کد خبر 583614
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۱

باجی قاید السبسی موافقت خود را با تشکیل دولت وحدت ملی تونس اعلام کرد.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری فرانسه، باجی قاید السبسی رئیس جمهوری تونس که با انتقادهای زیادی مواجه است پنجشنبه اعلام کرد موافق طرح دولت وحدت ملی است مشروط بر اینکه این طرح اتحادیه صنفی «او ژ ت ت» و اتحادیه کارفرمایان« او ت ای سی ای » را که در سال 2015 برنده جایزه نوبل صلح شدند ،‌در بربگیرد.
 
السبسی همچنین فکر تغییر نخست وزیر را رد نکرد. حبیب الصید نخست وزیر تونس که یک سال و نیم پیش مسئولیت های خود را آغاز کرد از افراد مستقل است که برکناری او در هفته های اخیر در رسانه ها مطرح شده است.
 
رئیس جمهوری تونس در مصاحبه با شبکه تلویزیونی ملی الوطنیه یک اعلام کرد: «براساس آنچه من درباره دولت فعلی دیده ام این است که انتقادها بسیار زیادتر از تمجیدها است و این مسئله من را ودار می کند که بررسی پیشنهاد برای تشکیل دولت وحدت ملی را بپذیرم.»
 
وی افزود: «اما چنین دولتی باید شامل مشارکت اتحادیه صنفی او ژ ت ت و اتحادیه صنایع و بازرگانی و صنایع دستی (اتحادیه کافرمایان) باشد وگرنه این دولت موفق نخواهد شد.»
 
رئیس جمهوری تونس بدون توضیح بیشتری گفت این دولت همچنین می تواند تحت مدیریت الصید یا شخصیت دیگری قرار داشته باشد.
 
حبیب الصید که از سال 2015 نخست وزیر است پیش از این به سبب انتقادهای زیاد درباره مدیریت اقتصادی و امنیتی کشور مجبور شده است ترمیم کابینه گسترده ای در ژانویه انجام دهد.
منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس