کد خبر 564159
تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۵:۲۶

نخست وزیر اسپانیا می گوید با وجود عدم حمایت احزاب مخالف برای تشکیل دولت انتخابات مجدد پارلمانی در این کشور اجتناب ناپذیر است.

به گزارش مشرق و به نقل از رویترز، ماریانو راخوی نخست وزیر اسپانیا روز سه شنبه اعلام کرد برای ادامه دولت فعلی حمایت کافی از سوی احزاب مخالف صورت نگرفته است.

وی گفت: در مشورت با پادشاه اسپانیا به این نتیجه رسیده اند که برای تشکیل دولت جدید حمایت کافی از سوی احزاب مخالف وجود ندارد و برگزاری انتخابات مجدد در ماه ژوئن اجتناب ناپذیر است.

ساعاتی پیش از اظهارات نخست وزیر، «پدرو سانچز» رهبر حزب سوسیالیست اسپانیا نیز بر لزوم برگزاری یک انتخابات جدید تاکید کرده بود.

سانچز گفت: وی در جایگاهی نیست که بتواند رای اعتماد پارلمان را برای مشارکت احزاب مخالف در تشکیل دولت کسب کند و بنابراین باید یک انتخابات جدید برگزار شود.

«پابلو ایگلسیاس» رهبر حزب ضد ریاضتی اسپانیا نیز روز سه شنبه اعلام کرد حزبش برای تشکیل ائتلاف چپ گرا آمادگی دارد ولی شرایط برای این کار مهیا نیست.

ایگلسیاس به جزئیات این شرایط اشاره ای نکرد ولی گفت در صورت تغییر موضع سوسیالیست ها حاضر است برای تشکیل ائتلاف وارد مذاکره شود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس