مهدي گلستانه يكي از كارگرداناني است كه با «نقطه كور»كه پيش از اين 23 روز نام داشت در سي‌و‌چهارمين گردهمايي سينمايي كشور حضور پيدا كرده است.

به گزارش مشرق، مهدي گلستانه يكي از كارگرداناني است كه با «نقطه كور»كه پيش از اين 23 روز نام داشت در سي‌و‌چهارمين گردهمايي سينمايي كشور حضور پيدا كرده است. پاي صحبت گلستانه نشسته‌ايم تا از حضورش در سي‌و‌چهارمين جشنواره فيلم فجر بپرسيم.

آقاي گلستانه! «نقطه كور» اين روزها در چه مرحله‌اي به سر مي‌برد؟
نسخه كامل فيلم را پس از پايان تدوين و صداگذاري و موسيقي آذرماه به دبيرخانه جشنواره تحويل داده‌ايم و منتظر پاسخ هيئت انتخاب هستيم.

فيلم در چه ژانري توليد شده است؟
ژانر فيلم ملودرام اجتماعي به نويسندگي حسين بيگلري است. اين فيلم در خصوص روابط يك خانواده است كه دچار چالش مي‌شود و سرانجام شخصيت اصلي داستان سربلند از اين چالش بيرون مي‌آيد.

نقطه كور چه تفاوتي با ساير آثار شما دارد؟
اولين تفاوت اين فيلم با ساير آثارم ژانرش است. نقطه كور در قالب ملودرام اجتماعي روايت مي‌شود، اين فيلم هيچ رگه‌اي از طنز را ندارد و از طرف ديگر در اين كار ما داستان را در بستر خانواده روايت كرده‌ايم در حالي كه ساير داستان‌هاي آثار من در بستر اجتماع روايت شده بود.

حضور فيلم را در فجر چطور پيش‌بيني مي‌كنيد؟
تصور من اين است كه نقطه كور هم مورد توجه اهالي خاص سينما مانند منتقدان قرار بگيرد و هم مورد پذيرش مردم. اميدوارم اين فيلم بتواند توجه هيئت انتخاب را هم به خود جلب كند. يكي از مشكلاتي كه سينماي ما در چند سال اخير دچارش شده، معضل كمبود مخاطب و سالن‌هاي خالي است.

شما براي اينكه فيلم‌تان به اين معضل دچار نشود چه مؤلفه‌هاي را در انتخاب فيلمنامه و ساخت اثرتان در نظر گرفته‌ايد؟
به نظر من اگر مخاطب معادل خود را در فيلم پيدا كند با فيلم ارتباط برقرار و دوستانش را هم براي تماشاي فيلم دعوت مي‌كند، اما اگر فيلم از فضاي عادي و معمول دور باشد، اين اتفاق نمي‌افتد. ما در اين فيلم سعي كرده‌ايم موضوع معتنابهي را مورد بررسي قرار بدهيم تا همه اقشار مخاطبان معادل خود را در كار پيدا كنند.

گيشه فيلمتان را چطور پيش‌بيني مي‌كنند؟
دوستان پخش‌كننده‌اي كه كار را ديده‌اند بر اين باورند كه اگر فيلم در زمان مناسب اكران شود و اتفاق عجيب و غريبي رخ ندهد، حتماً مي‌فروشد.

گزينه‌هاي بازيگري همان‌هايي بودند كه از ابتدا در نظرتان بود؟
تقريباً. ما مدت‌زمان زيادي ميان دريافت پروانه ساخت و شوتينگ كار داشتيم و در اين مدت با گزينه‌هاي مدنظر گفت‌وگو كرديم و مي‌توانم بگويم هيچ كدام از نقش‌هايمان به گزينه دوم نرسيد و در همان گزينه اول ختم به خير شد.

منبع : روزنامه جوان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس