کد خبر 597833
تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۷

قائم مقام وزیر کشور مقابله با آسیبهای اجتماعی را یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های وزارت کشور عنوان کرد و گفت: قرار است تا نمایندگان مجلس شورای اسلامی با لایحه دولت بودجه مشخصی برای مقابله با آسیبهای اجتماعی تعیین کنند.

به گزارش مشرق، حسینعلی امیری درباره لزوم رسیدگی به آسیبهای اجتماعی در وزارت کشور و راهکارهای کاهش این آسیبها اظهار کرد: یکی از مهمترین برنامه‌های امسال وزارت کشور به غیر از توجه به اقتصاد مقاومتی و تکریم ارباب رجوع، بحث کاهش آسیبهای اجتماعی است.
 
وی ادامه داد: در حوزه اجتماعی وزارت کشور کارهای خوبی درباره کاهش آسیبهای اجتماعی انجام شده و برنامه‌ریزیها برای رفع این دغدغه مهم به طور جد ادامه دارد که امیدواریم این کار بسیار مهم به ثمر بنشیند.
 
قائم وزیر کشور به دیدار اخیر مسئولان کشور درباره آسیبهای اجتماعی با رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و تصریح کرد:‌ دو جلسه دیدار مخصوص آسیبهای اجتماعی با حضور مسئولان قوا و دستگاههای ذیربط در حضور رهبر معظم انقلاب برگزار و گزارشهای لازم ارائه شده است.
 
وی خاطر‌نشان کرد: رهبر معظم انقلاب در این دیدارها، دستورات اکیدی به دستگاههای مختلف برای کاهش آسیبهای اجتماعی داشتند چرا که در این زمینه به جز وزارت کشور سایر دستگاهها نیز باید اهتمام و فعالیت لازم را داشته باشند.
 
قائم مقام وزیر کشور تصریح کرد: در حدود 20 دستگاه در زمینه مقابله با آسیبهای اجتماعی درگیر و دست به گریبان هستند و برای هر کدام نیز شرح وظایفی تعیین شده که همه باید در این باره برای کاهش آسیبهای اجتماعی تلاش کنند.
 
امیری از لایحه‌ای که دولت برای آسیبهای اجتماعی تدارک دیده خبر داد و گفت: قرار شده با لایحه دولت و تصویب مجلس شورای اسلامی بودجه مشخصی با هدف‌گذاری مشخص برای کم کردن آسیبهای اجتماعی در مجلس تصویب شود و در حال حاضر نیز برنامه‌ریزیهای این مهم در حال انجام است.
 
وی به تاکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر رفع آسیبهای اجتماعی اشاره کرد و افزود: موضوع آسیبهای اجتماعی به اندازه‌ای حائز اهمیت است که تاکنون دو جلسه میان ایشان و مسئولان کشور برگزار شده است.
 
قائم مقام وزیر کشور با یادآوری جلسه‌ای که اردیبهشت ماه میان رهبر معظم انقلاب و مسئولان کشور در رابطه با آسیبهای اجتماعی برگزار شد، اظهار کرد:  قرار شد 6 ماه بعد جلسه‌ای خدمت ایشان برگزار شود و دستگاههای مختلف گزارش خود را ارائه دهند؛ امیدواریم بتوانیم به عملیاتی شدن طرح مقابله با آسیبهای اجتماعی نزدیکتر شویم.
 
رهبر معظم انقلاب اخیراً درباره آسیبهای اجتماعی خطاب به مسئولان متذکر شدند: «ما مردم را باید عائله‌ی خودمان بدانیم؛ ما مسئولین کشوریم دیگر... این ملت، این کشور، این مرزها، این فضای زندگی، عائله‌ ما است. به مسئله‌ آسیبهای اجتماعی در سطح کشور، جوری نگاه کنیم که اگر این آسیب در داخل خانواده‌ خود ما بود، آن‌جور نگاه می‌کردیم.»

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس