مراجع تقلید در نخستین دقایق آغاز اخذ رأی انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری رأی خود را به صندوق انداختند و از حضور پرشور مردم در پای صندوق‌های رأی تقدیر کردند.

به گزارش مشرق، اخذ رأی انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی از ساعت 8 صبح امروز در قم همزمان با سراسر کشور آغاز شد که مراجع تقلید، علما و مسئولان همراه با مردم پای صندوق‌های رأی حاضر شدند.

دو صندوق سیار شماره 505 و 506 حوزه انتخابیه قم از نخستین دقایق آغاز انتخابات اخذ رأی از حضرات آیات نوری همدانی، سبحانی، مکارم شیرازی، علوی گرگانی، یزدی، هاشمی شاهرودی، موسوی اردبیلی و امینی را انجام دادند.

*مردم به افراد متعهد و انقلابی رأی دهند

آیت‌الله حسین نوری همدانی پس از اینکه رأی خود را به صندوق انداخت، اظهار کرد: بر همگان لازم است با رأی دادن در سرنوشت خود اثرگذار باشند و با وحدت، قدرت و اتحاد لازم در این انتخابات شرکت کنند.

وی افزود: این انتخابات و حضور گسترده مردم در آن سیلی محکمی به دهان دشمنان انقلاب به ویژه آمریکا و صهیونیست‌ها و طرفداران آن‌ها است.

این مرجع تقلید با تأکید بر حضور پرجوش و خروش مردم در پای صندوق‌های رأی خاطرنشان کرد: این حضور جواب مثبتی به آرمان‌های امام راحل و شهدا است.

وی ادامه داد: با شرکت گسترده در این انتخابات، عزت و اتحاد خود را ثابت خواهیم کرد.

آیت‌الله نوری همدانی تصریح کرد: همه مردان، زنان و اقشار مختلف مردم افرادی را برگزینند که متعهد و دارای سابقه انقلابی بوده و مشکلات را درک کرده باشند.

وی افزود: با وحدت و اتحاد در این دوره از انتخابات نیز حماسه‌ای بزرگ در تاریخ انقلاب به ثبت خواهد رسید.

*سه دعای آیت‌الله مکارم شیرازی هنگام انداختن رأی به صندوق

آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی نیز پس از اینکه رأی خود را به صندوق انداخت در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: خداوند را شاکر هستیم که این توفیق را ارزانی داشت در این انتخابات نیز شرکت کنم، زیرا این حضور نعمتی از نعمت‌های الهی است.

وی افزود: صبح امروز به حرم مطهر حضرت معصومه(س) مشرف شدم و سه دعا کردم؛ نخست اینکه از خداوند خواستم به کسانی که در این انتخابات شرکت می‌کنند از هر قشری هستند توفیق عنایت کند و همه مشکلات آن‌ها را حل کند.

این مرجع تقلید بیان کرد: دومین دعای من این بود که این انتخابات آبرومند برگزار تا موجب خوشحالی دوستان و ناامیدی دشمنان شود.

وی به سومین دعای خود اشاره کرد و گفت: از خداوند خواستم بعد از پایان آبرومندانه این انتخابات به مسئولان این توفیق را دهد که آستین‌ها را بالا زده و بهتر از گذشته برای حل مشکلات گام بردارند.

* ملت افراد صالح را برگزینند

آیت‌الله جعفر سبحانی پس از اینکه رأی خود را به صندوق انداخت در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: این انتخابات‌ مسیر سرنوشت مملکت را روشن می‌کند.

وی تصریح کرد: کسانی که علاقمند هستند مملکت در مسیر پیشرفت قرار گیرد و مشکلات برطرف شود، باید افراد صالح را انتخاب کنند تا در مسیر رفع مشکلات گام بردارند.

این مرجع تقلید اظهار کرد: بر همه دوستان و علاقمندان توصیه می‌شود که در انتخابات شرکت کنند و این انتخاب مبارک است و رأی، رأی ملت است و خداوند پشتیبان ملت خواهد بود.

* جهانیان از حضور و اقتدار ملت متحیر هستند

‌آیت‌الله سیدمحمود شاهرودی هم پس از اینکه رأی خود را به صندوق انداخت اظهار کرد: خداوند را شاکریم که مردم ما باز هم با همت عالی در این صحنه از انتخابات شرکت می‌کنند.

وی افزود: ملت عزیز و بزرگ ایران همواره در عرصه‌های مختلف انقلاب حضور داشته‌اند و انتخابات یکی از عرصه‌های آن است.

عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه به فرموده رهبری شرکت در انتخابات هم یک حق و هم یک تکلیف است، خاطرنشان کرد: به فرموده ایشان عزت نظام اسلامی، شکوه و اقتدار آن به واسطه حضور ملت در همه صحنه‌ها است.

وی ادامه داد: در طول 37 سال پس از پیروزی انقلاب این ملت بزرگ، مؤمن و انقلابی به دنیا ثابت کردند به آرمان‌های اسلام، امام امت و انقلاب خود پایبند بودند.

آیت‌الله هاشمی‌شاهرودی تصریح کرد: جهانیان از این حضور و اقتدار متحیر شده‌اند، چراکه این حضور نتیجه ایمان و اعتقادی است که مردم به اسلام، رهبر معظم انقلاب و مسئولان مخلص خود داشته‌اند.

وی افزود: حضور گسترده نظام اسلامی را همواره احیا و به جهانیان معرفی می‌کند و هر روز ابعاد عمیق و گسترده آن بیش از گذشته متجلی می‌شود.

این استاد حوزه با اشاره به مشکلات و تلاطم‌های فراوانی که منطقه و سراسر دنیا را درگیر خود کرده‌ است عنوان کرد: در این بین نظام اسلامی توانسته است، به بسیاری از اهداف خود از جمله عدالت، امنیت، و وحدت امت اسلامی دست یابد که این امر نیز نتیجه حضور همیشگی مردم بوده است.

وی اظهار کرد: این مهم در حالی به دست آمده است که شاهد دشمنی‌ها و کارشکنی‌های مداوم آمریکا، صهیونیست‌ها و مزدوران آن‌ها بوده‌ایم.

آیت‌الله هاشمی شاهرودی ادامه داد: با این حال نظام اسلامی بر همه مشکلات فائق آمده و این همه مرهون حضور مردم با ایمان، ایران بوده است که در عشق و اعتقاد به مبانی نظام اسلامی ثابت قدم هستند.

وی یادآور شد: حضور گسترده مردم در انتخابات و دیگر صحنه‌ها مانند راهپیمایی 22 بهمن عزت آفرین و موجب اقتدار نظام بوده است؛ امیدواریم خداوند از همه قبول فرماید و سایه رهبر معظم انقلاب را مستدام بدارد.

*حضور ملت موجب آبروی نظام است

آیت‌الله سید محمد علوی‌گرگانی پس از اینکه رأی خود را به صندوق انداخت گفت: نهایت تشکر و قدردانی را از ملت شریف ایران برای حضور در همه صحنه‌های انقلاب از جمله انتخابات دارم.

وی افزود: ملت هوشیار ایران همواره در همه صحنه‌ها حاضر بوده‌اند و گوش شنوایی برای شنیدن توصیه‌ها و رهنمودهای رهبری و بزرگان داشته‌اند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه همه مسئولان نظام اسلامی باید قدردان ملت ایران باشند، خاطرنشان کرد: همین ملت و حضور آن‌ها موجب آبروی اسلام، مسلمین، نظام اسلامی و عزت و اقتدار کشور بوده است.

وی ادامه داد: مردم ایران نشان دادند که در همه شرایط و سختی‌ها مطیع رهبری و بزرگان بوده‌اند و در اطاعت و دفاع از کیان اسلام و نظام کوتاهی نکرده‌اند.

* عدم شرکت در انتخابات اشتباه است

آیت‌الله سیدعبدالکریم موسوی اردبیلی نیز پس از شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری، عدم شرکت در انتخابات را اشتباه دانست و تصریح کرد: همه مردم باید در انتخابات شرکت کنند.

وی با بیان اینکه حضور در انتخابات‌های قبلی معمولاً نتایج خوبی داشته است، اظهار کرد: انشاالله نتیجه این انتخابات نیز به نفع اسلام، مسلمانان و کشور و مقبول باشد.

* آحاد ملت با شرکت در انتخابات به وظیفه خود عمل کنند‌

آیت‌الله محمد گرامی پس از اینکه رأی خود را به صندوق انداخت اظهار کرد: انسان زندگی اجتماعی دارد و لازمه این زندگی دخالت هر انسانی در امور اجتماعی است.

وی بیان کرد: یکی از مهم‌ترین مسائل اجتماعی مسائل مربوط به مدیریت جامعه به ویژه در موضوع قانون‌گذاری و رهبری است و بهترین راه برای مشارکت در این امور شرکت در انتخابات است.

این استاد حوزه افزود: آرای مردم که در این امور تعیین کننده است، امانتی در دست مدیران است و هرگونه سهل انگاری در آن خیانت محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: همه ملت ایران در اقصی نقاط کشور باید در این انتخابات شرکت کنند و وظیفه خطیر خود را در این عرصه انجام دهند و بدانند که هرگونه سهل انگاری در آن خساراتی برای کشور به همراه خواهد داشت.

*نمایندگان ملت دغدغه نظام و زندگی مردم را داشته باشند

آیت‌الله محمد یزدی پس از شرکت در انتخابات در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: امروز روزی تاریخی و ماندگار برای کشور ما به شمار می‌رود چرا که مردم ما برای حمایت از نظام جمهوری اسلامی پای صندوق‌های رأی آمده‌اند و برای همگان روشن‌ است که حضور در انتخابات به معنای صحه گذاشتن بر نظام حاکم کشور است، نظامی که اسلامی و الهی است و ولایت فقیه در آن حاکم است.

وی افزود: امروز از ایام‌الله به حساب می‌آید و این روز به کمک دین خدا خواهد آمد. همراهی انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی یکی از خدمات و کارهای مفیدی بود که در دوره گذشته انجام شد و مجلس خبرگان را یک سال بیشتر ادامه دادیم تا بتوانیم دو انتخابات را همزمان برگزار کنیم و کمتر کشوری در دنیا است که به طور متوسط در هر سال یک انتخابات دارد.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان کرد: مردم ما آگاه هستند که مجلس خبرگان در طول قدرت رهبر قرار دارد و مقدس‌ترین نهادی است که در جمهوری اسلامی ایران فعالیت می‌کند.

وی ادامه داد: افرادی که در انتخابات مجلس خبرگان رهبری شرکت می‌کنند بدانند که به دین خدا کمک می‌کنند و مردم باید به کسانی رأی دهند که به وظایف خبرگان آشنایی داشته باشند چرا که این مجلس دو وظیفه خطیر یعنی تعیین رهبری و نظارت بر فعالیت رهبری را بر عهده دارد.

آیت‌الله یزدی افزود: مجلس خبرگان برای زندگی روزمره مردم نیست بلکه برای فرهنگ اصیل حاکم برای کشور است؛ کسانی را باید برای این مجلس انتخاب کرد که با اسلام و مبانی آن آشنا باشند تا شخصی را که در رأس قوای کشور قرار می‌گیرد بتواند قابلیت و کارایی لازم را داشته باشد.

وی اظهار کرد: باید به این نکته توجه کرد که در انتخاب خبرگان کسانی باید وارد شوند که توانایی، صلاحیت و اهلیت انتخاب رهبر را داشته باشند.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت مجلس شورای اسلامی در نظام اسلامی اشاره کرد و افزود: نمایندگانی باید به مجلس شورای اسلامی راه پیدا کنند که دغدغه زندگی مردم و نظام را داشته باشند و تنها به فکر منافع شخصی و حوزه انتخابیه خود نباشند.

وی اضافه کرد: نماینده هر حوزه باید بداند که طبق قانون اساسی نماینده کل کشور است و باید نگاهی کشوری داشته باشد و کسانی که در حوزه‌های انتخابیه خود وعده‌های نامناسب شخصی و یا گروهی به افراد می‌دهند اشتباهی حقوقی و قانونی را مرتکب می‌شوند. بر اساس قانون اساسی نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید در مسائل داخلی و خارجی کشور ورود کرده و به دغدغه مردم در این موارد توجه کنند.

آیت‌الله یزدی تاکید کرد: وقتی مجلس در رأس حاکمیت کشور قرار دارد باید در تصویب قوانین داخلی و قوانین خارجی منافع عامه مردم را در نظر بگیرند و این سفارش امام و مقام معظم رهبری است که باید به مستضعفین توجه کرد.

* ملت با حضور در انتخابات قدرت و وحدت خود را به دنیا نشان می‌دهند

آیت‌الله ابراهیم امینی نیز پس از شرکت در انتخابات در گفت‌و‌گو با خبرنگاران با اشاره به اینکه مردم ایران حضوری گسترده در پای صندوق‌های رأی دارند، گفت: مردم حضوری گسترده در انتخابات خواهند داشت و به بهترین افراد رأی می‌دهند.

وی گفت: ملت با حضور در انتخابات به دنیا ثابت می‌کنند که با گذشت 37 سال از پیروزی انقلاب اسلامی همچنان به این نظام و انقلاب وفادار هستند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه ملت با حضور در انتخابات قدرت و وحدت خود را به دنیا نشان می‌دهند، اظهار کرد:‌ از نمایندگان مجلس می‌خواهیم که به فکر حل مشکلات مردم باشند.

آیت‌الله امینی با اشاره به مشکلات اقتصادی، بیکاری و... اظهار کرد: امیدوارم که نمایندگان در مسیر حل این مشکلات برنامه‌ریزی لازم را داشته باشند و مردم نیز قدردان تلاش‌ها و زحمات مسئولان هستند.

وی انتخاب نمایندگان اصلح برای خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی را مورد تاکید قرار داد و گفت: مردم باید با دقت نظر به افراد اصلح رأی داده و از ارائه رأی سفید پرهیز کنند.

*نمایندگان امانت ملت را حفظ کنند

 آیت‌الله عبدالله جوادی آملی پس از انداختن رأی خود به صندوق در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: پیام ما تشکر از استقلال طلبی، آزادی‌خواهی و جمهوری اسلامی طلبی مردم است.

وی با بیان اینکه ملت پیرو امام، رهبری و تابع قرآن و عترت هستند تصریح کرد: ملت با این انتخابات دست رد بر بیگانگان شرقی و غربی می‌زند.

این مرجع تقلید گفت: امیدواریم این انتخابات برای همگان مبارک باشد؛ نمایندگان باید امانت را حفظ کرده و نظام را به اهداف اصلی خود برساند تا دشمن بیگانه در دستیابی به اهداف خود ناامید شود کشور با همدلی و همزبانی به نتایج مطلوب برسد.

* جلب رضایت امام عصر(عج) در همه عرصه‌ها مدنظر باشد

آیت‌الله لطف‌الله صافی گلپایگانی هم پس از انداختن رأی خود به صندوق اظهار کرد: از خداوند متعال می‌خواهیم که مملکت و ملت شریف را در پناه عنایات امام عصر(عج) از خطرات و نقشه‌های دشمنان مصون بدارد.

وی بیان کرد: امیدواریم که در پناه توفیقات الهی بتوانیم رضایت خاطر حضرت ولیعصر(عج) را در امور کسب کنیم.

این مرجع تقلید اظهار کرد: مقصد اصلی ما کسب رضایت حضرت ولیعصر (عج) است و امیدواریم که بتوانیم این مهم را محقق کنیم و حضرت از ما راضی خشنود باشند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس