همزمان با مبعث رسول گرامی اسلام حضرت محمد (ص) جمعی از ورزشکاران رشته کوهنوردی «میثاق‌نامه کوهنوردان با شهدا و مدافعان حرم» را به خانواده سردار شهید حاج سیدحمید تقوی‌فر اهداء کردند.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، جمعی از کوهنوردان تهرانی در منزل سردار شهید حاج سیدحمید تقوی‌فر از فرماندهان دوران دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم حضور یافتند. در این دیدار مجید دلنوا سرپرست گروه کوهنوردی «سلام همنورد» در سخنانی گفت:‌ حضور در منزل شهدا و تجدید میثاق با آن‌ها یکی از رسالت‌هایی است که ما ورزشکاران همواره باید به آن پایبند باشیم چرا که عزت و آزادگی جمهوری اسلامی ایران از برکت خون شهدا است. پیام حضور این ورزشکاران و دیدار با خانواده‌های شهدای مدافع حرم در حقیقت این است که ما نیز همواره مدافع ارزش‌ها و آرمان‌های شهدا خواهیم بود.

وی ادامه داد: در حقیقت صعود به قله تفتان در استان سیستان و بلوچستان که همزمان با سالروز ولادت مولای متقیان امام علی (ع) انجام شد حرکتی نمادین در راستای گرامیداشت یاد و خاطره مردان و شهدای مدافع حرم بود. مهمترین درسی که از این شهدا می‌آموزیم این است که آن‌ها همواره بر سر آرمان‌هایشان ایستاده‌اند و همین موضوع سبب شده است که اکنون جمهوری اسلامی ایران از امن‌ترین نقاط در منطقه باشد. شهدا به ما درس استقامت و آزادگی داده‌اند. از همین رو باید همواره قدردان خون آن‌ها و خانواده‌هایشان باشیم که با صبری زینبی ادامه‌دهنده راه شهدایشان هستند.

در این دیدار «میثاق‌نامه کوهنوردان با شهدا و مدافعان حرم» که جمعی از ورزشکاران رشته کوهنوردی، مدافعان حرم و یک مستندساز از کشور کلمبیا بر آن مطلب نوشته‌اند و امضاء زده‌اند، تقدیم خانواده سردار شهید حاج سید حمید تقوی‌فر شد.

این گروه کوهنوردی روز چهارشنبه دوم اردیبهشت‌ماه در قالب تیمی متشکل از هفت خانم و 16 آقا توانست پرچم شهدای مدافع حرم را بر قله 4050 متری تفنان در استان سیستان و بلوچستان به اهتزار درآورند.

سردار شهید حاج حمید تقوی‌فر سال 1338 به دنیا آمد و همزمان با تحصیلات خود دوره‌های قرائت تجوید و تفسیر قرآن کریم و احکام دینی را آموخت. همراه با اوج‌گیری مبارزات مردمی علیه رژیم شاهی به صف مبارزان مردمی به رهبری امام خمینی (ره) پیوست.

بلافاصله پس از پیروزی انقلاب در سال 1357 وارد کمیته‌های انقلاب اسلامی شد و در سال 1358 رسما به عضویت سپاه پاسداران درآمدو در آنجا در واحد اطلاعات و تحقیقات سپاه مشغول شد.

با آغاز جنگ‌تحمیلی عراق علیه ایران مسئول هماهنگی اطلاعات سپاه سوسنگرد و بعد از آن به اهواز منتقل و در سال 1361 به عنوان فرمانده سپاه حمیدیه منصوب شد. حاج حمید سال 1362 به مدت یکسال فرمانده سپاه شادگان را بر عهده گرفت. بعد از آن بنا به ضرورت جنگ وارد قرارگاه رمضان شده (فرمانده ستاد جنگ‌های نامنظم) در جنوب شد. در سال 1373 وارد دانشکده افسری و در سال 1375 فرماندهی قرارگاه فجر رمضان در جنوب را به عهده گرفت و تا سال 1379 پس از آن به قرارگاه مرکزی رمضان منتقل شد.

سرلشکر حاج حمید تقوی‌فر در ابتدای ورود به سپاه حوزه کاریش عراق بوده و تسلط کامل به زبان عربی حتی به لهجه‌های مختلف شهرهای عراق داشت و به مسائل سیاسی و اقتصادی عراق آگاه و از برنامه تشکیل گروهک تکفیری داعش مدت‌ها قبل از اقدام و حمله آن‌ها به عراق و سوریه مطلع بود و با وجود علاقه زیاد ایشان به سپاه درخواست بازنشستگی کرد تا به عنوان مستشار برای کمک به مردم عراق در مقابل داعش،عازم این کشور شود.

این فرمانده در سال 1391 پس از اخذ حکم بازنشستگی به عراق رفت و آنجا با استفاده از دوستی‌های دیرینه‌اش با مقامات عراقی جهت دفاع و مقاومت مردم عراقی در برابر حملات داعش «حشد‌الشعبی» یا بسیج مردمی راه‌اندازی کرد. حاج حمید در سازمان بسیج مردمی طرح سفیران عاشورایی را مطرح کرد طرحی که در آن عموم مردم و بسیجیان بتوانند در اربعین امام حسین (ع) به سهولت شرکت کنند.

این شهید با کشاندن صحنه جنگ از نزدیکی شهر کربلا به منطقه جرف‌الصخر در شمال غرب بغداد حرامیان داعش را مشغول کرد تا زوار به سلامتی بتوانند پیاده‌روی اربعین را به سلامت برسانند. وی با رایزنی با شیوخ قبایل سنی و شیعه که مسیر پیاده‌روی زوار از زمین‌های متعلق به آن‌ها می‌گذرد گروهی متشکل از سنی و شیعه را بوجود آورد تا امنیت زوار ایرانی را از مرز‌های ایران تا عتبات و برعکس تأمین کنند.

حاج حمید تقوی‌فر مجاهدی نستوه و سراسر اخلاص و بیزار از پست و مقام دنیوی سرانجام در ششم دی‌ماه 1393 پس از ماه صفر در منطقه عزیز بلد در سامرا در حالی که پیشرو تمام نیروهایش بود پس از آزادسازی کیلومترها مناطق مسکونی از چنگال داعش در زیر آتش‌ رگبار آن حرامیان با اصابت دو گلوله در پهلویش در میدان جنگ به شهادت رسید.پیکر این فرمانده در گلزار شهدای اهواز در جوار مزار پدر شهیدش به خاک سپرده شده است.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس