کد خبر 56969
تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۹۰ - ۱۱:۲۴

روز اول رقابت‌هاي تيراندازي با كمان قهرماني معلولان جهان با درخشش تيراندازان جانباز و معلول كشورمان همراه بود.

به گزارش مشرق به نقل از فارس، مسابقات تيراندازي با كمان قهرماني معلولان جهان 2011 ايتاليا در بخش ريكرو بانوان روز گذشته در 4 مسافت برگزار شد كه زهرا نعمتي كه در مسابقات جهاني جمهوري چك در سال 2010 توانسته بود ركورد كلاس نشسته ريكرو بانوان را در فاصله 70 متر جابجا كند، در اين مسابقات هم بار ديگر 2 ركورد جهاني ديگر را جابجا كرد و 3 ركورد جهان را در اختيار خود گرفت.

نعمتي در مجموع 4 مسافت و همچنين در فاصله 30 متر توانست ركورد شكني كند. نعمتي در مجموع 4 مسافت با 1298 امتياز بالاتر از ورزشكاران كره و چين و فنلاند قرار گرفت.

در همين بخش راضيه شيرمحمدي با امتياز 1218 در جايگاه پنجم قرار گرفت و با حضور در بين 8 نفر برتر براي مسابقات حذفي موقعيت بهتري پيدا كرد. زهرا جوانمرد هم در اين بخش در جايگاه بيست و ششم قرار گرفت.

در مجموع تيمي، تيم ريكرو بانوان ايران در حال حاضر رتبه سوم را به خود اختصاص داده و امروز در جمع 12 تيم قرار خواهد گرفت و مسابقه خواهد داد.

در بخش تيمي مردان در دور مقدماتي تيم كشورمان رتبه پنجم را در بين 19 تيم به خود اختصاص داد و امروز همزمان با مسابقات تيمي بانوان مسابقات تيمي مردان نيز برگزار مي‌شود.

علاوه بر اين مسابقات مختلط ريكرو و كامپوند هم امروز برگزار خواهد شد كه تيم ميكس يا مختلط ريكرو متشكل از زهرا نعمتي و ابراهيم رنجبر در بين 16 تيم انتخاب شده جايگاه دوم را در مرحله مقدماتي كسب كرده‌اند.

تيم مختلط يا ميكس كامپوند متشكل از سميه عباس‌پور و محسن جواهري‌پور كه در دور مقدماتي رتبه پانزدهم را كسب كرده است امروز در مرحله حذفي شرايط سخت‌تري را در پيش دارد.

در رشته ريكرو در كلاس نشسته مردان نيز ابراهيم رنجبر و رهام شهابي‌پور با پيروزي مقابل حريفان خود به جمع 8 نفر فيناليست راه پيدا كردند و امروز براي رسيدن به مدال تلاش مي‌كنند.

امين عليخاني‌نژاد نيز در كلاس ايستاده در دور اول حذفي حريف خود را پشت سر گذاشت و در دور دوم با شكست مقابل حريف فرانسوي با اختلاف يك امتياز از دور مسابقات حذف شد. عليخاني امروز در كنار ريكرو مردان در مسابقات تيمي شركت مي‌كند.

رقابت‌هاي جهاني تيراندازي با كمان معلولان از 23 تير ماه به مدت 5 روز در دو رشته ريكرو و كامپوند برگزار مي‌شود. اين مسابقات به منزله كسب سهميه انتخابي پارالمپيك 2012 لندن نيز محسوب مي‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس