در تقابل امشب تراکتورسازی و الهلال تمام حواس کادر فنی سرخپوشان تبریزی به مهار توانایی های یک بازیکن خاص خواهد بود.

گروه ورزشی مشرق - التون آلمیدا بهترین مهاجم الهلال مصدوم شد تا امروز همه امیدهای کادر فنی آبی‌های ریاض در تقابل سرنوشت‌ساز با تراکتورسازی ایران به یک برزیلی دیگر باشد. هافبکی توانا با سابقه‌ای درخشان که می‌تواند برای شاگردان امیر قلعه‌نویی دردسرساز شود: «کارلوس ادواردو دی‌اولیویرا».



اما ادواردو 26 ساله با چه سابقه‌ای به الهلال پیوسته است؟

عشق 3 و 20 گل عربی
ادواردو که علاقه خاصی به پوشیدن پیراهن شماره 3 دارد، یک هافبک با خصوصیات تهاجمی است که در پست پشت مهاجمان انجام وظیفه می‌کند.

کارلوس سال 2015 از نیس فرانسه به الهلال پیوست. این بازیکن باهوش در همان ابتدای کار طی 4 بازی در لیگ قهرمانان آسیا 4 گل به لخویا (3) و الاهلی امارات زد. آن هم طی 348 دقیقه.

ادواردو در فصل جاری لیگ عربستان طی 17 بازی و 1416 دقیقه 13 گل زد در حالی که یک مهاجم نبود. کارلوس برای اینکه هنرش را بیشتر نشان دهد در جام‌حذفی طی 132 دقیقه و 2 بازی دو گل دیگر زد.

3 گل پرنس کاپ عربستان را هم به آمار این هافبک گلزن اضافه کنید. ادواردو در 4 بازی و 252 دقیقه 3 گل پرنس کاپی زد. البته این پایان کار نبود. دی اولیویرا در سوپرکاپ عربستان با گل دقیقه 63 خود النصر را از پای درآورد تا یک‌تنه عامل قهرمانی الهلال شود.

در دیدار مذکور آبی‌های ریاض با سیستم 2-3-5  به مصاف النصر رفتند و این ادواردو بود که روی پاس یاسر الشمرانی هافبک چپ الهلال سند پیروزی تیمش را مهر کرد.

به این ترتیب تعداد گل‌های دی اولیویرا در این فصل فوتبال عربستان به عدد 20 رسید و البته هنوز چند هفته‌ای فرصت برای ادامه هنرنمایی‌های این برزیلی خوش‌تکنیک وجود دارد.

وقتی اشک گلر تیم‌ملی دانمارک درآمد
بازگشت به فصل 15-2014 لوشامپیونه فرانسه نشان می‌دهد که هافبک فعلی الهلال تا چه اندازه می‌تواند برای سیستم دفاعی تراکتورسازان خطرساز باشد.

کارلوس ادواردو 26 ساله فصل پیش در لیگ برتر فرانسه با پیراهن نیس 30 بازی انجام داد، در حالی که 29 مرتبه وارد ترکیب اصلی تیمش شد. بازیکن اسبق پورتو پرتغال 2332 دقیقه برای نیس بازی کرد و 10 گل به عنوان یک هافبک وارد دروازه رقبا کرد.

ادواردو در ایستگاه سوم لوشامپیونه به موناکو گل 3 امتیازی زد. بعد نوبت به گینگام و گلر دانمارکی‌اش جوناس لاس رسید. کارلوس در ایستگاه 11 لوشامپیونه به تنهایی 5 گل وارد دروازه گلر دوم تیم‌ملی دانمارک کرد تا عامل اصلی پیروزی 7 بر 2 نیس برابر حریف باشد. این برزیلی سپس به لورین، باستیا، المپیک لیون و کان هم گل زد.

با توجه به عملکرد درخشان دی اولیویرا در فرانسه و فوتبال عربستان، باید امروز انتظار نبردی سخت میان این برزیلی و هافبک‌های تراکتورسازی را کشید. قعله‌نویی اگر می‌خواهد با دست پر میدان مسقط را ترک کند باید اول برنامه‌ای برای از کار انداختن موتور برزیلی الهلال داشته باشد؛ موتوری 26 ساله و با هوش بالا.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس