طبق گزارش ان بی سی، یک تشکیلات «ناظر المپیک»، متشکل از نمایندگان همه سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا ایجاد شده تا هفت روز هفته و 24 ساعته شبانه روز مسابقات را رصد کنند.

سرویس جهان مشرق - دستگاه های اطلاعاتی آمریکا بیش از 1000 جاسوس به ریو فرستاده است تا یک عملیات اطلاعاتی-حفاظتی را برای تامین امنیت مسابقات المپیک مدیریت کنند.

بیش از 1000 جاسوس آمریکایی، مسوول حفاظت المپیک ریو

شبکه خبری NBC، در گزارشی تفصیلی از یک طرح فوق امنیتی آمریکا برای تامین امنیت مسابقات المپیک 2016 خبر داد. طبق این گزارش، صدها تحلیل گر اطلاعاتی، ماموران پلیس و پرسنل عملیات ویژه آمریکایی هم اکنون در ریو حضور دارند. حدود 20 کماندوی ویژه نیروی دریایی آمریکا از قرارگاه عملیات ویژه هم در برزیل هستند و با نیروی دریایی برزیل و پلیس فدرال این کشور همکاری می کنند.

مقامات نظامی آمریکا در مصاحبه با شبکه NBC گفتند که ارتش آمریکا واحدهای زبده احتیاط را گوش به فرمان نگه داشته که در هر زمان آماده هر گونه عملیات نجات یا ضدترور در جریان برگزاری مسابقات باشند.

1000 جاسوس آمریکایی، مسوول حفاظت المپیک ریو

این طرح محرمانه که ان بی سی به آن پرداخته، عملیاتی را شرح می دهد که هر 17 نهاد اطلاعاتی آمریکا را در بر می گیرد(از جمله آژانس های اطلاعاتی نیروهای مسلح) و شامل اطلاعات انسانی، جاسوسی ماهواره ای، سایبر، رصد شبکه های اجتماعی و شنود الکترونیکی می شود.

حوزه های همکاری، دربرگیرنده کنترل بیش از 10.000 ورزشکار و 35000 نیروی پلیس و امنیتی است: رصد حساب های شبکه های اجتماعی تروریست ها؛ ارایه کمک در امنیت شبکه های رایانه ای به مسوولین برگزاری و جلسات مرور اطلاعاتی و امنیتی بخشی از این همکاری هاست.

«ریچارد کولکو»، سخنگوی مدیر اطلاعات ملی آمریکا، جیمز کِلَپر، گفت:

"آژانس های اطلاعاتی آمریکا در همکاری نزدیک با مقامات اطلاعاتی برزیل، از تلاش این نیروها برای شناساسیی و خنثی سازی تهدیدات بالقوه در جیان برگزاری بازی های المپیک ریو پشتیبانی کننند."

1000 جاسوس آمریکایی، مسوول حفاظت المپیک ریو

یک مقام اطلاعاتی ارشد آمریکا که خواست ناشناس بماند، به ان بی سی گفت:

«همکاری اطلاعاتی آمریکا با برزیل از 11 سپتامبر بوده است. ما برزیلی ها را آماده و کاملا حرفه‌ای می‌دانیم.»

تا به این جا هیچ گونه طرح تروریستی خاصی علیه امنیت مسابقات، که از روز جمعه رسما افتتاح شد، گزارش نشده است. لیکن تا این جا، مقامات برزیلی چندین نفر از ساکنان ریو را به اتهام ارتباطات با داعش دستگیر کرده اند.

1000 جاسوس آمریکایی، مسوول حفاظت المپیک ریو

وزیر دادگستری برزیل توضیح داد که دستگیرشدگان «آماتور» بودند، ولی درباره حمله به مسابقات بحث‌هایی مطرح کرده بودند.

طبق گزارش ان‌بی‌سی، یک تشکیلات «ناظر المپیک»، متشکل از نمایندگان همه سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا ایجاد شده تا 7 روز هفته و 24 ساعته شبانه روز مسابقات را رصد کنند. این نهادها شامل سیا، NSA، سرویس مخفی و FBI می‌شود. به علاوه، دفتر ملی شناسایی مسوول ماهواره های جاسوسی و آژانس ملی اطلاعات مکانی، مسوول تفسیر تصاویر ماهواره‌ای هم در این پروزه همکاری دارند.

1000 جاسوس آمریکایی، مسوول حفاظت المپیک ریو

در این میان، آژانس امنیت ملی آمریکا (NSA)، آژانس پیشرو در زمینه امور امنیتی مسابقات المپیک است که این نقش را از زمان المپیک 1984 در لس آنجلس به عهده داشته است. یکی از مسوولین ان اس ای به NBC گفت:

«‌NSA اثبات کرده که توانایی اطلاعاتی یگانه‌ای در فراهم کردن اطلاعات میدانی و هشدارهای امنیتی دارد که کشورهای میزبان به تنهایی قادر به تهیه آن نیستند.»

1000 جاسوس آمریکایی، مسوول حفاظت المپیک ریو

آمریکا یکی از 51 کشوری است که در کارزار ضدتروریستی برزیل با آن همکاری دارد، ولی به لحاظ میزان مشارکت، نیروهای اطلاعاتی ایالات متحده تنها نیروهای امنیتی خود برزیل را پیش روی خود دارند. به نقل از مقامات اطلاعاتی آمریکا، 800 مامور حرفه ای اطلاعاتی که عمدتا تحلیل گر هستند، از درون خاک امریکا، و 350 نفر از پرسنل آمریکایی به صورت میدانی، با مقامات برزیلی و کمیته بین‌المللی المپیک همکاری می‌کنند.

بیش از 1000 جاسوس آمریکایی، مسوول حفاظت المپیک ریو

جدای از این، از سرویس‌های نظامی آمریکا به طور مستقیم ورزشکارانی در رشته‌هایی چون تیراندازی، بوکس مردان و زنان و کشتی در رقابت‌ها حاضر هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • مجید ۲۱:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۶
    0 0
    ژشت خودبزرگ بینی امریکا . شما اقابزرگ ...
  • ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۷
    0 0
    عکس اول عالیه
  • ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۷
    0 0
    زورشون به داعش نمیرسه منتظر انفجارات گسترده در المپیک باشید
  • ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۷
    0 0
    ینی برزیل توانایی ایجاد امنیت رو نداره؟! پس براچی بهش میزبانی دادن؟
  • ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۷
    0 0
    حالا همچین عالی هم نیست
  • mohsen ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۷
    0 0
    خدا رو شکر ایران تا دلت بخواد کارشناس سیاسی و امنیتی داره همه هم باید در باره همه چی نظر بدن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس