جهانگیر خسروشاهی رمانی درباره شیوه فعالیت و عملکرد گروه «دستمال‌ سرخ‌ها» می‌نویسد. وی معتقد است که این کتاب فراتر از مستندات و تاریخچه خواهد بود اما وفادار به رویدادها نوشته می‌شود.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، جهانگیر خسروشاهی گفت: کتابی درباره «دستمال‌سرخ‌ها» در قالب رمان می‌نویسم. این کتاب به سفارش انتشارات روایت فتح نوشته خواهد شد.

وی با بیان این‌که باید نگاه فرا اسنادی به موضوع «دستمال سرخ‌ها» داشت، افزود: اکنون در حال مطالعه درباره این گروه هستم و مستنداتی را گردآوری می‌کنم اما با توجه به این‌که «دستمال‌سرخ‌ها» بخش‌های عملیاتی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را پایه‌گذاری کردند، این کتاب فراتر از مستندات و تاریخچه خواهد بود.

خسروشاهی در این باره توضیح داد: از آن‌جا که این کتاب در قالب رمان نوشته می‌شود، از تخیلاتم بهره می‌گیرم اما به مستندات و تاریخچه هم وفادار می‌مانم و از آن تخطی نمی‌کنم.

وی با بیان این‌که رمان درباره «دستمال‌سرخ‌ها» با توجه به کنش‌های داستانی بین شخصیت‌ها نوشته می‌شود، گفت: من به بنیان‌های فکری و عقیدتی این گروه می‌پردازم. افرادی از گوشه و کنار کشور بر اساس علایق خود به هم پیوستند و توانستند در ابتدای انقلاب اسلامی از کیان انقلاب دفاع کنند. عنصر فرد در میان این گروه معنا نداشت و انقلابی‌گری در میان آن‌ها پررنگ‌تر از رفاقت بود. در واقع آن‌ها نهال اولیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بودند.

خسروشاهی درباره ساختار این رمان اظهار کرد: من از زاویه راوی دانای کل این کتاب را می‌نویسم و معتقدم که چنین نگاهی بهتر می‌تواند روند حوادثی که رخ می‌داد را نشان دهد. ترجیح می‌دهم یکی از شخصیت‌های این گروه راوی نباشد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا به زندگی خانوادگی این افراد و نقش همراهی همسرانشان در شکل‌گیری و تداوم این گروه هم می‌پردازید؟ اظهار کرد: قطعا این رمان به سمت مباحث خانوادگی نخواهد رفت اما باید مطالعات را به انجام برسانم تا مشخص شود که آیا طرح این موضوع در رمان ضرورت دارد یا خیر.
* ایبنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس