اندیشکده معتبر آمریکایی در مطلبی به عقب نشینی ریاض در خریدهای تسلیحاتی سنگین از روسیه به دلیل فقدان دانش کافی نظامیانش از یک سو و نیز مخالفت واشنگتن از سوی دیگر اشاره کرد.

به گزارش مشرق، اندیشکده آمریکایی «استرتفور» به عقب نشینی سعودی‌ها از خریدهای تسلیحاتی از روسیه منجمله موشک‌های بالستیک «اسکندر» که قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای را دارند، اشاره کرد.

هئیتی از عربستان سعودی پیشتر (سال 2015) به سنت پترزبورگ روسیه رفت و علاقه ریاض را در خرید این موشک‌های راهبری به روسیه انتقال داد. اما عربستان متوجه شده است حال که کلاهک‌های هسته‌ای ندارد بهتر است از خرید این سامانه‌های موشکی صرف نظر کند.

بر اساس این گزارش، ریاض همچنین قصد دارد سامانه‌ بسیار پیشرفته موشکی «اس 400» روسیه را خریداری کند، موردی که  آمریکا به عنوان متحد کلیدی ریاض، هرگز اجازه وقوع آن‌را نمی‌دهد.

استرتفور در خاتمه با اشاره ضمنی به دانش فنی پایین نظامیان سعودی نوشت: استفاده از جنگ افزارهای نظامی ساخت کشورهای مختلف کار غلبه بر مشکلات ایجاد  شده لجستیکی و فن‌آوری را برای نیروهای عربستان سعودی دشوار خواهد کرد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • ۲۲:۵۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۳۰
    0 0
    روسا برن اس۳۰۰ ما رو بدن بقیه پیشکش! بدترین کشور برای خرید نظامی همین روسیست...بدقول و بی تعهد
  • ۰۰:۲۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۱
    0 0
    یعنی جدی جدی پوتین(اسطوره ی مشرقیون) میخواست به این حامی تروریستهای سوریه اس۴۰۰بده؟؟؟!!!
  • شهرام ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۱
    0 0
    با سلام به نظر من هدف از مخالفت امریکا با خرید سلاح روسی توسط عربستان چیزی فراتز از متنی است که خواندیم . این علت می تواند چندتا باشد اول اینکه امریکا به خوبی می داند که عربستان مشتری بسیار نون و ابداریست و می خواهد در هر نظر عربستان را وابسته ی باالقوه خود کند. دوم اینکه با خرید سلاح های روسی توسط عربستان دیگر کشورهای متحد امریکا مخصوصا کشورهای عربی همپیمان سعودی ها ترغیب می شوند که انها هم سلاح های روسی را وارد مجموعه سلاح های خریداری شده ی خود کند و اگر مورد علاقه واقع شود قراردادهای هنگفت و زیاد دیگری را با روسیه می بندند و این یعنی از دست رفتن بخش زیاد بازار امریکا در این کشورها سوم اینکه شاید امریکا با این کار نمیخواهد درامد هنگفتی نسیب روسیه شود چون فروش سلاحهای روسی درامد هنگفتی را وارد خزانه روسها میکند. و بالاخره اینکه هدف سعودی ها چیزی جز رقابت با ایران و اقدام علیه ایران نیست سعودی ها میخواهند در رقابت با ایران چیزی کم نیارند مثلا تا شنیدند ایران اس 300 خریده فورا اس 400 را میخواهند بخرند ان هم 12 گردان!!!!!!!!!!! 12 گردان برای کشور چین هم زیادیه.ضمننا سعودی ها تا شنیدند ایران و روسیه به سمت روابط استراتژیک می روند فورا خودشونو انداختتند وسط تا بازار تسلیحاتی روسیه را تصاحب کنند تا مانع نزدیکی ایران و روسیه شوند کلا کارهای سعودی ها بیشتر جنبه ی احمقانه دارد. با تشکر.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس