آیا کاپیتان های لیگ برتر ستاره‌های تیم‌شان بودند؟ برای گرفتن پاسخ این سوال گزارش عملکرد کاپیتان‌های لیگ برتر پانزدهم گویای همه چیز است.

به گزارش مشرق، به صورت سنتی این تصور وجود دارد کاپیتان بک تیم یکی از بهترین های آن تیم است، اما لزوما در ایران چنین موضوعی مشاهده نمی‌شود.

در ایران مثل کشورهایی مثل ایتالیا و اسپانیا بازوبند کاپیتانی به قدیمی ترین بازیکن تیم داده می شود. این بازیکنان قدیمی که معمولا پا به سن گذاشته اند در بعضی تیم ها نتوانسته اند یکی از ستارگان تیم شان در لیگ پانزدهم باشند.

گروه آنالیز برنامه نود، هر هفته پس از برگزاری بازی های لیگ به بازیکنان بر اساس شیوه نمره دهی نشریه آلمانی کیکر نمره داد. هر بازیکنی که بیش از ۳۰ دقیقه بازی کرده بود مورد ارزیابی قرار گرفت. از طرفی بازیکنانی که در بیش از نیمی از بازی های تیم شان حضور داشتند وارد جدول کلی رتبه بندی بازیکنان شدند.

برای اینکه از کیفیت کار ۱۶ کاپیتان اول تیم ها در لیگ پانزدهم آگاه شویم جایگاه آنها در جدول رده بندی بازیکنان می تواند معیار مناسبی باشد.

این جدول نشان می دهد اکثر کاپیتان ها جزو بازیکنان برتر لیگ نیستند. از جمع ۱۶ کاپیتان لیگ تنها پنج بازیکن در جمع پنجاه بازیکن برتر قرار دارند و ۹ کاپییتان جایی در بین ۱۰۰ بازیکن برتر لیگ هم ندارند.

 مهدی رحمتی – استقلال تهران- ۲،۷۵- بازیکن چهارم لیگ
در جمع کاپیتان های لیگ برتر کاپیتان آبی ها بهترین عملکرد را داشته است. او تنها کاپیتانی است که در جمع ۱۰ بازیکن برتر لیگ قرار گرفته است. رحمتی از ارکان موفقیت استقلال بوده و معلوم نبود بدون او استقلال کجا قرار می گرفت.رحمتی ۳۲ ساله بازیکن دوم استقلال شد.

مهدی رجب زاده- ذوب آهن- نمره۲،۸۶ - شانزدهم

کاپیتان ۳۷ ساله ذوب در این فصل ثابت کرد هنوز تمام نشده است و حرفهای زیادی برای گفتن دارد. مهدی رجب زاده شانزدهمین بازیکن لیگ است و دومین بازیکن ذوب آهن لقب گرفت.

 مهدی کیانی – تراکتورسازی – ۲،۸۸-بیستم
مهدی کیانی کاپیتان باتجربه تراکتورسازی نیم فصل اول را در گسترش فولاد توپ زد، اما با آمدن امیر قلعه نویی به تراکتور بازگشت و در اوج گیری این تیم نقش موثری داشت. کیانی بازیکن بیستم لیگ شد.

پژمان نوری- ملوان- ۲،۹۸- سی و یکم
پژمان این فصل هم یکی از بهترین های تیمش بود اما بازی های خوب او هم مانع سقوط ملوان شد. این هافبک ۳۵ سالگی بر اساس نمرات گروه آنالیز نود بهترین بازیکن ملوان در سیزده هفته گذشته بوده است. در جمع کاپیتان های لیگ برتری نوری و عادل کلاه کج تنها کاپیتانهایی هستند که بهترین بازیکن تیم شان شده اند.

ابوالفضل ابراهیمی – صبا- ۳،۰۴- چهل و یکم

کاپیتان ۳۳ ساله صبا که در خط میانی توپ می زند در این فصل خوب کار کرد.

حسین بادامکی – پدیده – ۳،۲۰- هفتاد و چهارم

هافبک کهنه کار پدیده پس از محسن یوسفی دومین بازیکن پدیده در این فصل است.

بهادرعبدی – راه آهن – ۳،۳۰- نود و ششم

ابراهیم صادقی – سایپا- ۳،۳۸- صد و دوازدهم

رضا عنایتی – سیاه جامگان-۳،۴۲- صد و بیست و سوم

عادل کلاه کج- استقلال اهواز – ۳،۴۳- صد و بیست و چهارم

لئونارد مساریچ – فولاد خوزستان – ۳،۴۸ – صد و سی و هفتم

مرتضی اسدی- گسترش فولاد- ۳،۵۰- صد و سی و نهم

 آنهایی که در جدول نیستند؛

علیرضا عزتی – نفت- ۳،۳۸
به غیر از کاپیتان های بالا چند کاپیتان هم به دلیل اینکه تعداد نمراتشان به ۱۶ نمره نرسیده در فهرست کلی رده بندی بازیکنان قرار نگرفتند.کاپیتان نفت تهران با ۲۸ سال سن جوان ترین کاپیتان لیگ است. او در فصل قبل بسیار خوب بازی کرد و از عوامل موفقیت نفت بود، اما این فصل به دلیل آسیب دیدگی اکثر بازی های دور رفت را از دست داد و در نهایت به نمره ۳،۳۸ رسید که نمره جالبی هم محسوب نمی شود.

محرم نویدکیا- سپاهان- ۳،۶۱
کاپیتان ۳۳ ساله فصلی پرهیاو را پشت سر گذشات. او دیر به سپاهان اضافه شد و پس از مدتی دوباره کنار رفت. اختلافات او با مربیان تیم و مدیریت باشگاه کاملا عملکرد فنی اش را تحت شعاع قرار داد. با این حال محرم در دیدارهایی که به میدان رفت هم آن بازیکنی که انتظار می رفت نبود. هادی عقیلی کاپیتان دوم سپاهان هم در قعر جدول رده بندی بازیکنان قرار گرفت.

هادی خنیفر- استقلال خوزستان- ۳،۸۳
کاپیتان ۳۱ ساله استقلال خوزستان هم بیشتر بازی ها را از دست داد که یک دلیلش مصدومیت بود. در کل خنیفر نمرات کمی گرفت که میانگینش نمره ضعیف ۳،۸۳ است. در غیاب او محمد طیبی کاپیتان استقلال خوزستان بود که نمرات بسیار خوبی گرفت و جزو بازیکنان موفق لیگ بود.

رضا نورمحمدی – پرسپولیس – ۳،۹۱
بر اساس نمرات گروه آنالیز نود، کاپیتان پرسپولیس ضعیف ترین عملکرد را در بین ۱۶ کاپیتان لیگ برتر داشته است.بعد از فوت هادی نوروزی بازوبند کاپیتانی پرسپولیس به رضا نورمحمدی رسید. نورمحمدی به دلیل بازی های کمش در رده بندی کلی بازیکنان قرار نگرفت اما با میانگین نمره ۳،۹۱ دارای ضعیف ترین میانگین نمره در جمع کاپیتان های لیگ برتر است.
منبع: وب سایت برنامه نود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۲
    0 0
    بی اخلاقی در کاپیتان های تیمهای بزرگ این فصل موج میزد. از نورمحمدی گرفته تا رحمتی بی اعصاب و محرم مربی خراب کن...........................

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس