فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) سپاه: ما از رئیس‌جمهور، دولت و وزرا درخواست داریم تا قرارگاه را در 9 ابرپروژه دیگر همراهی کنند تا کمتر از دو سال به نتیجه برسد و 40 میلیارد دلار عاید کشور شود.

سردارعبداللهی: هر قولی که به زنگنه داده‌ایم انجام شد/ در کمتر از دو سال میتوانیم 40 میلیارد دلار عاید کشور کنیم
گروه اقتصادی مشرق-  در مراسمی که صبح امروز (21 دی ماه) با حضور حجت‌الاسلام حسن روحانی، وزیر نفت، سردار عبادالله عبداللهی فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) سپاه و جمعی از فرماندهان و نیز مسئولین و مدیران حوزه نفت و گاز در عسلویه برگزار شد، پالایشگاه فازهای 15 و 16 پارس جنوبی به طور رسمی افتتاح شد.

بنابراین گزارش پالایشگاه فازهای 15 و 16 پارس جنوبی به عنوان ایرانی ترین پالایشگاه، از پیشرفته‌ترین پالایشگاه های کشور به شمار می‌رود که تمامی مراحل از مطالعه تا راه اندازی و تولید آن با بهره گیری از توان و ظرفیت داخلی و به دست توانمند متخصصان ایرانی در مجموعه قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء سپاه اجرا شده است.

با افتتاح پالایشگاه 15 و 16 پارس جنوبی تولید روزانه بیش از 50 میلیون متر مکعب گاز شیرین، 77 هزار بشکه میعانات گازی، 400 تن گوگرد، 2700 تن اتان، 2900 تن پروپان و بوتان محقق می‌شود.

افتتاح رسمی پالایشگاه فازهای 15 و 16 پارس جنوبی در حالی صورت می گیرد که تمامی واحدهای این پالایشگاه در بهره برداری کامل قرار دارد.

گفتنی است قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) سپاه با استفاده از تجهیزات مدرن و پیشرفته و بهره‌مندی از نیروی انسانی متعهد و متخصص توانسته است در شرایط تحریم جایگزین مناسبی برای شرکت های خارجی در عرصه نفت، گاز و پتروشیمی و اجرای موفق فازهای 15 و 16 پارس جنوبی در بستر تحریم ظالمانه غرب علیه ملت ایران آن هم بدون هیچ گونه وابستگی به مهندسان خارجی و با تکیه بر توان داخلی از مصادیق توانمندی و حضور موفق قرارگاه در این عرصه هست.

افتتاح فاز 15 و 16 نماد همکاری دولت و سپاه است

سردارعبداللهی: هر قولی که به زنگنه داده‌ایم انجام شد/ در کمتر از دو سال میتوانیم 40 میلیارد دلار عاید کشور کنیمرئیس جمهور در آیین افتتاح پالایشگاه فازهای 15 و 16 پارس جنوبی گفت: خرسندم در این ماه عزیز و با توجهات مولای ما و با تلاش مسئولان و مردم، طبق وعده‌ای که مسئولان دادند امسال هم شاهد افتتاح دو فاز 15 و 16 هستیم؛ همانطور که سال گذشته فاز 12 که تقریبا معادل سه فاز است افتتاح شد و ان‌شاالله سال آینده هم ملت ایران شاهد افتتاح چند فاز دیگر از جمله فاز 17 و 18 خواهند بود.

وی اضافه کرد: افتتاح فاز 15 و 16 نماد همکاری و هماهنگی بین دستگاه‌های مختلف اجرایی و عملیاتی کشور است، اینکه کار این دو فاز بزرگ را قرارگاه خاتم‌الانبیا (ص) به عهده گرفت، علاوه بر کار ارزشمند این قرارگاه، به معنای هماهنگی و همکاری بین دولت و نهادهای این کشور از جمله سپاه پاسداران است.

رئیس جمهور افزود: افتتاح این فازها به معنای این است که توطئه تحریم نمی‌تواند در پیشرفت کشور خللی ایجاد کند، ما در شرایط سنگین تحریم، فاز 12 را در سال گذشته و امسال هم در شرایط تحریم فاز 15 و 16 را افتتاح می‌کنیم.


روحانی تصریح کرد: اگر فازهای پارس جنوبی یکی پس از دیگری شکوفا شود، تنها به نفع استان بوشهر نیست، لوله گاز لوله صلح و ارتباط است، لوله تعامل با جهان است.

وی ابراز داشت: اگر تولید گاز از 1000 میلیون بشکه عبور کند، باید بخشی را صادر کنیم به کشورهای همسایه و غیرهمسایه و این یعنی ارتباط و تعامل با جهان، همانطور که در اجلاس سوم سران تولیدکنندگان گاز در تهران دیدید، گاز باعث وحدت و اتحاد کشورها شده است.

روحانی گفت: ما در زمینه انرژی و آب و راه و حمل و نقل و ارتباطات با جهان و ترانزیت و علم و فناوری و صنایع و معادن و کشاورزی، در شرایط سخت شاهد رشد بسیار عالی هستیم.

رئیس جمهوری با تقدیر از وزیر نفت و تلاشگران صنعت نفت افزود: ما هیچ طرحی را دو بار افتتاح نمی‌کنیم و تنها در صورت تکمیل بودن افتتاح می‌کنیم و وزیر نفت نیز در این مسیر اهتمام دارند.

روحانی با تقدیر از قرارگاه خاتم‌الانبیا (ص) نیز گفت: این قرارگاه از ابتدای دولت همراه ما بوده و کارهای بزرگ و مهمی انجام داده است و عملکرد این قرارگاه قابل تقدیر است.

با افتتاح ستاره خلیج فارس نیازی به بنزین خارجی نداریم

سردارعبداللهی: هر قولی که به زنگنه داده‌ایم انجام شد/ در کمتر از دو سال میتوانیم 40 میلیارد دلار عاید کشور کنیمسردار عبادالله عبداللهی فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) در مراسم افتتاح فازهای 15 و 16 پارس جنوبی که صبح امروز انجام شد با بیان اینکه ما برای انجام پروژه‌ها نیازی به مهندسین خارجی نداریم، گفت: این پروژه با مهندسی صددرصد ایرانی طراحی، تجهیز، تامین کالا، ساخت و بهره‌برداری شد.

وی با بیان اینکه این فازها با بهترین کیفیت آماده شده‌اند، گفت: تدبیر خوبی بود که پروژه تکمیل شود بعد افتتاح صورت گیرد.

عبداللهی ادامه داد: در زمان بهره‌برداری این فاز‌ها 16 میلیارد و 370 میلیون متر مکعب گاز به شبکه سراسری منتقل شده و 15 میلیون بشکه میعانات گازی نیز به دست آمده که اگر ما به مبنای قیمت هزار و 400 تومان حساب کنیم این پروژه دو برابر بیشتر از خودش را مستهلک کرده است.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) گفت: در جلسه‌ای که با آقای زنگنه داشتیم با توجه به اینکه در مورد گاز با ترکمنستان به مشکل خورده بودیم او ناراحت بود و من عرض کردم تا قبل از سال 92 و در زمانی که تعیین کرده‌ایم می‌توانیم کسری گاز را تامین کنیم که این کار نیز عملی شد.

وی افزود: توانمندی که امروز در کل کشور وجود دارد می‌تواند کشور را بسازد که این کار با حمایت مدیران انجام خواهد شد.

عبداللهی با اشاره به 9 پروژه بزرگ قرارگاه خاتم‌الانبیاء گفت: ما به آقای جهانگیری نامه زدیم و راجع به این پروژه‌ها جلسه گذاشتیم. ما در این 9 پروژه 25 میلیارد دلار هزینه کرده‌ایم و 85 درصد پیشرفت فیزیکی داریم و اگر 2.2 میلیارد دلار به آنها تزریق شود سالیانه 35 تا 40 میلیارد دلار عاید کشور می‌شود.

وی با اشاره به دیگر پروژه‌های قرارگاه اظهار داشت: یکی از این پروژه‌ها ستاره خلیج‌فارس است که 360 هزار بشکه و 60 میلیون لیتر میعانات گازی دارد. ما کاری نداریم که چرا این پروژه اولویت‌بندی نشده چون به ضرر کشور است اما الان تمام لوله‌ها و مخازن ما پر است و اگر یک" ترین" از این پروژه راه‌اندازی می‌شد نیازی به بنزین خارج از کشور نداشتیم.

عبداللهی با بیان اینکه هر قولی که ما به آقای زنگنه داده‌ایم انجام شده است، گفت: قرارگاه خاتم‌الانبیاء با اعتقاد بسیجی و روحیه انقلابی پای کار است.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) ادامه داد: در پروژه راه‌آهن قطار سریع‌السیر نیز می‌توانیم در این دولت بخش اصفهان تا قم که زیرسازی آن تکمیل شده را روسازی و تحویل دهیم.

وی افزود: در بحث آب‌های مرزی نیز ما بهترین وضعیت را داریم و 5 هزار دستگاه ماشین‌آلات و 10 هزار نفر در طول خط از ارومیه تا کردستان و ایلام و ... مشغولند و اگر مشکلات سر راه تونل 40 کیلومتری رفع شود می‌توانیم آب سیروان را به روی زمین بیاوریم.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) گفت: وقتی همه فازها راه‌اندازی شود حدود 200 میلیون مترمکعب گاز آزاد خواهیم داشت و با توجه به خط گازی عسلویه تا ایرانشهر درخواست داریم برای حل مشکل ایران مرکزی که طرح به نام طرح ناب برای آن نوشته‌ایم مشابه این فازها در آنجا نیز ایجاد شود و با احداث 4-5 نیروگاه هم آب را شیرین کنیم و هم برق را بفروشیم وگرنه هیچ راهی جز آوردن آب از خلیج‌فارس تا فلات مرکزی نداریم.

عبداللهی تاکید کرد: ما از رئیس‌جمهور، دولت و وزرا درخواست داریم تا ما را در این 9 ابرپروژه همراهی کنند تا کمتر از دو سال به نتیجه برسد و 40 میلیارد دلار عاید کشور شود.

پرونده پارس جنوبی در پایان دولت یازدهم بسته می‌شود

سردارعبداللهی: هر قولی که به زنگنه داده‌ایم انجام شد/ در کمتر از دو سال میتوانیم 40 میلیارد دلار عاید کشور کنیمبیژن نامدار زنگنه در افتتاح فازهای 15 و 16 پارس جنوبی گفت: با تلاش و برنامه‌ریزی انجام گرفته در دولت تدبیر و امید، فازهای اولویت‌دار پارس جنوبی مورد توجه قرار گرفتند و هر روز شاهد موفقیت بیشتر و بالاتری بودیم.

وی افزود: افزایش ظرفیت تولید گاز در پارس جنوبی از اساسی‌ترین برنامه‌های وزارت نفت در میادین مشترک بوده و بحمدالله در این زمینه به توفیقات خوب و قابل توجهی نیز رسیده‌ایم.

وزیر نفت از افزایش 150 میلیون مترمکعب گاز روزانه به ظرفیت کشور خبر داد و خاطرنشان کرد: طی 30 ماه گذشته چندین فاز در کشور به بهره‌برداری رسیده و ظرفیت تولید گاز در پارس جنوبی 150 میلیون‌ مترمکعب افزایش داشته است.

زنگنه در ادامه به تحریم‌ها اشاره کرد و با اشاره به اجرایی شدن برجام طی چند روز آینده گفت: امیدواریم با اجرای برجام هزینه‌های صنعت نفت کاهش یابد و بتوانیم برای ساخت تجهیزات و ارتقای توانمندی ملی در این صنعت تلاش بیشتری انجام دهیم.

وی با قدردانی از تلاش‌های قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء، شرکت نفت و گاز پارس و پیمانکاران اجرایی فازهای 15 و 16 پارس جنوبی افزود: از 9 سال پیش که پروژه فازهای 15 و 16 کلید خورد تاکنون بیش از 6 میلیارد دلار هزینه شده و تلاش‌ها و سختی‌های زیادی در مسیر تکمیل این پروژه متقبل شده‌ایم.

وزیر نفت با بیان اینکه پرونده پارس جنوبی در پایان دولت یازدهم بسته می‌شود گفت: به استثنای فاز 14 پارس جنوبی، تمام فازهای پارس جنوبی تا سال 96 تکمیل می‌شود و وارد مدار تولید خواهند شد و این یک موفقیت ارزشمند برای صنعت نفت به‌شمار می‌رود.

زنگنه اضافه کرد: تا پایان سال 96 تنها فاز 14 باقی می‌ماند و سایر فازها به بهره‌برداری خواهند رسید.

پیشرفت 98 درصدی بخش خشکی فازهای 17 و 18 پارس جنوبی

سردارعبداللهی: هر قولی که به زنگنه داده‌ایم انجام شد/ در کمتر از دو سال میتوانیم 40 میلیارد دلار عاید کشور کنیمعلی‌اکبر شعبان‌پور امروز در حاشیه افتتاح فازهای 15 و 16 پارس جنوبی در عسلویه اظهار داشت: شرکت نفت و گاز پارس در 2 سال اخیر در راستای تکمیل فازهای در دست اجرا در پارس جنوبی اهتمام خاصی داشته و به تمام وعده‌های خود عمل کرده است.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس خاطرنشان کرد: امسال دو هدف عمده و مهم را برای این مجموعه تعریف کردیم که تکمیل فازهای 15 و 16 و همچنین تکمیل فازهای 17 و 18 پارس جنوبی از مهم‌ترین اولویت‌های این مجموعه بوده است.

وی یادآور شد: فازهای 17 و 18 پارس جنوبی نیز در مرحله بسیار خوبی از پیشرفت قرار دارند و با وجود تحریم‌ها و کمبود منابع اعتباری، مطابق برنامه جلو رفته‌ایم و پیشرفت‌های محسوسی مشاهده می‌شود.

سرمایه‌گذاری 6 میلیارد دلاری برای تکمیل فازهای 15 و 16 پارس جنوبی

سردارعبداللهی: هر قولی که به زنگنه داده‌ایم انجام شد/ در کمتر از دو سال میتوانیم 40 میلیارد دلار عاید کشور کنیمرضا فروزش نیز در آیین افتتاح فازهای 15 و 16 پارس جنوبی گفت: فازهای 15 و 16 از فازهای مهم و تأثیرگذار در پارس جنوبی به شمار می‌روند و نقش مهمی در تولید و فرآورش گاز و درآمدزایی برای کشور دارند.

مجری طرح توسعه فازهای 15 و 16 پارس جنوبی خاطرنشان کرد: بر اساس پیش‌بینی‌های انجام‌شده، روزانه بیش از 56 میلیون مترمکعب گاز در این فازها تولید و فرآورش و به شبکه سراسری ارسال خواهد شد.

وی از سرمایه‌گذاری 6 میلیارد دلاری برای تکمیل فازهای 15 و 16 پارس جنوبی خبر داد و افزود: بر اساس آمار و ارقام موجود، تاکنون بیش از 6 میلیارد دلار برای تکمیل این فاز و بهره‌برداری از آن صرف شده که شامل 3 میلیارد دلار برای ساخت پالایشگاه و تأسیسات خشکی، 2 میلیارد دلار در بخش‌ دریا و یک میلیارد دلار برای حفاری چاه‌هاست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۱
    0 0
    این قرارگاه خاتم الالنبیا خیلی بیشتر از این نه ابر پروژه می تونه مفید و موثر باشه و کارها را اجرائی کنه، ولی ببینید چگونه رفتار می کنند. همین ...، معتقدند که ایرانی ها از عهده پروژه های بزرگ بر نمی آیند و به همین جهت یا بیگانه ها رو به سوی این پروژه ها می کشونند ویا اصلا خود پروژه را تعطیل می کنند. .... بچه های همین مردمند. حالا شما خودتان جمع بندی کنید که در مملکت چی داره می گذره. اول اونائی رو که واقعا دارن به این مملکت خیانت می کنند از راس کارها بر دارید و بعد ببینید چطوری ایرانی ها در همه کارها موفق می شند،
  • ارش ۱۹:۵۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۱
    0 0
    تا زمانی که رانت و منفعت طلبی بین عده ای هست اوضاع همینطور هست مثلا فکرشو بکن ما تقریبا بالای ده میلیون بسیجی داریم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!هیچ جای دنیا اینقدر نیروی مردمی وجود نداره این محشره اخرشه میدونی با اینهمه نیرو میشه یه انقلاب در سازندگی کشور بوجود اورد ولی تا زمانی که باورش در مملکت وجود نداره امکان نداره
  • ارش ۱۹:۵۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۱
    0 0
    لطفا راجع درامد زایی پارس جنوبی هم بگید مردم بدونن ما تا الان که نفهمیدیم
  • ناشناس ۲۱:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۱
    0 0
    سپاه و قرارگاه خاتم باید قدرت خود رادر برداشت گاز به رخ قطر بکشد طوری که لررزه برجان آنها بیفتد مثل لرزه ای که موشک ها بر جان انها انداخته
  • ۰۰:۱۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۲
    0 0
    ساخت همه این طرحها در زمان محمود جون به قرارگاه خاتم‌الانبیاء سپرده شده بود وگرنه شما نافتان به مجریان خارجی بسته است.
  • محمد ۰۶:۴۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۲
    0 0
    مگر اين دو ٢ سال قبل افتتاح نشده بود؟
  • ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۲
    0 0
    لطفا قرارگاه خاتم الانبیاء در مورد تولید بنزین استاندارد هم همت کنند ، علت عمده آلودگی هوا در تهران و شهرهای بزرگ به خاطر مصرف بنزین های غیر استاندارد می باشد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس