کد خبر 503221
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۶

تکواندوکار المپیکی تیم ملی گفت: اصلی ترین مسابقه جایزه بزرگ قبل از المپیک این بازی ها می باشد.

به گزارش مشرق، فرزان عاشورزاده پدیده تیم ملی ایران در جهان که به سونامی تکواندو معروف می باشد، یکی از امیدهای مسلم مدال ایران در رقابت های گرندپری مکزیک محسوب می شود. عاشورزاده در گفتگو با خبرنگار برنا درباره این رقابت ها و شرایط خودش صحبت کرده است.

* درباره آخرین وضعیت خود قبل از مسابقه جایزه بزرگ مکزیک توضیح دهید؟

خدا را شکر آخرین جلسه تمرینی قبل از مسابقه گرندپریکس مکزیک  جام جهانی را به پایان بردیم همه چیز ایده آل است و من سر حال و خوب هستم. امیدوارم که بتوانم نماینده شایسته ای در مسابقات گرندپریکس آخر سال 2015 باشم.

* یعنی مسابقات پیش رو آخرین مسابقه جایزه بزرگ جهانی سهمیه المپیک است؟

این مسابقات آخرین مسابقه گرندپریکس 2015 است و در 2016 هم یک مرحله گرندپریکس است که بعد از مسابقات المپیک برگزار می شود. اصلی ترین مسابقه جایزه بزرگ قبل از المپیک این بازی ها می باشد.

* از میزان آمادگی خود صحبت کنید و آیا مصدومیتت به طور کامل برطرف شده است؟

خدا را شکر شرایط ایده آل است و با کمک کادر فنی تمرینات خیلی خوبی را پشت سر گذاشتیم امیدوارم در مسابقات مکزیک بتوانم نتایج قابل قبول و ایده آلی بگیرم.

*سهمیه المپیک را بدست آورده ای و برای کسب امتیاز بیشتر عازم این مسابقات هستی؟

بله حدود یکسال قبل از شروع مسابقات المپیک توانستم، سهمیه را قطعی کنم. در این بازی ها شرکت می کنم چون در رقابتی مثل برخی تورنمنت ها شرکت نکرده ام و کمتر حضور داشته ام. به خاطر شرایط تمرینی و دور نبودن از شرایط مسابقه با تصمیم کادر فنی در این رقابت مهم شرکت می کنم تا شرایط بدنی ام در حالت ایده آل بماند.

* به غیر از تو تیم با چند ورزشکار به این مسابقات اعزام می شود؟

تیم اعزامی چهار نفره است و در هر وزن یک نماینده داریم در دو وزن سهمیه قطعی شده و در اوزان  68- و 80+ کیلو نماینده لب مرز داریم که امیدواریم در این رقابت ها بتوانند نتایج خوب و قابل قبولی کسب کنند و سهمیه شان قطعی بشود.

* اگر انشاالله سهیمه کامل کسب شود پیش بینی کسب چند مدال در المپیک را می کنید؟

پیش بینی خیلی سخت است ولی نهایت تلاش خود را می کنیم. بازی های المپیک جای پیش بینی کردن نوع مدال نیست. ولی قول می دهیم تکواندو جزء کاروان های پر امید مثل همیشه باشد.

* در المپیک لندن تکواند از دو سهمیه فقط یک مدال نقره بدست آورد از لحاظ فنی تکواندو توانایی نتایج بهتر را در این المپیک خواهد داشت؟

تمام تلاش ما این است که چهار نماینده را کامل داشته باشیم و بعد به دنبال بهترین نتیجه ای که انشاالله بتوانیم از المپیک قبلی بهتر باشیم.

* از کمبودها و مشکلات موجود به خصوص در اردوها صحبت کنید؟

شرایط المپیکی است امیدواریم که نگاه بیشتر و ویژه تر باشد. کمیته ملی المپیک قول هایی داده و از آقای کیومرث هاشمی من دو هفته پیش به نمایندگی از بچه ها قولش را گرفتم و گفتند که تا چند وقت دیگر شرایط ایده آل می شود. چون بازی ها المپیکی است امیدوارم نگاه فقط کمک کمیته المپیک نباشد از وزارت ورزش هم انتظار داریم چون هنوز جوایز قهرمانی آسیا و جهان ما را نداده اند.

* از حریفان چقدر شناخت دارید و آنها را آنالیز کامل کرده اید؟

بله از تمام آنها شناخت دارم. حریف اول من از آرژانتین است. بازی دوم با برنده آلمان و مکزیک است و از آن طرف جدول نماینده های بلژیک و کره و پرتغال حریفان من هستند که بعد انشاالله به فینال می رسم. به امید خدا با دو برد فینالیست و با سه برد قهرمان این وزن می شوم.

منبع: برنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس