کد خبر 506831
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۹

نگهبانی رزمی سامانه های موشکی دفاع هوایی اس 400 موسوم به تریومف (پیروزی) برای حفاظت از حریم هوایی در شمال غربی روسیه آغاز شد.

به گزارش گروه بین‌الملل مشرق، سرهنگ ایگور میگونوف، رئیس دفتر مطبوعاتی منطقه نظامی غرب روسیه ضمن اعلام این مطلب گفت: «قرار است در چارچوب نگهبانی رزمی آزمایشی سامانه‌های اس 400، پیوستن آنها به سیستم فعلی دفاع هوایی ـ فضایی منطقه نظامی غرب در راستای شمال غربی امتحان شده و تعدادی از تمرینات ویژه انجام شود».

سامانه «اس-400 تریومف» روسیه که با نام «اس‌آ-21 گراولر» در سازمان ناتو شناخته می‌شود، آخرین فناوری از گروه سامانه‌های پدافند موشکی این کشور محسوب می‌شود و یکی از دستاوردهای مهم دفاعی حال حاضر در جهان است.

آماده‌باش موشک‌های اس-400 در مرزهای روسیه +عکس

این جنگ‌افزار که برای انهدام اهداف هوایی در همه ابعاد آن در ارتفاع میانی و بُرد بلند طراحی شده،‌ قادر به تشخیص همزمان 100 هدف و درگیری همزمان با 12 هدف با استفاده از سه نوع موشک میان‌برد، دوربرد و فرا دوربرد است.

به گفته کارشناسان، هیچ پرنده‌ای اعم از جنگنده‌ها یا موشک‌های کروز و بالستیک در حداکثر ارتفاع 400 کیلومتری از سطح زمین نمی‌توانند از کمین موشک‌های نابودگر و سامانه راداری قدرتمندِ 600 کیلومتری اس-400 در امان بمانند.


آماده‌باش سامانه اس-400 در مرزهای روسیه +عکس

سامانه دفاع موشکی متحرک زمین به هوا اس 400 «تریومف» برای نابودی انواع اهداف هوایی دشمن همچون هواپیماهای پارازیت‌انداز، هواپیماهای رادار‌محور و کنترل هوایی، هواپیماهای شناسایی و جاسوسی، هواپیماهای استراتژیکی و جنگنده‌های شکاری، موشک‌های بالستیک تاکتیکی و تاکتیکی-عملیاتی، موشک‌های بالستیک میان برد، اهداف هوایی مافوق صوت و دیگر اهداف هوایی پیشرفته ساخته شده است. در داده‌نمایی (اینفوگرافیک) زیر مشخصات و اطلاعات فنی اس-400 و دیگر جزئیات عملیاتی آن ذکر شده است:

آماده‌باش سامانه اس-400 در مرزهای روسیه +عکس

منبع: اسپوتنیک

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 16
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • ۲۰:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۹
    0 0
    سلام خیلی از اطلاعات درج شده در اینفوگرافی غلط است مثلا اس 400 ،160 موشک را به 80 هدف شلیک میکند و بیشترین برد نابودی 250 ذکر شده که 400 است بدون در نظر گرفتن 40 کیلومتری که موشکها از رادار میتونن فاصله داشته باشن که میشه 440 و ارتفاع درگیری با اهداف بالستیک 200 کیلومتر است نه 27 و هواپیما اف111 در حال حاضر گونه جنگیش فقط در استرالیا عملیاتی هست و در امریکا هر دو مدل بازنشست شده.اف 16 الان جز لاکهید مارتین هست و اف 15 هم بویینگ و بمب افکن ب 52 زیر صوت است نه مافوق صوت
  • عرفان ۰۰:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۰
    0 0
    در بحث توانایی روسیه اغراق و بزرگ نمایی زیاد دیده شده. هر چند متحد برخی مواقع ایران یا سوریه و عراق بوده و بهتر از ناتو برای ما, به خاطر منافعش. ولی باز هم جای شکر داره که از نظر پالیسی(؟) شبیه ایران نسبت به غرب. اگر بخواهیم واقع بین باشیم روسیه در مقابل ناتو در بحث اقتصادی و نظامی زیاد حرفی برای گفتن نخواهد داشت. (اگر ۱۰ تا کفتار کنار هم قرار بگیرند حتی شیر هم باید فرار کنه از چنگشون) این در وضوح در بحث اکراین اشغال لیبی و ساقط شدن جنگنده توسط ترکیه و یا سپر موشکی و تحمیل تحریم ها به خود روسیه و متحدانش مثل ایران و یا کره شمالی دیدیم. الان ناتو داره همه نقاط دنیا موشک بالستیک و یا سپر موشکی میگذاره و روسیه افتخار باید بکنه که در خاک خودش سپر هوایی گذاشته! نظر بنده شاید درست نباشه ولی اگر روسها با ما همکاری کنند و آسمان ما رو هم با سیستم های بروز خودشون محافظت کنند تا ما توانایی چنین سلاح هایی رو پیدا کنیم بد نباشه. الان اگر هواپیمای رادار گریزی از آسمان ایران عبور کنه و یا تاکنون عبور کرده آیا ما توان مقابله داریم؟
  • مهدی مرادیفر ۰۳:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۰
    0 0
    ایا شود روزی کشور عزیزمان از لحاظ پدافند هوایی حرف اول را بزند وخود تولید کننده ان باشیم
  • ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۰
    0 0
    آره عزیزم .چرا که نه.امیدتو از دست نده
  • منوچهر ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۰
    0 0
    دیگه خیلی گندش کردن اس 400 و کشوری که گرونترین پر خرج نرین ارتش دنیاست نتونه اس 400 و بزن زمین بی زحمت به طرح دارپا ریتیون در آپارت سر بزنید نحوه ی سرکوب این سامانه راه
  • ۱۷:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۰
    0 0
    دروغگو من رفتم توی آپارات و چند سایت دیگر اصلا همچین چیزی که تو میگی ندیدم
  • زدمت ۱۷:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۰
    0 0
    برای اطلاع سایرین که اینها را می خوانند می نویسم از وقتی صحبت اس 300 و فروش به ایران در 7 سال گذاشته شروع شد دیدید چقدر غربیها حساسیت نشان دادند ؟ العاقل و اشاره
  • منوچهر ۱۹:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۰
    0 0
    نظرت خوب سامانه موشکی قوی میشه که بتونه جلوی موشک مافوق صوت یا هواپیمایی مافوق صوت وایسته
  • نظامی ۲۲:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۰
    0 0
    خواهشا دیگه مشرق جان از چیزی که اطلاع نداری چرت و پرت و گلواژه ننویس..دوستان تو صفحه یشمی رنگ زیر عکس اولین ماشین نگاه کنین.سرعتو نوشته 4800 کیلومتر بر ثانیه!!!!!نزدیک دوبرابر سرعت نور میشه...خودتون قضاوت کنین.
  • نظامی ۰۰:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۱
    0 0
    خواهشا دیگه مشرق جان از چیزی که اطلاع نداری ننویس..دوستان تو صفحه یشمی رنگ زیر عکس اولین ماشین نگاه کنین.سرعتو نوشته 4800 کیلومتر بر ثانیه!!!!!نزدیک دوبرابر سرعت نور میشه...خودتون قضاوت کنین.
  • ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۱
    0 0
    سرعت نور۳۰۰٬۰۰۰ کیلومتر بر ثانیه هستش! چه جوری دوبرابره؟
  • ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۱
    0 0
    f15 رو همون مک دانل داگلاس تولید کرده این که الان جز بویینگه که نشون نمیده f15 متعلق به بویینگ باشه f 16 هم همینطور هرچد بعد از ادغام جنرال دینامیکس با لاکهید مارتین تحت عنوان لاکهیدمارتین تولید میشه در ضمن منظور اینه که این سامانه توانایی منهدم کردن f111 آمریکارو داره ولی این که باز نشسته شده حق با شماست در مورد b52 هم شما درست می فرمایید
  • منوچهر ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۱
    0 0
    برو سرچ کنید بزنید دارپا و موشک مهلک و فریبدهنده رادار
  • منوچهر ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۱
    0 0
    میخواین لینک بدم برین ببینید اونوقت همه ضایع میشن
  • ۲۱:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۱
    0 0
    دوست عزیز لطفا با مطالعه کامل صحبت کنید کلیه امار شما غلط میباشد با یک سرچ کوچک به این مورد پی میبرید 160 موشک میدونید چند گردان و چند اتش بار میشه و چه حجم از رادار را برای اخطار هدف و شلیک نیاز منده ...
  • ۲۲:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۸
    0 0
    اولا 4800 متر بر ثانیه درسته. ثانیا اگه کیلومتر هم بود باز بیش از 50 بار از سرعت نور کمتر بود چون سرعت نور 300 هزار کیلومتر بر ثانیه است...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس