کد خبر 517627
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۰

معاون فرهنگی سپاه لرستان گفت: در بحث معرفی شهدا، وظایف نهادهای دولتی و فرهنگی آماده کردن زیرساخت‌های لازم است و ما نباید برای چاپ کتاب شهید مشکل اداری داشته باشیم پس لااقل می‌توانند روند کار را تسریع کنند.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، ناصر فرید در مراسم رونمایی از کتاب «مسافر ملکوت» در پاتوق کتاب خرم‌آباد، بیان کرد: شاید از همان روزهای نخست اسلام مقوله فرهنگ شهادت نیاز جامعه اسلامی بوده به‌ طوری‌که در ابتدای تاریخ اسلام پیامبر اکرم(ص) در جزیرة‌العرب با یک انقلاب بین جاهل‌ترین جامعه حرکتی را شروع کرد و از همان روزهای ابتدایی تاریخ اسلام تا به نتیجه گرفتن انقلاب اسلامی شهید داشته‌ایم.

وی با بیان این‌که فرهنگ شهادت چراغ راه، المان و نمادی است که به ما امید می‌دهد، افزود: بنا به فرمایش قرآن شهداء زنده‌اند بنابراین در هرکجا که مشکلی داشته باشیم به ما کمک می‌کنند و خیلی از افراد زنده‌ بودن شهداء را درک کرده‌اند.

فرید اظهار کرد: فرهنگ شهادت نیاز و پیشبرد جامعه دینی ما است از این‌رو هم کسی که در این مسیر است و هم کسانی‌که برای این فرهنگ کار می‌کنند به‌طور یقین کار آن‌ها فراموش نمی‌شوند.

معاون فرهنگی سپاه استان لرستان به شهادت شیخ نمر اشاره کرد و گفت: شیخ نمر با شهادت فراموش نمی‌شود بلکه تازه شروع‌ شده است بنابراین معتقدم هر جا مشکلی پیش آید با دادن شهید راه بازتر می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: شهدا علاوه بر اینکه خودشان را بزرگ و مطرح می‌کنند ما را هم در عقبه راه خود می‌کشانند که این نشان‌دهنده خون شهدا و اثر باطنی خون شهید است پس به‌طور یقین فرهنگ شهادت در جامعه ضرورت دارد.

فرید گفت: در راستای معرفی شهدا لازم است مردم در این عرصه پیش‌قدم شوند چراکه شهید از مردم است نهادهای دولتی و مذهبی چه در فضای معنوی و مادی ظرفیت محدودی دارند.

معاون فرهنگی سپاه استان لرستان با اشاره به این‌که معرفی شهدا در امتداد راه کربلا است، اظهارکرد: در این راه معرفی هر شهید به منزله یک چراغ و شمع راهی است که در ادامه مسیر کربلا آمده است.

وی افزود: در بحث معرفی شهدا وظایف نهادهای دولتی و فرهنگی آماده کردن زیرساخت‌های لازم است و ما نباید برای چاپ کتاب شهید مشکل اداری داشته باشیم پس لااقل می‌توانند روند کار را تسریع کنند.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس