کد خبر 547432
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۴

دفتر مطبوعاتی نیروهای ارتش در ننگرهار افغانستان اعلام کرد که 12 عضو گروه داعش بر اثر انفجار بمب در شهرستان «اچین» کشته و 21 تن از آنان هم زخمی شدند.

به گزارش مشرق، دفتر مطبوعاتی نیروهای ارتش در ننگرهار افغانستان روز دوشنبه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که عناصر داعش قصد داشتند تا بمب را در منطقه ای از این استان به نام «مزدکی» جاسازی کنند، اما پیش از پایان کار آنها، منفجر شد و 12 تن از آنان به قتل رسیدند و 21 تن دیگر آنان زخمی شدند.

در این بیانیه افزوده شده است که در این انفجار مقادیری مهمات گروه داعش نیز از بین رفته است.

وزارت دفاع آمریکا و سازمان ملل در گزارش های سالانه در باره وضعیت افغانستان گفته اند که داعش استان ننگرهار را محل اصلی فعالیت خود در این کشور قرار داده و می خواهد ننگرهار را به پایگاه منطقه ای خود تبدیل کند.

عناصر گروه تروریستی داعش در یک سال گذشته چندین بار در ننگرهار با نیروهای طالبان نیز در این استان درگیر شده اند و تلفاتی به دو طرف وارد شده است. منابع نظامی تصریح می کنند که گروه داعش در شهرستان اچین و برخی دیگر از مناطق این استان دارای امکانات بسیار بیشتر از گروه طالبان است، اما با این حال اجازه گسترش تحرک به آنان داده نشده است.

این درحالی است که منابع غیررسمی می گویند گروه تروریستی داعش علاوه بر ننگرهار در استان های دیگر افغانستان نیز حضور دارد و نیروهای امنیتی نیز کاملا از استقرار و تحرکات آنان باخبر هستند.

مقام های استان بلخ درشمال افغانستان گفته اند که گروه داعش برای اولین بار در شمال این کشور نیز مشاهده شده است و قصد دارد جای پایی برای خود در این منطقه باز کند.

روسیه بارها نگرانی خود را از حضور عناصر داعش در مرزهای شمالی افغانستان ابراز داشته و گفته است که ناتو نتوانسته در افغانستان به ماموریت خود برای سرکوب تروریست ها عمل کند.


منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس