کد خبر 514686
تاریخ انتشار: ۷ دی ۱۳۹۴ - ۰۷:۲۷

ژنرال «ویکتور بوندارف» فرمانده نیروی هوافضای روسیه گفت: استقرار سامانه های پدافند موشکی روسی اس-۴۰۰ در سوریه به حریم هوایی این کشور سر و سامان بخشیده است.

به گزارش مشرق، بوندارف امروز (یکشنبه) در گفت و گو با شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه گفت: مجموعه های اس-۴۰۰ در اواخر ماه نوامبر در سوریه مستقر شد و از آن زمان به بعد حریم هوایی سوریه بهبود یافته است.

روسیه پس از آن که جنگنده ترکیه یک بمب افکن سوخو-۲۴ این کشور را در حریم هوایی سوریه سرنگون کرد تصمیم به استقرار سامانه های اس-۴۰۰ در این کشور گرفت که در پایگاه هوایی «حمیمم» محل استقرار هواپیماهای نظامی روسی مستقر شده است.

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه به تازگی اعلام کرد با استقرار سامانه پدافند موشکی اس-۴۰۰ در سوریه دیگر نمی توانند مانند گذشته به حریم هوایی این کشور تجاوز کنند.

وی در کنفرانس مطبوعاتی سالانه در حضور صدها خبرنگار روس و خارجی گفت: مقام های ترکیه تصور می کردند (با سرنگونی هواپیمای روسی) از سوریه فرار می کنیم. روسیه آن کشوری که فکر می کنید نیست. برعکس حضور نظامی خود را در سوریه افزایش دادیم و تعداد هواپیماهای روسی در این کشور افزایش یافته است. در آنجا هیچ گونه سیستم پدافند هوایی روسی وجود نداشت اما الان اس-۴۰۰ مستقر شده است.

پوتین گفت: اگر قبلا هواپیماهای ترکیه در سوریه جولان می دادند و حریم هوایی این کشور را نقض می کردند الان بگذار پرواز کنند.

مجموعه های پدافند موشکی اس ۴۰۰ یا تریومف (در طبقه بندی ناتو اس.ای-۲۱) پیشرفته ترین تسلیحات پدافند موشکی روسی است که قادر به هدف قرار دادن هواپیماها تا برد ۴۰۰ کیلومتر و موشک های تاکتیکی تا شعاع ۶۰ کیلومتر است.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • خرزوخان ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۷
    0 0
    از مزایای اصلی این سامانه حمله اسرائیل به سوریه و ترور سمیر قنطار بود
  • محمد ۱۸:۳۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۷
    0 0
    این سامانه صرفا حهت محافظت از هواپیماهای روسی هستش و بیشتر برای مقابله با ترکیه ست نه حفاظت از فرماندهان نه حزب ا... لبنان مواضع ما با روسیه فقط درباره ی مبارزه با گروه های تروریستی مخالف دولت قانونی سوریه و داعش هم راستاست نه چیز دیگه ای بعضیا فکر میکنن الان دیگه روسیه دوست و برادر ماست و توقعات عجیبی دارن قدرت های شرق و غرب سروته یک کرباسند و قدرت دست هر کودوم بیافته کوتاهی نمیکنن منتها فعلا سروکار ما با آمریکاست
  • بابک ۱۹:۰۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۷
    0 0
    خرزوخان ! هواپیماهای اسراییلی بدون نفوذ به آسمان سوریه و از مرز هوایی خودشان موشک شلیک کردن !!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس