کد خبر 568072
تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۱

يدالله اعتصامي از كارشناسان كشتي كشور،گفت: اميدواري زيادي براي كسب آخرين سهميه المپيك كشتي فرنگي توسط حميد سوريان در تركيه وجود دارد.

به گزارش مشرق، يدالله اعتصامي گفت: به نظر مي رسد با توجه به اينكه سوريان در مسابقه گذشته گزينشي المپيك در مغولستان برابر «ايو آنگلوف» قهرمان جهان از بلغارستان شكست خورد، در تركيه نيز كار دشواري برابر اين كشتي گير خواهد داشت اما مقابل ساير حريفان مانند رواز لاشخي نايب قهرمان المپيك از گرجستان، پيتر مودوس دارنده مدال برنز جهان و المپيك از مجارستان، رومن آمويان دارنده مدال هاي نقره و برنز جهان و برنز المپيك از ارمنستان، جسي تيلكه از آمريكا، ارهان كاراكوش از تركيه و دميترو تسيمباليوك از اوكراين كه سن بالايي دارند، مي تواند موفق شود.

اعتصامي ادامه داد: درصورتي كه سوريان در رقابت هاي گزينشي المپيك در استانبول تركيه با قرعه خوب مواجه شود و تا نيمه نهايي صعود كند به طور قطع سهميه المپيك را خواهد گرفت و پس از آن فرصت خوبي دارد تا از نظر روحي و رواني خود را مهياي حضور در المپيك ريو كند.

وي با تاكيد بر اينكه وظيفه رسانه ها در شرايط حاضر حمايت و ايجاد اميدواري در جامعه است،گفت: بايد اجازه دهيم تا رقابت هاي گزينشي المپيك برگزار شود و پس از آن در رابطه با مسايل فني بيشتر صحبت كنيم.

اين كارشناس كشتي همچنين خاطر نشان كرد: اميد اصلي محمد بنا سرمربي تيم ملي كشتي فرنگي بزرگسالان در وزن 59 كيلوگرم در المپيك حميد سوريان است و به همين دليل هم سامان عبدولي مدنظر اين مربي كشورمان قرار ندارد و به نظر من اگر بنا اين پيش بيني را مي كرد كه سوريان نتواند در مغولستان سهميه كسب كند و اين فرصت را به سامان عبد ولي مي داد، شرايط اكنون شايد به گونه ديگري بود.

مربي اسبق تيم ملي كشتي آزاد ايران ادامه داد: در صورت حضور عبد ولي در مغولستان شايد او موفق به كسب سهميه المپيك مي شد و كار سوريان كمي راحت تر مي شد و شخصيت او در مغولستان زير سئوال نمي رفت و بعد از آن با كمك شوراي فني مي توانستيم راجع به حضور سوريان يا عبد ولي در المپيك تصميم گيري كرد.

وي بيان داشت: اگر عبدولي در مغولستان موفق نمي شد، سوريان يك بار ديگر مانند الان كه اين فرصت را دوباره به او داده اند، مي توانست در گزينشي المپيك شركت كند و يك فرصت را بايد به عبد ولي مي دادند اما سرمربي تيم ملي شرايط را بهتر مي داند و او پاسخ بهتري براي تصميمات خود خواهد داشت.

آخرين مسابقات گزينشي كشتي براي حضور در المپيك 2016 برزيل، به صورت جهاني روزهاي 17 تا 19 ارديبهشت ماه در شهر استانبول تركيه برگزار مي شود و دو نفر راه يافته به ديدار فينال اين مسابقات سهميه حضور در المپيك را كسب مي كنند.

اين رقابت ها در سطح جهاني برگزار مي شود و كشورهايي كه تاكنون سهميه المپيك را در وزن هاي شش گانه كسب نكرده اند، مي توانند نمايندگان خود را به اين مسابقات اعزام نمايند.
سوريان دارنده هفت مدال طلاي جهان و المپيك در پيكارهاي قهرماني سال 2015 جهان در آمريكا، رقابت هاي گزينشي قاره آسيا در قزاقستان و همچنين مسابقات مغولستان موفق به كسب سهميه نشده بود.

نمايندگان كشورمان تاكنون شش سهميه كشتي آزاد و پنج سهميه كشتي فرنگي را كسب كرده اند و فقط كسب سهميه وزن 59 كيلوگرم كشتي فرنگي باقي مانده است.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس