کد خبر 503818
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۴

کميته اجرايي فيفا از 40 تيمي شدن جام جهاني از سال 2026 خبر داد و اعلام کرد اين طرح به زودي جزئيات خود را سپري خواهد کرد تا اين طرح به طور رسمي اعلام شود.

به گزارش مشرق، جام جهاني شرکت 32 تيم تا پايان جام جهاني 2022 قطر قطعي شده است و در اين بين نامزدهاي انتخاباتي فيفا نيز از افزايش تعداد تيم‌هاي اين رقابت بزرگ خبر دادند.

اکنون کميته اجرايي فيفا که در زمان محروميت سپ بلاتر تنها ارگان تصميم‌گير در فيفا است، اعلام کرده است از سال 2026 تعداد تيم‌هاي اين دوره از رقابت‌ها را افزايش مي‌دهد و به 40 تيم مي‌رساند تا تيم‌هاي بيشتري به جام جهاني برسند.

اين تصميم قرار است امروز (پنجشنبه) عصر مورد بحث و تبادل نظر قرار گيرد. اکنون 209 عضو شرايط سختي براي حضور در جام جهاني دارند. خيلي از تيم‌هاي قاره‌هاي ديگر غير از اروپا عنوان کرده‌اند که تيم‌هاي اروپايي سهميه زيادي براي جام جهاني دارند و اين کار تيم‌هاي قاره آنها را سخت مي‌کند.

تعداد تيم‌هاي جام جهاني از سال 1998 از 24 تيم به 32 تيم افزايش يافت و از آن زمان تاکنون نيز تعداد تيم‌هاي اين رويداد بزرگ 32 تيم باقي مانده است.

يوفا در حال حاضر 14 سهميه براي جام جهاني دارد که تقريبا نصف تعداد تيم‌هاي حاضر در اين رقابت‌ها است. در صورتي که اين اتفاق رخ دهد به احتمال زياد سهميه آسيا نيز افزايش خواهد يافت و به 5 تيم خواهد رسيد.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس