کد خبر 616960
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۳

ستاد اطلاع رسانی جنگ روز گذشته با پخش گزارش تصویری از استان مارب ،قهرمانی های ارتش وکمیته های مردمی یمن ،پیشروی آنها و پاکسازی چند موضع وتپه میان کوه هیلان وشهر مارب از مزدوران عربستانی را نشان داد.

 به گزارش مشرق، به نقل از شبکه خبری المسیره ،علی رغم حمله های هوایی وپرواز های متوالی هواپیماهای عربستانی ارتش وکمیته های مردمی یمن توانستند با پیشروی میدانی چندین تپه از مناطق الربیعه والمشجع را پس از درگیرهای شدید از لوث وجود مزدوران عربستانی پاکسازی ودهها تن از مزدوران را کشته ویا زخمی کنند.

نیروهای یمنی در این عملیات شمار زیادی از خودروها وتجهیزات نظامی عربستان را منهدم کردند .

گزارش تصویری اطلاع رسانی جنگی حاکی است ارتش وکمیته های مردمی یمن در این عملیات توانستند با محاصره اماکن مزدوران عربستانی شمار زیادی از آنها را دستگیر وشمار دیگری از آنها را مجبور به فرار کنند این در حالی است که درگیری تا رسیدن به آزادی واستقلال ادامه دارد.

عربستان با ائتلاف برخی کشورهای عربی منطقه و با همراهی آمریکا از ششم فروردین سال گذشته٬ حملات گسترده ای را به یمن آغاز کرده است تا «عبد ربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور را به حاکمیت بازگرداند و از قدرت گرفتن انقلابی های یمنی که امنیت شهرهای این کشور را تأمین می کنند، جلوگیری کند.

بر اثر این حملات، تاکنون هزاران یمنی از جمله صدها زن و کودک، شهید یا زخمی و ده ها هزار نفر نیز آواره شده اند و به تأسیسات زیربنایی، خدماتی و درمانی این کشور آسیب های جدی وارد شده است.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس