کد خبر 568986
تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۳:۵۹

رژيم صهيونيستي درجريان قلع و قمع راهپيمايي هاي مسالمت آميزهفتگي فلسطينيان درمخالفت باساخت ديوار حائل ، دهها تن از آنان را هدف اصابت گاز اشك آور قرار داد ،دهها هكتار اززمينهاي كشاورزي آنان را در مناطق مختلف كرانه غربي به آتش كشيد وهشت تن از جمله چهار كودك را بازداشت كرد.

به گزارش مشرق و به نقل از الشرق الاوسط، روز جمعه در جريان مقابله با راهپيمايان در روستاي بلعين در غرب رام الله دهها تن در اثر استنشاق گاز اشك آور دچار خفگي شدند و دهها هكتار از زمين هاي زير كشت حبوبات و درختان زيتون توسط ماموران رژيم صهيونيستي به آتش كشيده شدند.

در روستاي كفر قدوم در قلقيليه نيزدرجريان مقابله صهيونيستها با تظاهرات مسالمت آميزمردم، يك غيرنظامي فلسطيني و دو روزنامه نگار زخمي شدند، تظاهركنندگان ضمن مخالفت با ساخت ديوار حائل خواهان باز شدن مسير اصلي روستا بودند كه از 13 سال پيش تاكنون مسدود شده است.

درجريان درگيري ها در جنين نيز يك جوان ساكن روستاي الطيبه و يك جوان ديگر از اردوگاه شعفاط توسط صهيونيستها دستگير شدند.

نيروهاي نظامي رژيم صهيونيستي همچنين در بيت المقدس يك جوان را از داخل محوطه مسجد الاقصي و يك نوجوان را از منطقه قديمي شهر بازداشت كردند.

آنان همچنين همسر يك اسير فلسطيني را در منطقه سلواندر جنوب مسجد الاقصي را بازداشت كرده و 11 فلسطيني ديگر را نيز هدف اصابت گلوله پلاستيكي و دهها تن را هدف گاز اشك آور قرار داده و تعدادي ديگر را بازداشت كردند كه به گفته شاهدان عيني دو تن از افراد زخمي شده از امدادگران جمعيت هلال احمر فلسطين بودند.

مناطق مرزي نوار غزه از روز گذشته در پي تبادل آتش ميان نيروهاي مقاومت فلسطين و نظاميان صهيونيست، ناآرام شده است.

ارتش رژيم صهيونيستي از حالت آماده باش نظامي نيروهايش در مرزهاي نوار غزه خبر داده است.

از سوي ديگر گردان هاي «عزالدين قسام» شاخه نظامي جنبش حماس نيز هشدار داد كه هرگز اجازه نفوذ و تجاوز رژيم صهيونيستي به نوار غزه را نخواهد داد.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس