کد خبر 571177
تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۳

تهیه‌کننده فیلم «فرزند صبح» گفت:اکنون توپ در زمین موسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام خمینی(ره) است و باید مدیران این مجموعه در باره فیلم «فرزند صبح» تصمیم بگیرند.چرا که این فیلم به هزینه مختصری در حدود 300 میلیون تومان نیاز دارد تا به پایان برسد که این روزها مبلغ زیادی محسوب نمی‌شود.

به گزارش مشرق، محمدرضا شرف‌الدین تهیه‌کننده سینما و رییس انجمن سینمایی دفاع مقدس، در خصوص آخرین وضعیت فیلم سینمایی «فرزند صبح»، گفت: اکنون توپ در زمین موسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام خمینی(ره) است و باید مدیران این مجموعه درباره فیلم «فرزند صبح» تصمیم بگیرند. چرا که این فیلم به هزینه مختصری در حدود 300 میلیون تومان نیاز دارد تا به پایان برسد که این روزها مبلغ زیادی محسوب نمی‌شود.

وی تصریح کرد: این هزینه صرف موسیقی، جلوه‌های ویژه، تدوین مجدد و در کل مراحل فنی بعد از تولید خواهد شد. همچنین با تبدیل‌کننده‌هایی که امروز موجود است، امکان تبدیل بسیاری از صداها به صدای اصلی وجود دارد و در واقع می‌توانیم با صرف هزینه اندکی صدای حضرت امام را به‌طور دقیق بازسازی و در فیلم استفاده کنیم.

وی افزود: البته مسئولان موسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام راحل، به ما قول همکاری دادند و من احساس می‌کنم در حال حاضر قدری دستشان تنگ است وگرنه اراده‌شان بر انجام این کار است. در این راستا از ما برآورد هزینه و صورت حساب بدهکاری‌های پروژه را خواستند و بنده توضیحات لازم را به صورت یک کتابچه در اختیارشان قرار دادم.

تهیه‌کننده «بالای شهر، پایین شهر» در ادامه گفت: این فیلم تاریخ مصرف ندارد و برای زمان خاصی ساخته نشده، افراد زیادی چند سال از عمر خود را برای این فیلم زحمت کشیده‌اند، مطمئنم فیلم خوبی خواهد بود و به همین دلیل امیدوارم به موزه تاریخ سینما نپیوندد.

وی در خصوص مشکلات پیش آمده برای این فیلم افزود: فیلم «فرزند صبح» داستان‌های زیادی دارد و دلم می‌خواهد بتوانم روزی کتابی درباره مسائل این فیلم به چاپ برسانم زیرا پشت صحنه «فرزند صبح» خودش به یک فیلم تبدیل شده است.

تهیه‌کننده «سه و نیم» در خصوص ساخت کار جدید خود، اظهار داشت: برای یک فیلم اجتماعی سیاسی فوق‌العاده متفاوت با سینمای موجود به نام «اگر باران ببارد»، پروانه ساخت دریافت کرده‌ام اما هنوز موفق به تامین سرمایه برای تولید این فیلم نشده‌ام.

وی ادامه داد: متاسفانه نگاه حاکم بر سینمای ما ساخت فیلم برای جایزه گرفتن از جشنواره‌های خارجی است اما «اگر باران ببارد» یک فیلم بین‌المللی خواهد بود که برای اکران در سینماهای کشورهای مختلف جهان تولید می‌شود، نه برای گرفتن جایزه از جشنواره‌های خارجی.

وی خاطرنشان کرد: «اگر باران ببارد» قصه یک فرد در حال اعدام است که فیلمنامه آن بر اساس یک اتفاق مستند در دهه هفتاد به نگارش درآمده است و به جریان پیشگیری از اعدام این فرد می‌پردازد.

شرف‌الدین در بخش پایانی صحبت‌هایش گفت: من ان‌شاءاله این فیلم را خواهم ساخت اما می‌دانم وقتی این فیلم را بسازم، قوه قضاییه اعتراض خواهد کرد که چرا این موضوع را به ما نگفتید. به همین دلیل من این‌جا اعلام می‌کنم متاسفانه قوه قضاییه به هیچ وجه به ما اعتنا نکرد. نمی‌گویم طرح ما را تایید یا رد کردند، بلکه می‌گویم باید مرجعی در قوه قضاییه باشد که اگر کسی تصمیم به تولید یک کار قضایی گرفت حداقل به او مشورت بدهند.

منبع: صبا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس