کارگردانان سوری، برگزاری چهاردهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت در ایران را نشانه اهتمام این کشور به حقوق بشر و حمایت از ملت‌های آزادی‌خواه جهان توصیف کردند.

به گزارش مشرق، «ولید درویش»، نماینده پارلمان و کارگردان سوری چهاردهمین جشنوار فیلم مقاومت را یکی از مهم‌ترین جشنواره‌ها در جمهوری اسلامی ایران توصیف و تاکید کرد: ایران همواره در گسترش فرهنگ حقیقی مقاومت گوی سبقت را از دیگران ربوده است.

وی با اشاره به اینکه اگر سینمای ایران را سینمای مقاومت بنامیم، گزاف نگفته‌ایم، تصریح کرد: سینمای ایران سینمای اسلامی و ضد استکباری است که ریشه در خط مقاومت دارد.

درویش با اشاره به مواضع ضد استکباری سینمای ایران تاکید کرد: همزمانی این جشنواره با پیروزی‌های جبهه مقاومت شامل ایران، سوریه، عراق و حزب الله بر تروریسم در تثبیت رویکرد مقاومت نزد ملل مقاوم منطقه سهم بسزایی دارد.

کارگردان سوری بر ضرورت تبیین درست ایده مقاومت و مفاهیم اخلاقی و انسانی آن نزد افکار عمومی جهان تاکید کرد: ما از کشورهای حامی مقاومت می‌خواهیم با الگوگیری از جمهوری اسلامی ایران دستاوردها و پیروزی‌های خود را بر تروریسم و اربابان آن از طریق فیلم‌های کوتاه یا بلند سینمایی به نمایش گذارند.

«احمد ابراهیم» دیگر کارگردان سوری نیز در گفت‌‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس ایران را طلایه‌دار و پیشگام در ساخت فیلم‌های مقاومت توصیف کرد.

وی افزود: اهتمام مستمر جمهوری اسلامی ایران به حمایت از فعالیت‌های هنری و برگزاری جشنواره‌ها برای ترغیب هنرمندان به ساخت فیلم‌هایی در خط مقاومت جای تقدیر فراوان دارد.

کارگردان سوری گفت: چهاردهمین جشنوار فیلم مقاومت به ارزیابی شمار زیادی از فیلم هایی خواهد پرداخت که به موضوعات مربوط به حقوق و تکالیف ملت‌ها مربوط می‌شود و نمایش خلاقانه فرهنگ و تمدن یک کشور است.

وی افزود: در عصر حاضر که رسانه‌های غربی با دروغ پردازی و طرح موارد ساختگی به دنبال تحریف افکار عمومی جهان هستند نیاز همه ملت‌ها به تبیین چهره واقعی استکبار و تروریسم روشن می‌شود.

کارگردان سوری در پایان سخنان خود گفت: ایران همواره در ساخت فیلم‌هایی که در وهله نخست به بشریت و ملت‌های مدافع آزادی اهمیت می‌دهند، پیشگام بوده است و توانسته فیلم‌های موفقی در روایت گسترش ظلم در جهان و نزاع بین خوبی و بدی در منطقه و جهان بسازد.

چهاردهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت با شعار «تجلی گفتمان فرهنگی انقلاب اسلامی» به همت بنیاد فرهنگی روایت و انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس از 2 تا 9 مهرماه سال جاری در تهران برگزار می‌شود.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس