تکفیری‌های داعش این‌بار با شلیک ده‌ها خمپاره حاوی مواد شیمیایی، شیعیان ترکمانی در شهر «تازه» واقع در جنوب کرکوک را هدف قرار دادند.

به گزارش مشرق، بیش از 30 روز است که داعش، منطقه «تازة» در جنوب شهر «کرکوک» را با خمپاره‌های کاتیوشا که طول هر خمپاره آن، 3 متر است و تاکنون نزدیک به 100 خمپاره به منطقه تازة که نزدیک به 30 هزار خانواده شیعه ترکمانی در آن زندگی می‌کنند، اصابت کرده است.

بر اساس این گزارش، داعش این شلیک‌ها را با هدف اعمال فشار بر بسیج مردمی ترکمانی و متوقف کردن مقاومت آنها در قبال تروریست‌ها، انجام می‌دهد به ویژه که قرار است به زودی عملیات آزادسازی بشیر و روستاهای دیگر در جنوب کرکوک، کلید بخورد.

تاکنون داعش بیش از 5 بار تلاش کرده است تا به خاکریزهای اطراف تازه که در کنترل بسیج مردمی ترکمانی است، حمله کند اما در هر نوبت، متحمل شکست سختی شده است و نتوانسته اراده مبارزان را در هم بشکند.

به گزارش یکی از رزمندگان ترکمانی در منطقه تازه، عصر دیروز داعش، به طور همزمان، 30 خمپاره به سوی این منطقه شلیک کرد که حاوی مواد شیمیایی (گاز خردل+ گاز کلر) بودند. این خمپاره‌ها به سوی مناطق مسکونی شلیک شد و بر اساس آمار ارائه شده از سوی مراکز بهداشتی، نزدیک به 330 شهروند عراقی با مشکل تنفسی مواجه شدند و علاوه بر تنگی نفس، برخی از آنها با التهابهای شدید پوستی و قرمزی در چشمها به مراکز بهداشتی انتقال یافتند. امروز نیز چندین پزشک به منطقه آمده‌اند تا میزان آلودگی به مواد سمی و شیمیایی مذکور مشخص شود.

از سوی دیگر پایگاه خبری «الراصد» نیز نوشت: نیروهای بسیج مردمی ترکمانی (الحشد الترکمانی) در استان کرکوک، امروز چهارشنبه از «حیدر العبادی» نخست‌وزیر عراق خواستند که اقدامی فوری برای آزادسازی روستای استراتژیک «بشیر» در جنوب کرکوک، انجام دهند و آن را از سیطره داعش خارج کنند.

بر اساس این گزارش، «ابورضا النجار» ناظر بر تیپ 16 بسیج ترکمانی در گفت‌وگویی رسانه‌ای اظهار داشت که عناصر داعش، عصر دیروز منطقه «تازة» در جنوب شهر «کرکوک» را با 44 موشک حاوی گاز کلر هدف قرار دادند که موجب زخمی شدن 44 نفر و اختلال تنفسی آنها شد که همگی به مراکز پزشکی این منطقه یا شهر کرکوک، انتقال یافتند.

نیروهای ترکمانی از حیدرالعبادی خواستند که برای آزادی روستای بشیر و نجات هزاران خانواده ترکمانی این منطقه، اقدامی فوری انجام دهد.

النجار در ادامه، ائتلاف آمریکایی ضد داعش را مسئول کشتار جمعی شهروندان ترکمانی در منطقه تازه دانست زیرا به تعهدات خود در قبال توافقنامه‌های امضایی با بغداد، پایبند نیست.

این در حالی است که از آغاز سال جاری میلادی تاکنون بیش از 500 موشک به سوی منطقه تازه و اطراف آن شلیک شده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • پسر ایرونی ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۹
    0 0
    خدا نابود کنه داعش رو اینها از دست ترکمانهای شیعه (کرکوک) چی میخواهند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس