کد خبر 584689
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۹

رئیس‌جمهور ترکیه ضمن اعلام ادامه مذاکرات برای عادی‌سازی روابط با طرف رژیم صهیونیستی، افزود: این رژیم با وارد کردن برق و مصالح ساختمانی به نوار غزه از طریق ترکیه موافقت کرده است.

 به گزارش مشرق، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه اعلام کرد مذاکرات این کشور برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی مدتی طولانی است که ادامه دارد و پیش‌بینی می‌شد توافق آن در ماه گذشته (می) امضا شود اما تحولات مانع از آن شد.

بر اساس گزارش وبگاه «فلسطین‌الیوم»، اردوغان طی سفر آفریقایی خود و در جمع خبرنگاران گفت: تا کنون توافق با اسرائیل برای لغو محاصره غزه امضا نشده اما بر سر تمامی شروط دیگر توافق شده و مذاکرات برای پایان محاصره ادامه دارد.

وی افزود: شرط عذرخواهی از قربانیان کشتی «ماوی مرمره» نهایی شده و قرار است به این قربانیان، غرامت پرداخت شود.

اردوغان در ادامه اعلام کرد: نوار غزه به آب، برق و مصالح ساختمانی ، بیمارستان و مدارس نیاز دارد و اسرائیل با ارسال برق و مصالح ساختمانی از طریق ترکیه موافقت کرده است. آنکارا نیز پیشنهادی برای اعزام یک کشتی برای لنگر انداختن در بندر «اسدود» با هدف تولید برق را داده است اما حکومت اسرائیلی آن را غیرمناسب دانسته و پیشنهادهای جایگزینی را برای آن مطرح کرده که ترکیه با آنها موافقت کرده است.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس