کد خبر 617084
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۹

شبکه افق به مناسبت فرا رسیدن روز مقاومت و سالروز میلاد امام رضا(ع) سه مراسم حرم مطهر رضوی را به صورت زنده در روزهای شنبه و یکشنبه پخش می کند.

به گزارش مشرق، همزمان با شب میلاد امام رضا(ع) و روز مقاومت اسلامی (پایان جنگ 33 روزه لبنان با رژیم صهیونیستی)، جشن بزرگ مقاومت با سخنرانی حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی تولیت آستان قدس رضوی درحرم مطهر امام رضا(ع) برگزار می شود.

این جشن پس از نماز مغرب و عشاء با حضور نمایندگانی از جبهه مقاومت جهان اسلام به همراه برنامه هایی همچون مدیحه سرایی و مولودی خوانی برگزار می شود. قرار است این مراسم باشکوه بطور زنده، شنبه 23 مرداد از شبکه افق روی آنتن برود.

همچنین مراسم تعویض پوشش ضریح مقدس امام هشتم (ع) و تعویض پرچم گنبد طلایی حرم رضوی آغاز می شود که این مراسم به همراه قرائت قرآن، سخنرانی حجت الاسلام رفیعی و خطبه خوانی توسط موحدیی نیا اجرا می شود. این مراسم هم از شبکه افق  مستقیم پخش می شود.

مراسم تعویض پوشش ضریح مطهر امام رضا(ع)تاکنون تصویربرداری نشده است و به صورت ضبطی یا زنده از هیچ شبکه ای پخش نشده و شبکه افق نخستین بار اقدام به این کار می کند.

دیگر مراسمی که مخاطبان می توانند به صورت زنده از شبکه افق تماشا کنند، مراسم نقاره زنی خدام حرم اما رضا(ع) است، این مراسم یکشنبه صبح همزمان با سالروز میلاد امام رضا(ع) و از ساعت 7 در صحن انقلاب اسلامی حرم مطهر آغاز می شود.

قرائت قرآن، سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین رنجبر و مدیحه سرایی برادران مشکینی و الهی از بخش های مختلف این مراسم هستند و در ساعت 8 صبح نیز خدام حرم در صحن انقلاب اسلامی و به رسم همه ساله به نقاره زنی می پردازند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس