کد خبر 498234
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۰

شاید هیچ تیمی در دنیا وجود نداشته باشد که موضوع پیراهن آن تا این حد در رسانه ها خبرساز بوده باشد.

یک گزارش تأمل برانگیز از تیم ملی فوتبال
به گزارش مشرق، تیم ملی فوتبال ایران در 3 سال گذشته بارها بابت مساله اسپانسر پوشاک خود تیتر رسانه ها بوده و این مساله همچنان ادامه دارد. آخرین اتفاق مربوط به بازی تیم ملی ایران در گوام است که شاید باور آن برای هر فوتبال دوستی دشوار باشد. اینکه تیم ملی ایران که یکی از مهمترین و البته متمول ترین تیم های آسیایی است، در شرایطی به گوام سفر کرده که ستاره خط حمله آن نگران پاره شدن یا خونی شدن پیراهنش بوده است. چراکه هیچ پیراهن یدکی همراه کاروان تیم ملی نبوده. داستان را با هم از نو می خوانیم:

* تغییر شماره پیراهن ها
قبل از شروع مجدد بازی های ایران در مرحله مقدماتی جام جهانی دو دست پیراهن مسابقه به هر یک از بازیکنان تحویل شده است. دو پیراهنی که شماره های تازه ای روی آن خورده شده؛ مثلا با بازگشت کریم انصاری فرد پیراهن شماره 10 به وی بازگردانده شده و وحید امیری پیراهن شماره 20 را انتخاب کرد یا با حضور علیرضا جهانبخش، پیراهن شماره 18 از سعید عزت اللهی گرفته شده تا جهانبخش دوباره همان پیراهن قدیمی خود را به تن کند و پیراهن شماره 17 در بازی ترکمنستان به سعید عزت اللهی برسد. به بازیکنان تیم ملی گفته شده بود بعد از بازی ترکمنستان هر دو دست پیراهن را به تدارکارت تیم ملی تحویل بدهند اما با توجه به اینکه سفر به گوام بلافاصله پس از بازی ترکمنستان انجام شده مشکلاتی رخ می دهد.

* عزت اللهی و پیراهنی که با خود برد
مهدی طارمی در بازی ترکمنستان غایب بود اما در بازی مقابل گوام جزو نفرات اصلی تیم ملی قرار داشت. او که علاقه دارد با پیراهن شماره 17 بازی کند، در بازی گوام 9 پوشید اما چرا؟ موضوع این بود که سعید عزت اللهی برخلاف آنچه تصور می شد پیراهنی که با آن به ترکمنستان گل زده بود را با خود برده بود. عزت اللهی که تیم ملی را در سفر گوام همراهی نکرد، یک مشکل بزرگ برای هم تیمی اش ایجاد کرد. مشکلی که البته او هیچ تقصیری در آن ندارد. به جز او امید ابراهیمی (پیراهن شماره 9 ) و احسان حاج صفی (پیراهن شماره 3) هم یک دست از دو دست لباس ملی را تحویل ندادند.

* چرا طارمی 9 پوشید؟
با توجه به جنس پیراهن تیم ملی، ملی پوشان در همه بازی ها در پایان نیمه اول پیراهن خود را تعویض می کنند و در نیمه دوم با پیراهن جدیدی بازی می کنند. علت این کار سنگین شدن پیراهن در نیمه اول به واسطه تعرق بازیکنان است. این مساله در گوام با توجه به ساعت بازی به صورت تشدید شده وجود داشت. اما 3 شماره پیراهن ناقص بود. تیم ملی در حالی مقابل گوام قرار گرفت که 3 دست پیراهن از پیراهن های شماره گذاری شده را به همراه نداشت. 17، 3 و 9. کادرفنی تیم ملی تصمیم می گیرد طارمی در بازی گوام 9 بپوشد چراکه با توجه به اینکه پیراهن شماره 19 در اختیار کاوه رضایی است در صورت آسیب دیدن پیراهن (پارگی) یا خونی شدن آن، پیراهن کاوه رضایی از روی نیمکت با یک چسب سفید مخصوص شماره 9 بشود و در اختیار طارمی قرار بگیرد.

* سشوار زدن به پیراهن طارمی
مهدی طارمی بعد از بازی خوبش در نیمه اول بازی گوام در حالی در نیمه دوم وارد زمین شد که تدارکات تیم ملی با سشوار زدن به پیراهن او بین دو نیمه سعی کرد دوباره لباس طارمی را خشک شده در اختیار او قرار بدهد. البته این اتفاق دور از چشم کی روش رخ داد که به اندازه کافی از این اتفاقات عصبانی بود. طارمی که در نیمه دوم هم کامل بازی کرد، مشکلی بابت پارگی یا خونی شدن پیراهن پیدا نکرد و 90 دقیقه را با همان یک پیراهن تمام کرد.

* اسپانسر پیراهن کجاست؟
امروز افشین پیروانی مدیر تیم ملی اعلام کرد تیم ملی مدت هاست قراردادی با کمپانی آل اشپورت تامین کننده البسه تیم ملی ندارد و آنها بابت ارتباطی که با فدراسیون دارند، این لباس ها در اختیار تیم ملی می گذارند. نکته عجیب این است که چرا با وجود علاقه سایر برندها هیچ کار ویژه ای در این زمینه از سوی فدراسیون صورت نگرفته است تا اتفاقاتی مثل این رخ بدهد و سرمربی تیم ملی را به اوج عصبانیت برساند تا جایی که او بعد از برد 6 ـ صفر تهدید به رفتن کند.
منبع: ورزش سه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • حامد ۰۶:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۳۰
    0 0
    بدبختها شما برا یه سال 8 میلیارد پول به یه مربی معمولی دادین !!! یعنی نتونستین دو دست پیراهن برا تیم ملی ردیف کنین؟ ادارات دولتی ما هم همینطورن ، برای مدیران هر خرجی بشه اشکالی نداره اما برا کارمندان میخوان 2 ساعت اضافه کاری بدن میگن بیت الماله یا اینکه پول نیست یا باید صرفه جویی بشه و ... .
  • رضا ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۳۰
    0 0
    کیروش مربی معمولیه ؟؟؟ اطلاعات فوتبالی شما در نوع خود بی نظیره اخوی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس