کد خبر 553369
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۱

کوهنورد مشهور کشورمان برای صعود به قلل اورست و لوتسه و پیوستن به باشگاه 8 هزارتایی‌ها جمعه راهی نپال می‌شود.

به گزارش مشرق، عظیم قیچی‌ساز کوهنورد مشهور و بین‌المللی کشورمان که پیش از این 13 قله بالای 8 هزار متر جهان را فتح کرده است، برای صعود به آخرین قله و پیوستن به باشگاه 8 هزارتایی‌ها بامداد جمعه راهی نپال می‌شود.

لوتسه با ارتفاع 8516 متر چهارمین قله مرتفع جهان است که در مرز تبت (چین) و نپال قرار دارد. این قله از طریق گردنه جنوبی به اورست متصل است. جبهه پرشیب جنوبی این قله را تبدیل به یکی از سخت ترین قله های جهان برای صعود کرده است.

قیچی ساز در گفت‌وگو با فارس خصوص این صعود عنوان کرد: قرار است بامداد جمعه راهی نپال شوم و این صعود حدود 2 ماه به طول خواهد انجامید. قصد دارم این بار اورست را هم بدون اکسیژن فتح کنم. یک تیم حدودا 10 نفره از کشورهای مختلف جهان در این صعود حضور خواهند داشت.

وی در پاسخ به این سوال که اورست را ابتدا فتح می‌کند یا لوتسه را گفت: بستگی به شرایط آب و هوایی دارد و باید دید کدام یک در ابتدا هوای بهتری دارد.

این کوهنورد مشهور کشورمان در مورد اینکه آیا حمایت‌هایی برای این صعود از نظر مالی شده است، یا خیر، گفت: وزارت ورزش و فدراسیون کوهنوردی هیچ کمکی نکرده‌اند و بیشتر هزینه‌ها را اسپانسر شهرم تبریز خواهد داد.

به گزارش فارس، قیچی ساز سال گذشته هم همین برنامه را داشت که به دلیل زمین لرزه‌ای که در نپال رخ داد، صعود او و کوهنوردان دیگر نیمه تمام ماند تا او امسال برای این کار آماده شود.

14 قله بالای 8 هزار متر در جهان وجود دارد که قیچی ساز تاکنون 13 مورد آن را فتح کرده است. او پیش از این یک بار به اورست صعود کرده بود و این بار می‌خواهد بدون اکسیژن این قله را فتح کند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس