کد خبر 541500
تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۳

رسانه ونزوئلایی «ال‌اونیورسال» گزارش داد که رئیس جمهور آرژانتین و رهبر کاتولیک‌های جهان در واتیکان دیدار کردند.

به گزارش مشرق به نقل از «ال‌اونیورسال»، «مائوریسیو ماکری» روز گذشته در سفر خود به واتیکان مورد استقبال «پاپ فرانسیسکو» رهبر کاتولیک‌های جهان قرار گرفت؛ دو طرف در این دیدار رسمی درباره مسائلی نظیر فقر و قاچاق مواد مخدر و دیگر موضوعات مهم به بحث و گفت‌و‌گو پرداختند.

دیدار 22 دقیقه‌ای پاپ و رئیس جمهور آرژانتین گامی بلند در روابط آرژانتین و واتیکان محسوب می‌شود.

«ماکری» پس از دیدار با «پاپ فرانسیسکو» در سخنانی دیدار خود با رهبر کاتولیک‌های جهان را دیدار دو آشنای قدیمی تعبیر کرد.

رئیس جمهور آرژانتین همچنین به نگرانی‌های مشترک خود با رهبر کاتولیک‌های جهان اشاره کرد؛ می‌توان از لزوم اتحاد آرژانتینی‌ها برای حل مشکلاتی نظیر فقر و قاچاق مواد مخدر در این کشور به عنوان نمونه‌ای از موضوعات نگران‌کننده برای دو طرف یاد کرد.

«ماکری» ضمن تاکید بر این‌که «پاپ فرانسیسکو» مهمترین آرژانتینی تاریخ این کشور محسوب می‌شود، اذعان داشت: امیدوارم که در زمینه بهبود فرهنگ کار و همچنین پیشرفت آموزش عمومی در آرژانتین از حمایت و پشتیبانی کلیسا بهره‌مند شویم.

گزارش‌های دریافتی حاکی از آن است که «پاپ فرانسیسکو» در مقابل درب کتابخانه شخصی خود که در طبقه سوم کاخ پاپ قرار گرفته است، از «ماکری» استقبال کرد در حالی که وی در گذشته در محل اقامت خصوصی خود از «کریستینا فرناندز» رئیس جمهور سابق آرژانتین استقبال می‌کرد و با وی رفتار صمیمانه‌تری داشت.

طبق گزارش‌های دریافتی دیدار «ماکری» و پاپ دیداری کاملا جدی و رسمی بوده است؛ در پایان این دیدار پاپ به تک تک اعضای هیئت آرژانتینی از جمله «جولیانا اوارد» همسر «ماکری» و «سوسانا مالکوررا» وزیر امور خارجه آرژانتین که رئیس جمهور این کشور را در سفر وی به ایتالیا همراهی کردند، خوشامد گفت.

در مراسم سنتی تبادل هدایا نیز «ماکری» یک پانچو از جنس پارچه ابریشمی، یک صلیب از جنس چوب مرغوب و  12 لوح فشرده حاوی سرودها و آهنگ‌های معروف آرژانتینی را به پاپ هدیه کرد.

«پاپ فرانسیسکو» نیز به عنوان هدیه دو کتاب از نوشته‌های خود و یک مدال صلح منقش به تصویر درخت زیتون را به رئیس جمهور آرژانتین هدیه کرد.

«ماکری» پس از دیدار با «پاپ فرانسیسکو» مورد استقبال «پیرره پارولین» وزیر کشور واتیکان نیز قرار گرفت.

علاوه بر این «ماکری» در کاخ دولت ایتالیا با با «ماتئو رنزی» نخست وزیر ایتالیا و در کاخ «کیریناله» مقر ریاست جمهوری ایتالیا با «سرخیو ماتارلا» رئیس جمهور تالیا دیدار کرد.

آرژانتینی‌های مقیم «رم» با راه‌اندازی تظاهرات از «ماکری» استقبال کردند

رئیس جمهور آرژانتین که در سفری به اروپا وارد ایتالیا شده و با جمعی از مقامات این کشور و «پاپ فرانسیسکو» دیدار کرد؛ روز گذشته در مقابل هتل محل اقامت خود در ایتالیا شاهد تظاهرات آرژانتینی‌هایی بود که خواستار آزادی «میلاگرو سالا» رهبر جنبش «توپاک آمارو» بودند.

این تظاهرات از سوی گروهی آرژانتینی مقیم ایتالیا و به منظور اعتراض به زندانی شدن «سالا» در مقابل هتل «روسی» واقع در شهر «رم» پایتخت ایتالیا صورت گرفت.

تظاهرات کنندگان با در دست داشتن پلاکارت‌هایی اعتراض خود به اخراج وسیع کارمندان در آرژانتین در دوران ریاست جمهوری «ماکری» و همچنین اقدامات اقتصادی وی اعلام کردند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس