کد خبر 597028
تاریخ انتشار: ۱۰ تیر ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۰

فدراسیون فوتبال امریکای جنوبی و یوفا بر سر طرحی گفتگو می کنند تا مسابقه ای را میان تیم قهرمان کوپا امریکا و تیم قهرمان یورو ترتیب دهند.

به گزارش مشرق، این امکان وجود دارد که قهرمان کوپا امریکا یعنی شیلی با قهرمان یورو دیداری را برگزار کند. این طرحی ست که الخاندرو دومینگوئز درباره اش صحبت می کند.

شیلی درکوپا امریکا سنتنیاریو برای دومین بار توانست در فینال آرژانتین را در ضربه های پنالتی شکست دهد و از عنوان سال گذشته خود دفاع کند.

از هم اکنون حضور شیلی در جام کنفدراسیون های سال 2017 تایید شده است. دومینگوئز پیشنهاد خاصی برای یوفا دارد. اینکه دیداری را بین قهرمان کوپا و قهرمان یورو ترتیب دهند.

اگر چه این دیدار باید در تقویم بازی های دو تیم بگنجد. خصوصا این که شیلی در ماه های آینده درگیر رقابت های انتخابی جام جهانی خواهد بود.

دومینگوئز در صفحه کاربری خود در توییتر نوشته است:ما پاسخ مثبتی از یوفا درباره ی برگزاری دیداری بین قهرمان کوپا و قهرمان یورو دریافت کرده ایم. ما درباره ی تاریخی قابل اتکا صحبت خواهیم کرد.

برگزاری چنین دیداری ممکن است مقدمه ای برای جایزه آرتمیو فرانکی باشد که برای سال 2018 ترتیب داده شده است. رقابت بین قهرمان کوپا امریکا و قهرمان یورو پیش از این در سال های 1985 و 1993 بین قهرمان های دو قاره برگزار شده بود.

دوره نخست، بین فرانسه و اروگوئه برگزار شد که فرانسه در سال 1985 در پاریس از سد حریف گذشت و میشل پلاتینی جام را بالای سر برد.

مرتبه دوم در سال 1993 بود که آرژانتین و دانمارک در آرژانتین مقابل هم قرار گرفتند. دانمارک با یک گل به خودی پیش افتاد اما کلودیو کانیژیا کار را به تساوی کشاند. در ضربات پنالتی و در ضربه ششم بود که قهرمان اروپا ضربه پنالتی را از دست داد و دیگو مارادونا جام را بالای سر برد.

جام کنفدراسیون ها در سال 1992 کار خود را آغاز کرد و تا کنون به طور مرتب برگزار شده و برزیل 4 قهرمانی آن را درر کارنامه دارد. این مسابقات قرار است در سال 2017 در روسیه برگزار شود.
منبع: طرفداری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس