رئیس شاباک با بیان اینکه جانشین محمود عباس بر مقامات فلسطینی کنترل چندانی نخواهد داشت، نیروهای امنیتی تشکیلات را در هماهنگی با سازمان اطلاعات اسرائیل عنوان کرد.

به گزارش مشرق، رئیس سازمان امنیت و اطلاعات رژیم صهیونیستی اعلام کرد که نیروهای امنیتی تشکیلات خودگردان در همکاری کامل با ارتش اسرائیل عمل کرده و عملیات فلسطینیان را دفع می‌کنند.

«یورام کوهن» در توضیحاتی که طی جلسه استماع به کابینه رژیم صهیونیستی ارائه کرد گفت هرزمانی که شاباک به نیروهای امنیتی تشکیلات خودگردان اطلاعاتی را درخصوص حملات و عملیات استشهادی اعلام کرده، آنها بسرعت وارد عمل شده و فلسطینی‌ها را دستگیر می‌کنند.

به نوشته روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» کوهن باوجود تقدیر از همکاری‌های تشکیلات خودگردان، عملیات امنیتی ارتش اسرائیل را عامل دفع بسیاری از حملات در کرانه باختری اعلام کرد.

وی همچنین افزود که نیروهای امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین به دلیل حساسیت‌های داخلی نمی‌توانند در برخی عملیات خاص شرکت کنند اما درجایی که اقدام اسرائیل مشکل باشد، وارد عمل می‌شوند.

کوهن درباره جانشین محمود عباس نیز گفت با وجود اینکه مشخص نیست چه کسی جانشین وی خواهد شد اما هرکه باشد به اندازه او بر روی مقامات تشکیلات، جنبش فتح و دیگر مقامات فلسطینی کنترل نخواهد داشت.

گفته می‌شود نیروهای امنیتی تشکیلات خودگردان حدود 40 درصد از عملیات دستگیری فلسطینی‌ها در کرانه باختری را در ماه‌های اخیر انجام داده‌اند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس