کد خبر 505946
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۴

قهرمان وزنه برداری دسته فوق سنگین جهان و المپیک گفت: این مصدومیت به طور حتم بر عملکردم در المپیک 2016 ریو تاثیرگذار خواهد بود چرا که از تمرینات عقب مانده ام.

به گزارش مشرق، بهداد سلیمی افزود: عمل جراحی پزشکان بر روی زانوی من موفقیت آمیز بود. هم اکنون مشغول فیزیوتراپی هستم.

وی در مورد زمان بازگشتش به تمرینات وزنه برداری اظهار داشت: زمان بازگشت به تمرینات دقیقا مشخص نیست چرا که پایم باید کاملا خوب شود. زمان بازگشتم را باید پزشکان اعلام کنند.

دارنده مدال طلای المپیک 2012 لندن خاطرنشان کرد: کادر پزشکی تمام تلاش خود را برای درمان مصدومیت من انجام می دهد و من هم تلاش خود را می کنم که بعد از بازگشت به اردوی تیم ملی، تمرینات خود را به خوبی انجام دهم اما این مصدومیت به طور حتم بر روی عملکردم در المپیک ریو تاثیرگذار خواهد بود چرا که از تمرینات عقب مانده ام.

وی همچنین با اشاره به سطح بسیار بالای رقابتهای قهرمانی سال 2015 در هیوستون آمریکا گفت: مسابقات وزنه برداری جهان به خصوص دسته فوق سنگین همیشه سختی های خودش را دارد به خصوص که سطح مسابقات جهانی آمریکا بسیار بالا بود و کسی می تواند در المپیک ریو موفق باشد که بتواند بهترین عملکرد را داشته باشد.

سلیمی افزود : لوچف روسی که بعد از روسلان آلبگوف نفر دوم بود در این مسابقات با دو رکورد شکنی قهرمان جهان شد و ضمن آن که دو وزنه بردار گرجستانی و استونیایی که دوم و سوم شدند نیز عملکرد خوبی داشتند. به همین دلیل رقابتهای دسته به اضافه 105 کیلوگرم در المپیک 2016 ریو نیز سخت و دشوار خواهد بود.

بهداد سلیمی دارنده دو مدال طلای پیکارهای وزنه برداری قهرمانی جهان در سالهای 2010 ترکیه و 2011 فرانسه و همچنین طلای المپیک لندن، اوایل آبان ماه و درحالی که با آمادگی بالایی تمرینات خود را دنبال می کرد، در حرکت دو ضرب و پس از درخواست مجوز قرار گرفتن پشت وزنه 262کیلوگرمی از سوی سرمربی تیم ملی، دچار آسیب شدید در ناحیه زانو شد و بر این اساس رقابتهای قهرمانی سال 2015 جهان را از دست داد.

بعد از مصدومیت 27 آبان ماه عمل جراحی از سوی دکتر سهراب کیهانی متخصص ارتوپدی و جراحی استخوان و مفاصل بروی زانوی بهداد سلیمی انجام شد.

همچنین به درخواست کمیته پزشکی فدراسیون وزنه برداری، گروه بازتوانی زانوی جراحی شده بهداد سلیمی نیز از سوی این فدراسیون شامل دکتر غلامرضا نوروزی رییس فدراسیون پزشکی ورزشی، دکترسهراب کیهانی، دکتر داود باقری رییس کمیته پزشکی فدراسیون وزنه برداری، متخصص تغذیه، روانپزشک ،مربی بدنساز و فیزیوتراب تشکیل شد که قرار است با پیگیری های این گروه بهداد سلیمی سریعا به میادین بین المللی بازگردد.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس