کد خبر 497991
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۳

توماس مولر و ژروم بوآتينگ قراردادهاى خود را با دستمزدهايى بالاتر با بايرن مونيخ پيش از موعد تمديد خواهند نمود، تصميمى كه سران مونيخى به خاطر نگرانى از دست دادن آنها به تيم هاى متمول انگليسى اتخاذ نموده اند.

به گزارش مشرق، ژوزه مورينيو سرمربى تيم چلسى در تابستان گذشته و در اوج دوران نقل و انتقالات در يك كنفرانس خبرى چنين پرسشى را مطرح نموده بود:"آيا در انگليس تيمى خواهان جذب توماس مولر نيست؟ بى ترديد. اما ما تيم هاى انگليسى مى توانيم وى را از بايرن مونيخ جدا كنيم؟ من كه باور نمى كنم." در حقيقت نمى توان به طور واضحى منظور آقاى خاص را از بيان چنين جملاتى تفسير نمود، اما به نظر مى رسد كه سران بايرن مونيخ صحبت هاى ژوزه مورينيو را به بهترين شكل ممكن درك كرده اند و در حال حاضر با تمام قدرت در تلاش براى تاييد آن هستند.

در تابستان بايرن مونيخ توانست به خوبى در مقابل پيشنهاد وسوسه كننده يكصد ميليون يورويى منچستريونايتد براى جذب توماس مولر مقاومت نمايد و اينكه اين مهاجم فاتح جام جهانى با حضور در جمع مونيخى ها دليلى براى فكر كردن به پيشنهاد شياطين سرخ نداشته، از نظر كارل هاينتس رومنيگه رئيس باشگاه موفقيتى بزرگ محسوب مى گردد و او مى خواهد چنين تصميماتى را به ساير ستارگان مونيخى نيز تعميم دهد و به همين دليل سران باشگاه به فكر تمديد قرارداد با توماس مولر و ساير ستارگان خود با پيشنهادات مالى بهترى افتاده اند.

براى نمونه ژروم بوآتينگ تا سال 2018 با بايرن مونيخ قرارداد دارد و سران باشگاه مى خواهند با پيشنهادى جذاب قرارداد مدافع ملى پوش خود را حداقل تا سال 2021 تمديد نمايند. بر اساس ادعاى روزنامه آلمانى Bild دستمزد اين مدافع برجسته در پيشنهاد جديد تا سقف دوازده ميليون يورو افزايش پيدا خواهد نمود و به سطح دستمزد بازيكنانى نظير فرانك ريبرى و ماريو گوتسه در بايرن مونيخ خواهد رسيد. چنين تصميمى را از طرفى از لحاظ ورزشى مى توان بسيار مهم ارزيابى نمود و از سويى ديگر مونيخى ها با تمديد قرارداد بازيكنان مهم و تاثيرگذار خود آنها را از دسترس رقباى انگليسى خود كه از سال آينده ميلادى با توجه به قراردادهاى بالاى تلويزيونى درآمدهاى سرشارى تصيبشان خواهد شد، خارج خواهند نمود.

باشگاه بايرن مونيخ در زمينه توماس مولر نيز سياستى مشابه را دنبال خواهند نمود و بر طبق اخبار منتشر شده مذاكرات بر سر تمديد قرارداد وى تا سال 2021 با دستمزد سالانه پانزده ميليون يورويى به زودى آغاز خواهد شد. توماس مولر از جايگاه محبوبى در جمع هواداران مونيخى برخوردار است و سران باشگاه نيز مى خواهند با چنين پيشنهادى جايگاه توماس مولر به عنوان باستين جانشين شواين اشتايگر در آليانس آره نا را تضمين و مستحكم تر نمايند.

مونيخى ها در اين زمينه سال 2021 را هدف اصلى خود قرار داده اند و مى خواهند برنامه خود را بيشتر بر روى نسل جوانى كه به نوعى هويت باشگاه نيز محسوب مى شوند، متمركز سازند. به همين منظور علاوه بر توماس مولر و ژروم بوآتينگ، تمديد همكارى با داويد آلابا و مانوئل نوير كه به ترتيب تا سال 2018 و 2019 با بايرن مونيخ قرارداد دارند نيز در الويت هاى كارى سران باشگاه قرار گرفته است.

در پايان اين برنامه شش ساله توماس مولر 31 ساله، ژروم بوآتينگ 32 ساله، مانوئل نوير 35 ساله و داويد آلابا 29 ساله خواهند بود و به اين ترتيب اين بازيكنان سال هاى خوب فوتبالى خود را به طور مشترك در بايرن مونيخ سپرى خواهند نمود. اجرايى شدن چنين سناريويى از شانس بالايى برخوردار است و باشگاه بايرن مونيخ در سطح قابل قبولى از لحاظ ورزشى و مالى براى جلب رضايت اين مربع تاثيرگذار جهت تمديد همكارى خود با آنها  قرار گرفته است و اين مسئله شايد چندان به آينده پپ گوارديولا سرمربى تيم كه مورد توجه شديد برخى از باشگاه هاى انگليسى قرار گرفته، ربطى پيدا ننمايد.

منبع: طرفداری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس