالاخره یکی کم بیاره مثل آمریکا به ژاپن .. یکی زد به ژاپن و گفت کوتاه میای یا نه ؟ که کوتاه نیومد و امریکا مچبور شد یکی دیگه بزنه ... پس اون زمان اگه ژاپن هم بمب داشت اونم میزد اما تا کی ؟ تا زمانیکه قدرت بمب اتمی یه طرف تخریب بیشتری داشته باشه ....بنظرم احمدی نژاد که میگفت بمب اتم اصلا استفاده نمیشه ساده لوحی هست ...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس