کد خبر 562781
تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۴

گروهی از دانشمندان آلمانی، به روشی نوین برای احراز هویت دست یافته‌اند که در 97 درصد موارد درست عمل می‌کند.

 به گزارش مشرق، به نظر می‌رسد ترکیب نام کاربری و کلمه عبور دیگر جایی در آینده روش‌های احراز هویت نداشته باشد. بعد از اثرانگشت، چهره، چشم و ...، به نظر می‌رسد نوبت به جمجمه رسیده تا پا به عرصه روش‌های احراز هویت بیومتریک بگذارد.

گروهی از دانشمندان آلمانی به تازگی پی برده‌اند، انعکاس صدای تولیدشده در جمجمه، برای هر شخص، منحصر به ‌فرد است و قصد دارند از این قابلیت برای احراز هویت کاربران استفاده کنند. در این روش، ابتدا صدایی در گوش شخص پخش می‌شود. این صدا در بازگشت، ارتعاشی تولید می‌کند که با توجه به منحصر به فرد بودنش، می‌تواند برای شناسایی و احراز هویت فرد استفاده شود. روش موردنظر هنوز تکمیل نشده و تا تجاری شدن فاصله دارد، اما قطعاً در آینده مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

برای پخش صدا در گوش کاربر، دانشمندان آلمانی ترجیح داده‌اند تا از عینک گوگل استفاده کنند. به باور این دانشمندان، با وجود عینک گوگل دیگر نیازی به تولید تجهیزات جدید نیست؛ تنها با اضافه کردن این قابلیت به عینک گوگل و استفاده از یک هدفون، می‌شود از آن استفاده کرد. امکان استفاده از این روش در هدفون‌ها و هدست‌های دیگر نیز وجود دارد.

منبع: سایبربان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • مهدی ۲۱:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۵
    0 0
    همون اثر انگشت کافیه دیگه میخواین معزمونو به فنا بدین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس