کد خبر 506712
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۴ - ۰۴:۱۰

پس از انتشار فیلم تکان دهنده ای که در آن یک مامور پلیس سفیدپوست، نوجوانی سیاهپوست را 16 بار هدف شلیک گلوله قرار می دهد، مردم شیکاگو و برخی دیگر از شهرهای آمریکا در اعتراض به خشونت پلیس تظاهرات کردند.

به گزارش مشرق و به نقل از رسانه های محلی، مردم شیکاگوی آمریکا روز چهارشنبه با انتشار ویدیویی حاوی خشونت های پلیس این شهر علیه شهروندان سیاهپوست، دست به تظاهرات زدند.
شهروندان شیکاگو و فعالان مدنی در این تظاهرات اعتراضی به وضعیت موجود خشونت های پلیس این شهر علیه شهروندان سیاهپوست، با مسدود کردن برخی از خیابان های اصلی در مرکز این شهر، اعتراض خود را نشان دادند.
« رام ایمانوئل » شهردار شهر شیکاگو در یک سخنرانی قول داد که به اینگونه اقدامات خشونت آمیز پلیس علیه شهروندان پایان دهد ولی معترضان با بیان اینکه با یک سخنرانی ساده نمی توان به ده ها سال فساد پلیس پایان داد، خواستار کناره گیری شهردار از مقام خود شدند.
گفتنی است؛ رام ایمانوئل پیش از این نیز قول تعلیق سرپرست اداره پلیس شهر شیکاگو را داده بود ولی هیچ اقدامی در این خصوص انجام نداده و این امر باعث عدم اعتماد دوباره شهروندان به تکرار ادعاهای واهی وی بوده است.
فیلم منتشر شده که باعث خشم مردم شهر شیکاگو شده است مربوط به تیراندازی مامور پلیس به یک نوجوان 17 ساله سیاهپوست می باشد که سال گذشته توسط مامور سفیدپوست اداره پلیس این شهر 16 بار مورد هدف گلوله قرار گرفته بود و پس از شکایت اولیای دم از پلیس و طی مراحل قضایی، دادگاه حکم تبرئه مامور پلیس را صادر کرد.
انتشار این فیلم، طی دو هفته گذشته باعث شروع دوباره اعتراضات علیه خشونت های پلیس در شهرهای مختلف آمریکا شده است.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس