کد خبر 615945
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۰

فرمانده گردان مغاویر ارتش سوریه با اعلام آمادگی ارتش و مقاومت برای بازپس‌گیری نقاطی در جنوب حلب که از آنجا عقب‌نشینی تاکتیکی داشته‌اند، گفت: نبرد حلب، آزادسازی قریب الوقوع ادلب و ریف آن را به همراه خواهد داشت.

 به گزارش مشرق، «مهند الحاج»، عضو پارلمان و فرمانده گردان «مغاویر» سوریه اظهار داشت: پس از خروج مفتضحانه ترکیه از بازی سیاسی در منطقه و شکست در برابر مقاومت ملت سوریه که پشت رهبری کشورشان ایستاده و از حمایت‌های بی منتهای متحدان و دوستان خود بویژه ایران و حزب الله لبنان برخوردارند، تحولات در استان حلب به نفع سوریه و جبهه مقاومت تغییر کرد.

وی افزود: پیروزی‌های ارتش سوریه در حلب آل سعود را دیوانه‌وار به گسیل 10 هزار تن از مزدوران خود به همراه بیش از 95 دستگاه تانک به استان حلب کشاند تا حلقه محاصره حلب را شکسته و افسران محاصره شده در محله‌های شرقی این شهر را بیرون ببرد.

فرمانده گردان مغاویر تاکید کرد: اما ارتش سوریه با تاکتیک دفاعی خود، پشتیبانی نیروی هوایی روسیه و مستشاران ایرانی در استان حلب، بیش از 2 هزار تن از عناصر صفوف مزدوران سعودی را به هلاکت رسانده و بیش از هفتاد تانک آنها را از کار انداخت.

الحاج با بیان اینکه ارتش سوریه و مقاومت به خوبی قادر به دفاع در برابر حملات تروریست‌ها شده‌اند ، گفت: هم اینک ارتش سوریه و مقاومت در حال آماده شدن برای عملیات بازپس گیری نقاطی هستند که عقب نشینی تاکتیکی از آنجا کرده‌اند.

بخش محدودی در جنوب شهر حلب شامل مدرسه الحکمه، دانشکده‌های نظامی، بخش محدودی از راموسه طی روزهای اخیر به کنترل تروریست‌ها درآمده است.

نماینده پارلمان سوریه تاکید کرد: هزاران مزدور سعودی از استان ادلب و ریف آن و همچنین از ریف لاذقیه برای حمله به استان حلب سرازیر شدند و رهبری سوریه با استفاده از این فرصت برای پیشروی در این مناطق اقدام کرده که از جمله آن شهرک مهم کنسبا در ریف شمالی لاذقیه است که 2 روز پیش آزاد شد.

 این فرمانده میدانی در گردان مغاویر سوریه گفت: پیش‌بینی می‌شود به زودی پرچم سوریه در استان ادلب و ریف آن به اهتزار درآید جایی که هم اینک پایگاه جبهه النصره گروهک تروریستی مورد حمایت عربستان است.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۰
    0 0
    توکل بر خدا
  • ۲۲:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۰
    0 0
    ان شاءالله

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس