کد خبر 620731
تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۲:۲۷

به گزارش رسانه های مصری، به این زنان یک ماه برای لاغری فرصت داده شده است.

سرویس جهان مشرق - تلویزیون دولتی مصر 8 مجری زن را به دلیل «چاقی» تعلیق کرد. به این زنان اعلام شد که تنها یک ماه وقت دارند که با گرفتن رژیم لاغر شوند.

تلویزیون مصر گویندگان زن «چاق» خود را تعلیق کرد!
مدیر جدید رادیو و تلویزیون دولتی مصرERTU، خانم «صفا حجازی»، این 8 زن گوینده خبر را به مدت 1 ماه از حضور بر صفحه تلویزیون منع کرد.
انتشار این خبر موجی از اعتراضات را در میان اهالی رسانه و فعالان حقوق در مصر به راه انداخته است. «مرکز راهنمایی و آگاهی حقوقی زنان»، یک سازمان غیردولتی حقوق زنان در قاهره، این اقدام تلویزون مصر را «نقض قانون اساسی» خواند و از مسوولان این شبکه خواست که هر چه زودتر این تعلیق را بردارند.

«خدیجه خطاب»، یکی از این زنان تعلیق شده در مصاحبه با روزنامه «الوطن» گفت:

" من معتقدم که زنی با ظاهری عادی هستم و از آرایش زیاد استفاده نمی کنم. بعد از 15 سال کار کردن برای این شبکه، این یک «ترور اخلاقی» است. آن ها فقط می خواهند از شر گویندگان موفق خلاص شوند و مجریان برنامه های کم محتوا را حفظ کنند."

سایر زنان تعلیق شده هم در مصاحبه های مختلف، این تصمیم را با عناوینی چون «تحقیرآمیز»، «شرم آور»، «تبعیض آمیز» و «زن ستیزانه» نکوهش کردند، به ویژه که این تصمیم مسوولان تلویزیون، شامل حال گویندگان مرد نشده است.

با این حال،ERTU اعلام کرد که تعلیق به جای خود باقی خواهد ماند تا این بانوان به «ظاهری شایسته» برسند. البته گویی قرار است که حقوق این یک ماه تعلیق به این زنان پرداخت شود.

صفا حجازی، مدیر جدید رادیو و تلویزیون دولتی مصر که خود پیش از این یک گوینده خبر بود و در ماه آپریل به این سمت منصوب شد، اعلام کرده که قصد دارد،  تغییراتی در این رسانه ایجاد کند تا قدرت رقابت ان را با سایر رسانه ها بالا ببرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۲:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۱
    0 0
    آنها زنهای مدل را می خواهند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس