سرمربی تیم ملی کشتی آزاد نوجوانان گفت: کشتی تنها در حرف و ظاهر ورزش اول کشور است و غریبانه کار خود را دنبال می‌کند.

به گزارش مشرق، سیدمراد محمدی درباره عملکرد آزادکاران نوجوان در مسابقات قهرمانی آسیا گفت: انتظاری که از بچه‌ها داشتیم برآورده شد چرا که امسال تنها دوره‌ای بود که 4 مدال طلا گرفتیم. در برخی سال‌ها حتی فقط یک طلا می‌گرفتیم. بهترین نتیجه ما 3 سال قبل بود که موفق به کسب 3 مدال طلا شدیم، اما در این مسابقات 9 کشتی‌گیر ما یا در فینال یا در  رده‌بندی حضور داشتند و تنها علیجان‌زاده به دلیل مصدومیت حذف شد.

وی ادامه داد: نتایج نسبت به سال‌های قبل خیلی بهتر بود در حالی که کشورهای دیگر 2 کشتی‌گیر اعزام کرده بودند و از این حیث می‌توانستند نتیجه بهتری بگیرند، اما ما با یک تیم عازم مسابقات شدیم. اگر ما هم 2 کشتی‌گیر داشتیم مطمئن باشید قهرمان می‌شدیم.

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد نوجوانان در پاسخ به این سؤال که چرا ما هم با 2 تیم عازم مسابقات نشدیم، گفت: این موضوع را از فدراسیون سؤال کنید، اما ای کاش می‌توانستیم ما هم با 2 تیم در مسابقات شرکت کنیم چرا که نوجوانان پایه و اساس کار هستند و می‌دانیم که برای فدراسیون هم مهم است و اهمیت دارد، اما این اتفاق نیفتاد. متاسفانه کشتی تنها در حرف و ظاهر ورزش اول کشور است و غریبانه کار خود را دنبال می‌کند. نمی‌دانم چرا همه به آن سنگ می‌زنند؛ هم از دوستان می‌خوریم، هم از دشمنان.

محمدی افزود: نیمی از مدال‌های طلای مسابقات جهانی را همین آسیایی‌ها می‌گیرند و شرایط خیلی فرق می‌کند. امسال بیشترین باخت را به ژاپن داشتیم که خودشان قهرمان جهان هستند. به غیر از یک شکست در 69 کیلوگرم باخت دیگری به هندی‌ها نداشتیم و تنها در یکی دو وزن به قزاق‌ها باختیم.

وی درباره تغییرات احتمالی در ترکیب تیم اعزامی به مسابقات جهانی گفت: بدون شک نیاز به تغییرات داریم و احتمالا در 4-5 وزن تغییر خواهیم داشت. از همان ابتدا هم به بچه‌ها گفته بودم کشتی‌گیرانی که در انتخابی اول می‌شوند حق‌شان حضور در مسابقات آسیایی است، اما اگر می‌خواهند عضو تیم جهانی نیز باشند باید در این رقابت‌ها عملکرد خوبی داشته باشند.

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد افزود: کشتی‌گیرانی که نتوانستند انتظارات را برآورده کنند جایی در ترکیب تیم ملی نخواهند داشت. چطور کشتی‌گیری که 2 سال در تورنمنت‌ها و مسابقات آسیایی نتیجه نمی‌گیرد به مسابقات جهانی اعزام کنیم؟ شرایط تیمی بسیار خوبی داریم؛ بسیاری از کشتی‌گیران ما که در انتخابی دوم شدند حتی از نفرات اول هم بهتر هستند، اما برای رعایت فرآیند نفرات اول را اعزام کردیم؛ البته برای مسابقات جهانی تصمیم دیگری خواهیم گرفت.

محمدی درباره عملکرد طالبی با وجود مصدومیت شدید در فینال گفت: طالبی و پرسته از همان دور اول جنگنده ظاهر شدند و از آنها رضایت دارم. در هر صورت کشتی‌گیری که آسیب می‌بیند کارایی‌اش پایین می‌آید و نمی‌تواند مقتدرانه ظاهر شود، اما از عملکرد این 2 نفر بخصوص طالبی رضایت کامل دارم.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس