آبروی فوتبال رفته و حتی گاهی هواداران تیم پیروز هم در خیابان‌های اطراف استادیوم در حالت مستی و عدم کنترل رفتار، با پلیس و یا مردم محلی درگیر شده و کارهای خطرناکی می‌کنند.

یازده دلیل برای تشبیه یورو 2016 به عرصه جنگ‌های خیابانی

ویژه‌نامه یورو 2016 مشرق - به نقل از indiatimes ، رقابت‌های یورو 2016 در جریان است و وارد بخش یک هشتم نهایی و رقابت‌های حذفی شده است. جریان فوتبال حرفه‌ای راه خودش را می‌رود و دوست‌داران فوتبال از تعقیب بازی‌های تیم مورد علاقه خود لذت می‌برند اما یورو 2016 فقط یک پدیده برای لذت بردن فوتبال دوستان نیست و این نهایت ساده انگاری است اگر جام ملت‌های اروپا را را تک بعدی و در محور مختصاتی ساده بدون مجهول نگاه کنیم. رقابت بزرگی که در عرصه‌های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، صنعت حمل و نقل، گمرک، گردشگری و حتی سیاسی بسیار تاثیر گذار بوده و هنوز هم به روند اثرگذاری و اثرپذیری خود ادامه می‌دهد.

آبروی فوتبال رفته و حتی گاهی هواداران تیم پیروز هم در خیابان‌های اطراف استادیوم در حالت مستی و عدم کنترل رفتار، با پلیس و یا مردم محلی درگیر شده و کارهای خطرناکی می‌کنند. بسیاری از مردم مجهز به سلاح سرد بوده و مشخص نیست این هواداران پس از عبور از حداقل 3 گیت یا دروازه امنیتی، چگونه با خود چاقو و شمشیرهای بزرگ وارد می‌کنند. در خیابان‌های شهرهای مهم فرانسه بر چه اساسی در دست مردم، گاز اشک آور، گاز فلفل و چوب و شوکر دیده می‌شود؟

یازده دلیل برای تشبیه یورو 2016 به عرصه جنگ‌های خیابانی

در این جا به یازده دلیل یا مورد اشاره می‌شود که نشان می‌دهد، یورو 2016 برای فرانسه نتایج منفی و ضررهای تاریخی به بار آورده و در عرصه فوتبال چندان به سود این میزبان به ظاهر قدرتمند و امن و زیبا نبوده است.

1- هواداران روسیه و انگلیس و ماجراهای مارسی

یازده دلیل برای تشبیه یورو 2016 به عرصه جنگ‌های خیابانی

پس از تساوی یک بر یک دو تیم ملی فوتبال انگلیس و روسیه دو طرف به جان هم افتادند، خونریزی از ناحیه سر در 102 مورد گزارش شد و اورژانس بندر مارسی حداقل 300 مورد درمان سرپایی و موردی را گزارش کرد.

2- هشدار سیاسی روسیه به یوفا درباره برخورد با شهروندان روس

یازده دلیل برای تشبیه یورو 2016 به عرصه جنگ‌های خیابانی

هواداران تیم ملی فوتبال روسیه وحشیانه به هواداران انگلیس یورش بردند، این عمل البته خود به خود می‌توانست یک عکس العمل ذاتی هم باشد، در پاسخ به فحاشی 90 دقیقه‌ای انگلیسی‌ها به تاریخ و فرهنگ و رئیس جمهور روسیه.

3- تراکم بالای جمعیت مجارها و وحشیگری آنها

یازده دلیل برای تشبیه یورو 2016 به عرصه جنگ‌های خیابانی

در بازی مجارستان برابر ایسلند، تعداد هواداران مجار آنقدر زیاد بود که حتی نیروهای امنیتی برای چک کردن بلیت هواداران دچار مشکل شدند و جمعیت قابل توجهی از آنها بدون بلیت وارد استادیوم شدند.

4- تدابیر شدید امنیتی به خاطر حادثه اخیر پاریس

یازده دلیل برای تشبیه یورو 2016 به عرصه جنگ‌های خیابانی

پس از قتل عام فرانسوی‌ها در حادثه تروریستی و تلخ پاریس، نیروهای امنیتی به همه چیز بد بین شده و در این مدت رفتار پیس با مردم نیز چندان طبیعی و محترمانه نبوده و نیست. تعداد نیروهای امنیتی هم زیاد است و همین مساله حساسیت مردم را بر می‌انگیزد.

5- ممنوعیت مصرف الکل تبدیل به یک قانون نشد!

کشور فرانسه قبل از رقابت‌های یورو 2016 تصمیم گرفت مراکز فروش مشروبات الکلی را قبل و بعد از هر بازی تعطیل کند، همین موضوع واکنش هواداران کشورهایی چون انگلیس یا ولز را در پی داشت. از طرفی این یک قانون نبود که همه جا و برای همه اعمال شود و همین بی قانونی باعث بی نظمی نزد مردم شد و پلیس هم نتوانست این موضوع را کنترل کند.

6- تبعید هواداران روس و بدرفتاری با روس‌ها

یازده دلیل برای تشبیه یورو 2016 به عرصه جنگ‌های خیابانی

در همان روزهای اول، بیست هوادار روس تبعید شده و از خاک فرانسه اخراج شدند، این موضوع خشم مردم روسیه و مقامات سیاسی این کشور را نیز در پی داشت.

7- انتقال دیرهنگام بازداشت شدگان به بیمارستان و دستگیری‌های گسترده

یازده دلیل برای تشبیه یورو 2016 به عرصه جنگ‌های خیابانی

شاید یکی از اشتباهات پلیس فرانسه در عین بی لیاقتی و بی کفایتی، رفتار زشت با مردم بوده است، نوع بازداشت و دستگیری‌ها خشم مردم را در پی داشته و البته بسیاری از این بازداشتی‌ها خیلی دیر به بیمارستان منتقل شده‌اند.

8- درگیری‌ها بین ملیت‌های مختلف و کشورهای متفاوت

یازده دلیل برای تشبیه یورو 2016 به عرصه جنگ‌های خیابانی

هر ملیتی دیگران را مقصر می‌داند و مردم هر کشوری از کشورهای دیگر نفرت دارند، نژادپرستی موج می‌زند و درگیری‌های خیابانی را تشدید می‌کند.

9- تاثیر عوامل خارجی روی بازیکنان در میدان

یازده دلیل برای تشبیه یورو 2016 به عرصه جنگ‌های خیابانی

مصرف نوشابه انرژی زا، استفاده از نیکوتین، مصرف الکل و سیگار به یک امر ساده و عمومی بین بازیکنان تبدیل شده و آنها در هتل و اردوی خود مدام با این حواشی دست به گریبان هستند.

10- پرتاب نارنجک به داخل زمین، ایده‌ای تازه و بسیار مخرب

یازده دلیل برای تشبیه یورو 2016 به عرصه جنگ‌های خیابانی

هواداران کرواسی رفتاری بی شرمانه داشتند، در حالی که تیمشان از حریف پیش بود، با همتایان خود در تیم مقابل درگیر شده و به سمت آنها نارنجک دستی و نظامی پرتاب کردند. این نارنجک‌های آتشزا به راحتی نباید قابل فروش باشند.

11- بازار داغ گازهای اشک آور

یازده دلیل برای تشبیه یورو 2016 به عرصه جنگ‌های خیابانی

استفاده از گاز اشک آور به صورت افراطی در خیابان‌های شهرهای مهم فرانسه تبدیل به یک بحران شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 14
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • ۰۰:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۴
    0 0
    این دلایل رو بجای اینکه تو یه سایت خبری مطرح کنید( که فوقش چند صد هزار نفر بخونند) بیاین تو شبکه سراسری پخش کنید.....اکثر مردم ما فکر میکنن همه ی اروپایی ها، های کلاسو منطقیو با کمالاتو پروفسورند....
  • سبحان شاهمرادی اصولگرا ۰۰:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۴
    0 0
    پس کجااند آن تماشاگران ساکت و آرام اروپایی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!
  • پروفسور سعید عالمی نابغه دوران ۰۱:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۴
    0 0
    تماشاچی های ایران بسیار مودب و بی آزارند و هرگز فحش نمیدهند و همدیگه رو گازنمیگیرن راستی یک زنجیر امروز کسی بهم هدیه دادشبیه زنجیر سیدمحمدموسوی والیبالیسته
  • ۰۳:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۴
    0 0
    هیچکس فکرنمیکنه همه اروپایی ها پروفسورن ولی فکر هم نمیکنن که اروپایی ها همه شون وحشی ان حداقل اینو میدونن طبق امار ارائه شده توسط خود ایران، سرانه مطالعه اروپایی ها چندبرابر ایرانی هاست
  • ۰۳:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۴
    0 0
    ظاهرا شما تا حالا مسابقات لیگ برتر انگلستان خبیث رو نگاه نکردی که دومتر با زمین فاصله دارن بیخیال یورو! شما تو همون مطالب سیاسی با نظراتت ما رو مستفیض کن
  • ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۴
    0 0
    ناشناس دوم مطالعه هری پاتر و سری رمانهای فلان نویسنده فرهنگ هیچ کسی را ارتقا نمیدهد
  • ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۴
    0 0
    ناشناس اینکه فقط همون فاصله کم برای شما میشه دلیل فرهنگ خیلی سطحی نگرانه است به هر حال فوتبال انگلیس سابقه غیر قابل اغماضی از خشونت در خارج از کشورش داره اینکه در داخل کشورشون چرا شاهد خشونت کمتری هستیم میتونه دلایل متعددی داشته باشه از مجازاتهای خیلی سنگین تا نشاندار شدن خشونت طلبان
  • ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۴
    0 0
    ناشناس 12:45 شماها که همونم نمیخونید! حداقل پاشید برید شاهنامه،مثنوی،بوستان گلستان و...رو بخونید تا فرهنگتون ارتقا پیداکنه
  • ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۴
    0 0
    ناشناس 12:53 مجازاتهای سیستم حقوقی انگلیس از ایران که اعدام و حبس ابد داره سختگیرانه تره؟
  • سبحان شاهمرادی اصولگرا ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۴
    0 0
    پاسخ به ناشناسها: قوانین ورزشگاه های انگلستان به شدت سختگیرانه هست منبع برنامه 90
  • ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۴
    0 0
    ناشناس ۱۴۰۹ چرا مغالطه میکنید آیا یک هوادار خطاکار و خشونت طلب صرفا به دلیل خشونتش باید اعدام شود ؟؟؟ در منطق شما مجازات سنگینی غیر از اعدام وجود ندارد؟؟؟؟ مجازاتهای نقدی یا حبس طولانی مدت هم می توانند سنگین باشند و شما به نشاندار کردن هم توجه نکردید در ضمن در مورد اعدام مطمئن نیستم اما مگر حبس ابد از قوانین کیفری انگلیس حذف شده
  • ۱۸:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۴
    0 0
    ناشناس آخر حبس ابد هنوز در انگلیس وجود داره و شما باید توجه کنید سیستم پیگیری جرم در غرب خیلی جدی دنبال میشه
  • محسن ۰۱:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
    0 0
    زیر پوست این ظاهر مدرن اروپا وحشی گری قرون وسطایی وجود داره
  • علی ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
    0 0
    جوری نظر منو سانسور کردی که دارم مطمئن میشم جیره و مواجبت از روسیه میاد مشرق سانسورچی.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس