در حالی که به دلیل تحریم های روسیه و انفجارهای استانبول سفر گردشگران خارجی به ترکیه به شدت کاهش یافته است این کشور تلاش گسترده ای را برای جذب گردشگران بیشتر از ایران و پر کردن خلا گردشگران روسی و آلمانی را آغاز کرده است.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه خبری حریت دیلی نیوز، اتحادیه هتل های توریستی و سرمایه گذاران ترکیه امروز با انتشار بیانیه ای اعلام کرد، نمایندگان بخش گردشگری ترکیه یک برنامه ترویجی گسترده را برای جذب بیشتر گردشگران ایرانی به این کشور طراحی کرده اند.

بر اساس این بیانیه، بخش گردشگری ترکیه در ماه های اخیر و به دنبال کاهش شدید تعداد گردشگران روسی و افزایش نگرانی های امنیتی به دلیل حمله تروریستی در استانبول که منجر به مرگ 10 آلمانی شد، شاهد افت قابل توجهی بوده است.

بازیگران صنعت گردشگری ترکیه اکنون در تلاش اند تا منابع جذب گردشگر خود را برای کاهش زیان ها در این بخش تنوع ببخشند و در این میان ایران کشوری کلیدی است که می توان روی آن تمرکز کرد.

در مرحله اول، اتحادیه هتل های توریستی و سرمایه گذاران ترکیه، این هفته میزبان 50 آژانس مسافرتی و متصدیان تورهای گردشگری از 7 شهر مختلف ایران از جمله تهران، اصفهان و تبریز خواهد بود. در این برنامه، تعدادی از مناطق دیدنی گردشگری استانبول به میهمانان ایرانی معرفی خواهد شد.

بر اساس این بیانیه، انتظار می رود تاثیر این سازماندهی که با همکاری اتحادیه هتل های توریستی و سرمایه گذاران ترکیه و ایرلاین های ترکیه صورت گرفته، در ماه مارس، یعنی هنگام تعطیلات نوروزی ایران احساس شود.

این اتحادیه همچنین با همکاری وزارت فرهنگ و گردشگری ترکیه در نمایشگاه گردشگری تی آی تی ای که هفته آینده در تهران برگزار خواهد شد، شرکت خواهد کرد.

تیمور باییندیر، رئیس اتحادیه هتل های توریستی و سرمایه گذاران ترکیه با اشاره به اینکه ترکیه می تواند با تمرکز بر بازار ایران و اروپا بر زیان ناشی از حذف گردشگران روسی غلبه کند گفت: «یکی از بزرگترین منابع ورود گردشگران خارجی به ترکیه ایران است... با لغو تحریم های ایران، ما شاهد عادی شدن روابط در بسیاری از بخش ها از جمله بخش گردشگری خواهیم بود. ما انتظار داریم نتایج مثبت (لغو تحریم ها) را در این بخش ببینیم.»

ترکیه در سال 2010، میزبان حدود 1.9 میلیون گردشگر ایرانی بود، اما این رقم در سال 2012 به 1.1 میلیون نفر کاهش یافت. در سال های 2013 و 2014 نیز به ترتیب 1.2 میلیون نفر و 1.6 میلیون ایرانی از ترکیه دیدن کردند.

بر اساس این گزارش در 11 ماهه سال 2015 سفر گردشگران ایرانی به ترکیه با رشد 6.3 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده و به 1.6 میلیون نفر رسیده است.


منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 22
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • محمد ۱۷:۱۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۵
    1 0
    خاک بر سر ایرانی ای که به اقتصاد دشمنان کمک کند.
  • رضا ۱۷:۱۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۵
    1 0
    ترکیه امنیت ندارد کی از جانش سیر شده که بره.ترکیه با مردمش جنگ می کنه. حامی تروریستاست
  • ۱۷:۳۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۵
    1 0
    و مردم ماهم که همیشه در صحنه اند
  • ۱۷:۳۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۵
    1 0
    ترکیه خطرناکترین کشوره فعلا
  • ۱۷:۵۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۵
    1 0
    لطفا پول را به این ترکیه نامرد داعشی سعودی که هر از گاهی هم به ما بی ادبی توهین میکنه ندید
  • ۱۸:۰۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۵
    1 0
    باید روسیه را جایگزین ترکیه بیشرف عثمانی در گردشگری کرد
  • محمود ۱۸:۰۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۵
    0 1
    جای خوبیه واااااااقعا دیدنیه
  • ۱۸:۱۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۵
    0 0
    به نظرم قاطی کردن سیاست تو هر زمینه ای اشتباهه توی ورزش توی گردشگری توی علم توی تاریخ و....
  • هادی ۱۸:۲۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۵
    0 0
    واقعا خاااک تو سرت
  • ۱۸:۴۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۵
    1 0
    ارز مملکت را دو دستی به ترکها و عربها می دهند و آنها هم برای ما شاخ می شوند
  • ناشناس ۱۹:۱۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۵
    1 0
    ما ايرانيان چرا تركيه مي رويم؟! برويد چين، كشوري ارزان كه مي توانيد يك عالمه خريد ارزان قيمت و خوب كنيد، غذاي ارزان ، اقامت ارزان و هزاران آثار گردشگري و تاريخي زيبا از ديوار چين گرفته تا طبيعت ناياب، حداقل چين دوست و شريك ماست، يار تحريم هاي ماست، نه اين عثماني ... كه به خون ايرانيان تشنه اند.
  • ژولی ۱۹:۳۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۵
    1 0
    ارمنستان هم کشور دوستی هست و هم زیبا و هم ارزانتر. گزینه بهتریه نسبت به ترکیه و اردوغان بوقلمون صفت.
  • محمد ۲۰:۱۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۵
    0 0
    یک سوال داشتم آقا....کسی نمیدونه چرا ما باید همیشه با دشمنان روسیه دشمن باشیم و با دوستای اون دوست باشیم؟؟؟
  • ali ۲۰:۳۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۵
    0 0
    اگه یک جای مذهبی بود و مذهبی ها می رفتند فقط خدا میدونه این به اصطلاح روشنفکران منورالعقول عاشق آمریکا چه بساطی پیاده می کردن اما حالا که برای خوش گذرونی خودشونه هیچ اشکالی نداره -نه کمپ نحریمی نه داد وبیدادی در شبکه های اجتماعی نه جوک و پیامکی هیچ هیچ هیچ فقط سکوت مرگ
  • ۲۰:۴۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۵
    0 1
    ترکیه دشمن ما نیست و امنیت آن کشور خوب است تروریست در همه جای جهان است و در ترکیه بیشتر. تو برو روسیه که دشمن تو نیست و تاریخ را از پریروز فراموش کرده ای.
  • ۲۱:۵۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۵
    0 1
    آن کسی که به ترکیه می رود برای تفریح قطعا ایرانی نیست.
  • ۲۳:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۵
    0 0
    واقعا آیا ترکیه چی داره هرچی بخوای جاهای دیگه هم گیر میاد من میگم پوتین به رهبری گفت ما از پشت خنجر نمیزنیم اینجا باید ما هم جوابشون رو بدیم و ما هم از پشت خنجر نزنیم
  • ۰۱:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۶
    0 0
    از ملت محترم ایران زمین خواهش میکنم پول خود را به جیب اردوغان و داوداغلو های ضد شیعه نریزید .آنها شهادت شیخ نمر را محکوم نکردن وبلعکس ایران را محکوم کردن و دریغ از یک تبریک به ملت و دولت ما به خاطر برجام.
  • ارتین ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۶
    1 0
    عزیزان خوبه موقعیت شناس باشیم.ترکیه امروز صهیونیست ها هم بدتره، بنظرم کسی که امروز بره ترکیه وباعث رونق اقتصاد ترکیه بشه، بخدا در قتل کودکان سوری وعراقی شریک جنایات اردوغان صهیونیست وداوود اوغلو جنایتکار هست..دولت اخوانی اردوغان شریک جنایات ال سقوط وقطر بر علیه امت اسلام هستند.
  • ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۶
    0 0
    در مقام مقايسه چه به لحاظ تمدن و فرهنگ و چه به لحاظ قابليت تعامل، سگ تركيه به وهابی ها شرف داره
  • محمد ۱۷:۱۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۶
    0 1
    ناشناس عزیز 20:48 امنیت همسایه مهم است و ما هم امنیت ترکیه رو ترجیح میدیم. ولی خودت که شاهد ماجرا هستی خود این جماعت سعی در ناامن کردن منطقه دارند البته آن هم از روی جهل و نادانی. انگار که شما با تاریخ غریبه تری شوروی از نظر این حقیر سقوط کرده و دموکراسی مسیحی در روسیه حاکم است پس می توان بر اساس منافع مشترک با آنها تعامل داشت. دوست من در هر وضعیتی من یک تار موی هموطنانم رو با هر کشوری که باشد عوض نمی کنم چه مخالف چه موافق چون همگی یک هدف داریم و آن هم رشد و بالندگی اسلام واقعی در قلب ایران همیشه عزیز است. در کل غرب حتی در صورت اتحاد یک متحد کوتاه مدت و خائن است ولی ملل شرقی با احترام به استقلال و فرهنگ ما می توانند متحد طولانی مدت برای ما باشند. در کل اگر نباشند هم نیست ما باید از درون ساخته بشیم. نفت ، گاز ، معدن ، نیروی کار فراوان و ... در مملکت ما وجود دارد پس تنها جیز باقی مانده اراده ملی است.
  • محسن ۰۰:۳۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۳
    1 0
    ایران سرای من است .ماهم بایدمثل روسیه کشورترکیه راتحریم کنیم تاکمک به تروریستها ی داعشی نشودوپولمان راهم درکشورخودمان خرج کنیم .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس