حجت‌الاسلام روحانی گفت: از تورم خطرناک ۴۰ درصد به ۱۰ درصد رسیدیم و امسال انشاءالله به تورم تک رقمی می‌رسیم. در سال ۹۵ به رشد ۵ درصدی خواهیم رسید.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور صبح امروز در مراسم افتتاحیه دهمین دوره مجلس شورای اسلامی حضور یافت و به ایراد سخنرانی پرداخت.

مهمترین محورهای سخنان رئیس‌جمهور به شرح ذیل است:

*مردم ایران بیش از 100 سال همواره در پی مجلسی قوی، کارآمد و در چارچوب موازین اسلامی که بتواند خودسری‌ها را باطل کند، بودند.

* روز افتتاحیه مجلس دهم شورای اسلامی را که در ماه مبارک شعبان است را به همه منتخبان این دوره و همه ملت ایران تبریک عرض می‌کنم.

* آن جایی که موفقیت است، مجلس و قوه قضائیه و سایر ارکان نظام جای خود را دارند؛ برای حل معضلات کشور نیازمند تعامل هستیم، البته همه در برابر قانون تسلیم هستیم و اطاعت از قانون لازم و ضروری است.

*در ابتدای دولت یازدهم با مشکلاتی مواجه بودیم که با کمک مجلس و مردم از بسیاری مشکلات عبور کردیم. از تورم خطرناک 40 درصد به 10 درصد رسیدیم و امسال انشاءالله به تورم تک رقمی می‌رسیم. در سال 95 به رشد 5 درصدی خواهیم رسید.

*یکی از الزامات رشد 8 درصدی، سرمایه‌گذاری 30 تا 50 هزار دلاری ناشی از سرمایه‌گذاری‌های خارجی است. ما در برجام به این نقطه رسیدیم که اگر انسجام در میان مردم و هماهنگی میان قوا باشد و خطوط قرمز رهبری لحاظ شود و افراد شایسته انتخاب شوند، می توانیم مشکل بزرگی مانند مذاکرات هسته‌ای را حل کنیم.

* در مجلس دهم و دولت یازدهم باید جغرافیای سرمایه و بازار و تکنولوژی را روشن کنیم.

* برای ایجاد اشتغال و رفع فقر راهی جز رشد و رونق اقتصادی نداریم.

*باید در مجلس دهم از تجربیات 9 دوره گذشته استفاده کنیم. باید در این دوره از مجلس کیفیت قوانین بالا باشد. باید قوانینی تصویب شود و از سوی دولت اجرا شود که مشکلات کشور را حل کند و فساد اقتصادی بر طرف شود.

*روزها و ساعت‌های مرارت آوری داشتیم و مجلس در موضوع برجام به خوبی در کنار ما و مردم بود و توانستیم مهمترین مسئله سیاسی کشوری و منطقه‌ای را حل کنیم.

*به زودی به سهمیه قبلی صادرات نفت می‌رسیم.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ناشناس ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۸
    0 0
    خرما 50 درصد گران شد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس