کد خبر 596100
تاریخ انتشار: ۸ تیر ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۰

دونده 800 متر ایران که برای کسب سهمیه المپیک به کازانف قزاقستان رفته بود اصلا در رقابت‌ها شرکت نکرد تا باز هم هیچ رکوردی از جانب او ثبت نشود.

به گزارش مشرق، سجاد مرادی دونده 800 متر ایران که مدت‌هاست در هیچ مسابقه رسمی ندویده و رکورد رسمی بر جای نگذاشته است همراه تیم ملی دوومیدانی به رقابت‌های جام کازانف قزاقستان رفت.

این رقابت‌ها برای ایران با کسب یک سهمیه المپیک توسط محمد ارزنده در پرش طول به پایان رسید اما در این رقابت‌ها نتیجه ای برای سجاد مرادی که او هم ادعای رسیدن به سهمیه المپیک را دارد، ثبت نشد. مرادی از قبل از بازی های آسیایی 2014 اینچئون در هیچ مسابقه ای شرکت نکرده و در بازی های آسیایی نیز به خاطر مصدومیتی که از گذشته داشت در رقابت‌ها ندوید. بعد از این موضوع نیز مرادی به خاطر درگیری با رییس فدراسیون وقت مدتی از حضور در رقابت‌های رسمی محروم شد.

بعد از اتمام این دوره محرومیت، مرادی از امیدش برای کسب سهمیه المپیک صحبت کرد و اعلام کرد که به دنبال حضور در ریو است. این دونده به همراه تیم ملی دوومیدانی ایران و به عنوان دونده 800 متر راهی کازانف قزاقستان شد تا سهمیه بگیرد اما مرادی دراین رقابت‌ها هم شرکت نکرد.

پیمان نصیری دونده تیم ملی معلولان که در المپیک لندن و در ماده 1500 متر به مقام قهرمانی رسید همراه تیم ملی به کازانف رفت البته با هزینه فدراسیون جانبازان و معلولان. علت شرکت نکردن سجاد مرادی در کازانف این موضوع اعلام شده که او به عنوان مربی نصیری اما با هزینه فدراسیون دوومیدانی راهی قزاقستان شده است.

اما پیمان نصیری دراین باره اعلام کرده است که مرادی به عنوان مربی او در کازانف حاضر نبوده و سجاد مرادی برای کسب سهمیه المپیک راهی این رقابت‌ها شده است.

این اعزام در حالی صورت گرفت که پیش از اعزام دوومیدانی کاران به کازانف، اعتراض زیادی از طرف برخی از دوومیدانی‌کاران نظیر علی ثمری، مهدی زمانی، سپیده توکلی و فرشاد کردلو صورت گرفت که چرا در لیست اعزامی به قزاقستان نیستند و فدراسیون اعلام کرد به دلیل محدودیت مالی تعداد نفراتی که به این رقابت ها اعزام می‌شوند کم است و تنها کسانی که شانس کسب سهمیه دارند به کازانف می‌روند.

با وجود این موضوع، سجاد مرادی در حالی که نامش به عنوان دونده 800 متر اعزامی به کازانف مطرح شد، به خرج فدراسیون دوومیدانی که خودش برای اعزام ورزشکارانش دچار مشکل است به قزاقستان رفت اما مسابقه نداد.

موضوع جالب اینجاست، فدراسیونی که اعلام می‌کند محدودیت مالی دارد و نمی‌تواند هر دوومیدانی‌کاری را به رقابت‌های بین المللی اعزام کند چرا دونده ای را که قرار نیست در رقابت‌ها بدود در لیست ورزشکاران خود قرار می‌دهد. هرچند سجاد مرادی به تازگی مشاور فدراسیون شده اما نام او تنها به عنوان دونده 800 متر در لیست قرار گرفته بود نه مربی پیمان نصیری و نه مشاور فدراسیون.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس