در حالی که فقط 20 روز به بازی‌های المپیک ریو باقی مانده، اما هیچ کدام از وعده‌های معاون اول رئیس‌جمهور برای کمک به کاروان ایران محقق نشده است.

به گزارش مشرق، 17 خرداد ماه بود که اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور جلسه‌ای را با مسئولان ورزش کشور و المپین‌های ایران برگزار کرد. در این جلسه کیومرث هاشمی رئیس کمیته ملی المپیک 5 درخواست داشت که در تاریخ اول تیرماه مورد موافقت معاون اول رئیس‌جمهور قرار گرفت.

اگر چه جهانگیری دستورات لازم مبنی بر عملیاتی شدن 5 درخواست رئیس کمیته ملی المپیک مبنی بر حمایت از کاروان اعزامی ایران "امام رضا (ع)" به بازی های المپیک ریو را صادر کرد، اما بعد از گذشت 25 روز هنوز هیچ خبری از عملیاتی شدن برنامه‌های جهانگیری نیست.

١. تخصیص بودجه ٩ ماه آینده تا پایان تیرماه
٢.حمایت ویژه از کادر فنی رشته های اعزامی به المپیک و پارالمپیک
٣. پرداخت پاداش قهرمانان و افتخارآفرینان تا قبل از اعزام کاروان
٤. اختصاص ١٠ میلیارد تومان بودجه برای شارژ مالی ورزشکاران و کادر فنی رشته های مختلف
٥. حضور و بازدید از اردوی تیم های اعزامی به المپیک و پارالمپیک ٢٠١٦ ریو

جهانگیری معاون اول رئیس جمهور پیرو بررسی های انجام شده روی پنج درخواست جامعه ورزش، دستور اجرایی و عملیاتی شدن آنها را بدین شرح صادر کرد:

جناب آقای دکتر نوبخت
با توجه به اهمیت بازی های المپیک در روحیه مردم و تلاشی که مجموعه ورزشکاران در کسب سهمیه کشیده اند و وعده دستور رئیس جمهور محترم، لطفا نسبت به عملیاتی کردن درخواست ها اقدام لازم و به موقع انجام گردد.

نخستین گروه از کاروان ایران که شامل کادر سرپرستی است، قرار است 31 تیرماه راهی المپیک ریو شود، این در حالی است که هیچ کدام از وعده‌های معاون اول رئیس‌جمهوری در این خصوص تحقق پیدا نکرده است.

المپیک غیر از اینکه رویدادی ورزشی به شمار می‌رود، اما این رویداد بزرگ به گونه‌ای است که همه قدرت‌های بزرگ جهان در تلاش هستند از این طریق برتری خود را به رخ جهانیان بِکشند و چه چیزی بهتر از این که در چنین میدانی شاهد بالا رفتن پرچم جمهوری اسلامی ایران باشیم، اما همچنان دغدغه بسیاری از فدراسیون‌ها و ورزشکاران مسئله مالی بوده که حل نشده باقی مانده است.

بسیاری از ورزشکاران با مصاحبه‌های خود به این نکته اشاره کرده‌اند که پرداخت پاداش و حق و حقوق‌شان قطعا تاثیر بسزایی در نتایج‌شان در المپیک خواهد داشت، اما آنچه که دیده می‌شود اینکه به نظر می‌رسد تنها چیزی که الان اهمیت ندارد، المپیک است.

نخستین گروه از کاروان ورزشکاران 7 مرداد راهی ریو می‌شود، اما ورزشکاران همچنان منتظر پرداخت پاداش‌ها هستند که به نظر می‌رسد قبل از المپیک محقق نخواهد شد. چرا که مسئولان وزارت ورزش اعلام کردند پرداخت پاداش سال 94 ورزشکاران بعد از المپیک ریو پرداخت می‌شود.

همچنین در حالی که جهانگیری با پرداخت 10 میلیارد برای شارژ کادر فنی تیم‌های ملی موافقت کرده بود، اما هنوز این پول به کمیته ملی المپیک داده نشده است.

به نظر می‌رسد که این وعده معاون اول دولت نیز تنها کارکردی تبلیغاتی داشته و قرار نیست اجرایی شود. در حالی که شخص رییس جمهور همیشه از روزش به عنوان حوزه‌ای کلیدی و تاثیرگذار یاد می‌کند اما در آستانه مهم‌ترین رویداد ورزشی جهان هیچ حمایتی از سوی ورزش و ورزشکاران صورت نگرفته است. وعده‌هایی که هیچکدام تحقق نیافتند و از مرحله وعده و وعید فراتر نرفتند. اتفاقی که بی‌تردید تاثیرات نامطلوب خود را بر روی نتایج کاروان ایران در ریو خواهد گذاشت.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
    0 0
    بله دقیقا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس