کد خبر 552090
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۴

معاملات امروز دلار برخلاف روز قبل منفی دنبال شد، امروز دلار نتوانست از سقف روانی 3 هزار و 500 تومانی گذر کند و به‌ سرعت تا محدوده 3 هزار و 470 تومان پایین آمد.

 به گزارش مشرق، بازارهای مالی با آغاز سال کاری جدید همچنان آثاری از تعطیلات در خود دارند و نتوانسته‌اند به میزان حجم و هیجان روزهای پایانی سال برسند، با این‌ حال در معاملات امروز بازارهای مالی اصفهان رگه‌هایی از بازگشت رونق به بازارها مشاهده شد و ارزش معاملات در اغلب بازارها بالا رفت.

در روزهایی که مهم‌ترین خبر رسانه‌های داخلی و خارجی، توسعه توان دفاعی ایران و بد عهدی‌های طرف‌های مذاکره است، صحبت‌های شب گذشته سید عباس عراقچی به نظر می‌رسد به صورت مقطعی هم که شده تا حدی ابهامات موجود را رفع کرد و فعالان اقتصادی را به آینده خوش‌بین کرد.

وی در صحبت‌های خود از روند عادی صدور ال‌سی و مبادلات بین‌المللی گفت و افزود: کارشکنی‌هایی از سوی غربی‌ها صورت می‌گیرد که وظیفه ما، رفع ابهامات از اقتصاد خود و جذب اعتماد سرمایه‌گذاران است.

در معاملات امروز بازارهای مالی البته بورس افت کرد، دلار با کاهش قیمت مواجه شد و سکه نیز کاهش محدودی به خود دید.

** تلاش برای احیای نمادهای پیشرو

با سپری شدن تعطیلات و بازگشت بازیگران به معاملات، بورس نیز مجدداً محل تلاقی عرضه و تقاضا و افزایش حجم معاملات شده است. در معاملات منفی امروز، فشار فروش در گروه خودرویی همچنان ادامه یافت و حجم صفوف فروش نمادهای پیشروی بازار همچون سایپا و ایران‌ خودرو میلیونی شد.

اما این پایان بازی نبود و با جمع‌آوری این صفوف طی چند مرحله و افزایش حجم معاملات لیدرها، مجدداً توجهات به سمت گروه خودرو و کلیت بازار جلب شد. بیشترین حجم معاملات در سایپا با 168 میلیون و پس‌ از آن در سرمایه‌گذاری سایپا با 154 میلیون سهم ثبت گردید و شاخص کل نیز با 684 واحد افت به 80 هزار و 852 واحد رسید.

ارزش معاملات امروز ارزشی قابل‌قبول و در حدود 540 میلیارد تومان بود و در سایر گروه‌ها نظیر فلزات اساسی، بانک و پتروشیمی معاملاتی منفی ثبت شد.

** اوج‌گیری ابهام در بازار طلا

بازار طلا این روزها در داخل و خارج با ابهامات فراوانی مواجه است، از یک‌سو روند احیای اقتصاد جهانی سرعت کمی به خود می‌بیند و از دیگر سو هنوز تصمیمی مبتنی بر کاهش بهره آمریکا و حتی منفی شدن آن اتخاذ نشده است.

در معاملات بازارهای جهانی نوسانات طلا به حداقل ممکن رسیده و بسیاری از خریداران و فروشندگان دست از معامله برداشته‌اند و تعطیلی امروز این بازارها برای معاملات داخل ابهامی مضاعف به همراه داشت.

در معاملات نقدی سکه اصفهان، امروز هر سکه بهار آزادی به یک‌میلیون و 18 هزار تومان رسید که نسبت به‌روز قبل 3 هزار تومان ارزان‌تر بود. در بازار آتی نیز سررسیدهای اردیبهشت و تیر منفی شدند اما شهریور مثبت باقی ماند. بیشترین قیمت سررسیدهای آتی هم‌اکنون از آن شهریور باقیمت یک‌میلیون و 37 هزار تومان است.

در بازار آب‌شده، نیز هر گرم طلای 24 عیار به 139 هزار و 800 تومان رسید.

** واکنش به سقف روانی دلار

معاملات امروز دلار برخلاف روز قبل منفی دنبال شد. در معاملات امروز، دلار نتوانست از سقف روانی 3 هزار و 500 تومانی گذر کند و به‌سرعت تا محدوده 3470 تومان پایین آمد.

یکی از صرافان حاضر در خیابان سپه اصفهان در مورد معاملات امروز اظهار کرد: برخی صحبت‌ها در مورد عدم ایجاد ارتباط سوئیفت و تداوم تحریم‌ها باعث افزایش تقاضا در بازار داخل شده بود اما صحبت‌های دیروز عباس عراقچی این التهاب را کاهش داد.

وی در ادامه افزود: بخش مهمی از این صحبت‌ها به ورود ارزهای بلوکه‌شده به کشور اختصاص داشت که تأکید این عضو تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای بر ورود فیزیکی بخشی از دلارها به داخل کشور، خریداران را از خرید در قیمت‌های بالاتر منصرف کرد و به نظر می‌رسد در طی چند روز آتی قیمت دلار در همین محدوده تثبیت شود.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس