اندیشکده 'امریکن انترپرایز' با اشاره به این که گروه تروریستی جبهه النصره در قیاس با تشکلیات تروریستی داعش خطر جدی تری علیه منافع آمریکایی بحساب می آید، تمرکز واشنگتن بر مبارزه با داعش را رویکردی کور و منحرف توصیف کرده است.

به گزارش مشرق، اندیشکده با نفوذ آمریکن انترپرایز در گزارش جامع درباره خطراتی که از سوی گروه های تروریستی که منافع آمریکایی را تهدید می کند، نوشته است که گروه تروریستی جبهه النصره که یکی از شاخه های انشعابی گروه القاعده است،تهدید جدی تری علیه آمریکا محسوب می شود.
این گزارش با انتقاد شدید از استراتژی تمرکز و منحصر به مبارزه با داعش از سوی مسئولان آمریکایی تصریح کرده است که آمریکا با چشم پوشی و بی توجهی به خطراتی که گروه جبهه النصره دربر دارد، هرگز قادر نخواهد بود منافع این کشور را در مقابل خطرات تروریستی محافظت کنند.
تنظیم کنندگان این گزارش همچنین یاد آور شده اند که حملات دو گروه تروریستی داعش و جبهه النصره ممکن است اقتصاد جهانی را به مخاطره بیاندازد و در نهایت به تلاش کشورهای غربی برای اعمال کنترل بیشتر در این جوامع و محدود کردن آزادی های فردی و اجتماعی منجر شود و در نهایت به آنچه که 'شیوه زندگی و ارزش های آمریکایی' خوانده شده، اسیب می رساند.
فرد کیگان یکی از تنظیم کنندگان این گزارش اعلام کرد که گرچه گروه جبهه النصره تا کنون اقدام به حملاتی علیه غرب نکرده اما برای آمریکا و منافع آمریکایی خطری حیاتی بحساب می آید.
وی اضافه کرده است که گروه النصره در سکوت مشغول آمیخته شدن با جمعیت سوریه و گروه های مخالف دولت در این کشور بوده و درانتظار بسر می برد تا پس سقوط و نابودی داعش حمله گسترده و جهانی خود را آغاز کند و به همین دلیل بطور بالقوه از گروه داعش خطرناک تر است.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس